رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ظریف: مقامات سعودی علنی گفتند که جنگ را به داخل ایران می بریم

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید در شرایط حاضر برای ما خیلی مهم است که تنش جدید بین قطر و عربستان را از طریق گفت و گو حل کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در سخنانی در اجلاس اسلوفروم افزود: بیش از ۲۰ سال است می گوییم همه مسایل را از طریق گفت و گو حل کنیم، اگر پس از جنگ عراق، قطعنامه آن را به طول کامل می کردیم، جنگ کویت رخ نمی داد، اگر جلوی جنگ کویت را می گرفتیم داعش بوجود نمی آمد.

 


**مقامات سعودی علنی گفتند که جنگ را به داخل ایران می بریم
وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ایران گفته عربستان پشت حملات تروریستی است؟ گفت: مسوولان عربستان صحبت هایی کردند و به طور علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می بریم و این تهدید مستقیم است، همان روز که حمله کردند وزیر خارجه عربستان توییت کرد.
ظریف افزود: ما آگاه هستیم و اشراف امنیتی داشتیم که گروه هایی که در قسمت های شرقی ایران تحرکاتی می کنند و دو ماه پیش نیز ۹ نفر در بلوچستان کشته شدند. از موقعیت خوب همسایگان استفاده و علیه ما اقدام می کنند.
وی تاکید کرد: سیاست خارجی ما واضح است، از ۱۹۸۶ مسوولان ما خواستند و گفتند دنبال امنیت منطقه ای هستند. ما امن ترین کشور در منطقه هستیم و مردم ما بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند.
وزیر امورخارجه گفت: ما می خواهیم همسایگان حتی عربستان و قطر امن باشند، ما احتیاج به امنیت داریم و همسایگانی می خواهیم که امنیت داشته باشند .

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.