رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ

اگر گیاه خوار هستید و یا به تازگی به جمع گیاه خواران پیوستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ را در مطلب زیر مطالعه کنید.

اینتیتر – آوا سپهر؛ گوشت های مضر، حمایت از حیوانات، پایین آوردن چربی خون، کم کردن پروتئین غیر ضروری و … همگی از عواملی هستند که بسیاری از ما را گیاه خوار کرده اند.

بیشتر بخوانید:

بعضی ها معتقدند که گیاه خواری یک پز روشنفکری است. اما هم از نظر طب سنتی هم طب مدرن روز، اگر افراد بتوانند با یک رژیم غذایی مناسب تمام مواد مورد نیاز بدن را از طریق گیاهان برای بدن تامین کنند، هیچ فرقی بین یک وعده غذایی با گوشت و یا بدون گوشت و کاملا گیاهی وجود ندارد.

چرا پاستا؟

به هر حال باید قبول کنیم که هر نوعی از رژیم غذایی را که انتخاب کنیم باید از خوردن برخی مواد غذایی خودمان را محروم کنیم و یا دوز آنها را در غذاهایمان کاهش دهیم. غذاهایی گیاهی هم که بر پایه بدون گوشت پایه ریزی می شوند بیشتر از بقیه رژیم ها از این قاعده پیروی می کنند.

اما بسیاری از افرادی که در رژیم غذایی گیاه خواری قرار دارند، دوست دارند طعم خیلی از غذاهایی که با گوشت درست میشوند را بچشند اما به دلیل رژیمشان از خوردن آنها محروم می شوند.

شاید باورتان نشود اما بسیاری از همین غذاها را می توان بدون گوشت، مرغ و یا ماهی هم درست کرد. با همان طعم و مزه و با همان کیفیت. امروز قصد دارم طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ، یک غذایی ایتالیایی معروف که مدل های رستورانی فراوانی هم دارد را به شما آموزش دهم. در ادامه با من همراه باشید.

انواع پاستاها کدامند؟

چون دوست ندارم بی جهت شما را خسته کنم و این مطلب را طولانی و از همه مهمتر به این دلیل که این غذای ایتالیایی در تنوع بسیار زیاد است، از اشاره دقیق به انواع آن صرف نظر میکنم. شاید در یک مطلب دیگر به طور مفصل به تاریخچه پاستا و البته انواع بیشتری از آن خواهم پرداخت.

طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ

پاستای آلفردو چیست؟

همین به اصطلاح ماکارونی که همه ما ایرانی ها در منوی غذایی خودمان با شکل ها و اندازه های متفاوت داریم هم یکی از انواع پاستا محسوب می شود که به مرور زمان در طبخ از نوع اصلی و ایتالیایی به شکلی ایرانیزه تر شده و تقریبا همه با کمی تفاوت در خانه های خودمان درست می کنیم.

اما اصلی ترین نوع پاستا که در حال حاضر در فهرست غذایی رستوران ها قرار دارد، همان پاستای معروف آلفردو است. البته آلفردوها خودشان انواع بسیاری دارند اما در اینجا ما فقط نام آلفردو را که معمولا با ماکارونی شکل دار و بیشتر لوله ای درست می کنند را به یدک می کشیم.

طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ

حتما همه شما بهتر از من می دانید که درست کردن هر چیزی به مواد اولیه نیازمند است. ولی اهمیت این موضوع در تهیه کردن غذاها اهمیتی دو چندان دارد. کیفیت، تازگی و استاندارد بودن مواد اولیه ای که برای هر غذایی استفاده می کنیم بسیار مهم است.

مواد اولیه برای پخت پاستا بدون گوشت و مرغ چیست؟

  • ماکارونی لوله ای یک بسته
  • خامه صورتی یک عدد
  • برگ ریحان تازه چند عدد
  • پنیر خامه ای سه قاشق غذا خوری
  • پنیر پارمسان دو قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان دلخواه
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • پودر سیر یک قاشق غذا چای خوری
  • آویشن به میزان دلخواه
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • قارچ یک بسته
  • لیمو ترش تازه یک عدد

مراحل آماده سازی پاستا چگونه است؟

بسیار خوب حالا که مواد اولیه برای پخت پاستا را آماده کردیم باید به روش پخت و نوع ترکیب آن ها نیز آگاهی داشته باشیم.

مرحله اول:

در مرحله اول باید ماکارونی های لوله ای را در آب در حال جوش به مدت پنج تا هفت دقیقه، بسته به نوع ماکارونی به همراه نمک در آب بجوشانیم تا پخته شود. البته این مرحله از پخت کامل نیست و چون پاستا را مانند ماکارونی خانگی دم نمی کنیم کسانی که دوست دارند پاستای آنها به درجه ی بیشتر از پخت شدن برسد می توانند زمان ذکر شده را تا ده دقیقه افزایش دهند.

پس از اتمام زمان پخت و تست میزان نرمی پاستا می توانید آبکش کرده و کنار بگذارید.

طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ

مرحله دوم:

تقریبا مهمترین قسمت طبخ پاستا درست کردن سس آن است. ابتدا در یک ماهی تابه نسبتا بزرگ ( بستگی به میزان پاستا پخته شده دارد ) را برداشته و یک قاشق کره را در آن روی حرارت متوسط ذوب می کنیم.

سپس دو قاشق از سه قاشق پنیر خامه ای را به آن اضافه میکنیم و کمی تفت می دهیم تا یک دست شده و پنیر خامه ای نیز کاملا نرم شود. حالا نوبت اضافه کردن خامه است. برای دو نفر نیمی از بسته ماکارونی کافیست. به این اندازه از ماکارونی یک خامه صورتی بزرگ اضافه می کنیم. حرارت را قدری بیشتر کرده و اجازه میدهیم در حد یک دقیقه خامه با مواد ترکیب شده و قدری گرم شود.

مراقب باشید خامه را به نقطه جوش نرسانید. بعد از یک دقیقه دوباره حرارت را مایل کرده و نمک – فلفل – پودر سیر و یک قاشق غذاخوری از دو قاشق پنیر پارمسان را به ترکیب خامه اضافه می کنیم.

در این مرحله بعد از گذشت دو دقیقه و ترکیب مواد لازم است قدری به سس پاستا استراحت داده و حرارت را خاموش کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله قارچها را شسته و به ابعاد متوسط خرد کنید در یک ماهی تابه دیگر آنها را ریخته و کمی حرارت دهید بدون اینکه قارچ ها آب بیندازد. روی حرارت متوسط دو دقیقه قارچ ها را جابه جا کنید. حالا باقی مانده یعنی یک قاشق غذاخوری پنیر خامه را به آن اضافه کنید.

این کار باعث میشود قارچ ها که زمان کمتری را در مواد سس پاستا قرار داشتند نیز طعم دار شده و به خوشمزگی پاستای شما بیفزاید.

بعد از گذشت دو دقیقه بدون این که قارچ به مرحله آب اندازی برسد نیمی از لیموترش خودمان را به ترکیب قارچ و پنیر خامه ای اضافه می کنیم و سپس بعد از گذشت یک دقیقه و تفت دادن روی همان حرارت ملایم منبع حرارتیمان را کاملا خاموش می کنیم.

آبلیمو اضافه شده هم از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری می کند هم طعم آن را لذیذ تر می کند.

مرحله چهارم:

مجدد سس پاستا که از قبل کنار گذاشته بودیم را روی حرارت متوسط گذاشته ترکیب قارچ را به آن اضافه می کنیم و بعد از گذشت دو دقیقه پاستا های آبکش شده را به آن ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم:

نوبت اضافه کردن آویشن به ترکیب است. حواستان باشد از آویشن به اندازه استاندارد استفاده کنید چون استفاده بیش از اندازه موجب تلخ شدن پاستای شما می شود. بعد از اضافه کردن آویشن همان طور که مواد را با پاستا مخلوط می کنید به این کار تا پنج دقیقه ادامه دهید.

طرز تهیه پاستا ساده برای گیاهخواران بدون گوشت و مرغ

مرحله آخر:

تقریبا پاستای شما آماده است. میزان پخت نهایی در مرحله قبل را پنج دقیقه ذکر کردم اما این زمان تا قبل از سرو می تواند بسته به نوع ذائقه شما تا هفت دقیقه نیز ادامه داشته باشد.

فقط دو نکته را فراموش نکنید

اول اینکه خوشمزگی پاستای به سس آن است پس از تبخیر شدن کامل آن جلوگیری کنید.

دوم تا به اتمام رسیدن کامل این زمان آن را روی حرارت ملایم به آرامی هم بزنید تا ترکیب به همه جای پاستای شما به صورت یکنواخت برسد.

پس از گذشت مدت زمان لازم پاستاهای آماده شده را به همراه سس در ظرف های گود سرو کرده از باقی مانده پنیر پارمسان روی آن ریخته و با برگ های ریحون تازه تزیین کرده و نوش جان کنید.

کلام آخر

همان طور که ابتدای این آموزش برای شما گفتم پاستاها انواع مختلفی دارند و از آن مهم تر به روش های مختلفی نیز طبخ می شوند. روشی که در این آموزش خواندید ترکیبی از چند روش طبخ بوده که با تغییراتی که به صورت تجربی در آنها دادم به آن رسیده ام.

امیدوارم شما هم این پاستای خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.