رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ظلم کی‌روش و فدراسیون به کاپیتان پرسپولیس

سیدجلال حسینی بابت صعود تیم ملی به جام‌جهانی ۲۰۱۸ از فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان پاداش طلب دارد!

به گزارش اینتیتر به نقل از روزنامه خراسان، ماجرای خط خوردن سیدجلال حسینی از تیم ملی در آستانه حضور این تیم در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ هنوز برای خیلی‌ها روشن نیست. البته برخی عنوان کردند که، چون سیدجلال، پرسپولیس را برخلاف نظر کارلوس کی‌روش در بازی با الجزیره همراهی کرد و آن گل دقایق پایانی را برای صعود این تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند، شانس حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد.

این ماجرا یک نکته قابل توجه دارد که هنوز برای خود سیدجلال حسینی هم مبهم است. کاپیتان پیشین تیم ملی که در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ از موثرترین بازیکنان تیم ملی بود و نقش مهمی در گل نخوردن این تیم در صعود به جام‌جهانی ایفا کرد، هنوز موفق نشده پاداش صعود به این رقابت‌ها را دریافت کند. این در حالی است که همه همبازیانش پاداش ۲۰ هزار دلاری‌شان را دریافت کردند، اما با گذشت ۲ سال، فدراسیون فوتبال هنوز پاسخ روشنی به سیدجلال نداده است.

در این خصوص گفته می‌شود نام مدافع شماره ۴ تیم ملی از سوی سرمربی وقت این تیم حتی از لیست پاداش‌بگیران هم حذف شده است. در هر صورت کی‌روش با خطی که بعد از بازی پرسپولیس و الجزیره روی اسم سیدجلال کشید، نه تنها جام‌جهانی را از دست داد بلکه از گرفتن پاداش صعود به این مسابقات هم محروم ماند. این پول اگر در شرایط فعلی به دست سیدجلال برسد مبلغ قابل توجهی خواهد بود چراکه دلار در بازار آزاد ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود که ۲۰ هزار دلار پاداش سیدجلال با این رقم مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان خواهد شد که قابل چشم‌پوشی نیست.

این اتفاق در حالی رخ داده که در هفته‌های گذشته بحث پاداش چندصد هزار دلاری به کی‌روش و چرایی آن بحث روز رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان بود. کی‌روش ۸ سال تیم ملی ایران را هدایت کرد و آخرین قراردادش با فدراسیون فوتبال ۶ ماهه و برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا بود؛ قراردادی که حالا باز هم باعث شده او از فدراسیون فوتبال طلبکار شود. در این قرارداد ۶ ماهه، ۲۰۰ هزار دلار برای سومی در جام ملت‌ها در نظر گرفته شده است.

در حالی چنین پاداشی برای کی‌روش در نظر گرفته شده که مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات اصلا دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سومی و چهارمی نداشته و تیم ملی ایران نیز پس از شکست ۳-صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی از این مسابقات حذف شد. کی‌روش پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها و اتمام همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران درخواست پاداش برای کسب مقام سومی کرده و به این پول هم دست نیافته است. با این حال او شکایتی را برای دریافت این پول به فیفا ارائه کرد و به نتیجه مثبت هم رسید، اما فدراسیون فوتبال در این زمینه دفاعیاتی را برای فیفا ارسال کرده است. این در حالی است که سرمربی سابق و پرتغالی تیم ملی بابت صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۸۰۰ هزار دلار پاداش گرفته بود.

پاداش صعود به جام‌جهانی ۸ میلیون دلار بود که ۱۰درصد از این مبلغ ۸۰۰هزار دلار می‌شود. حال فدراسیون با این بذل و بخشش به کادر فنی پاداش ۲۰ هزار دلاری بازیکن سابق تیم ملی را که در صعود ایران نقش پررنگی داشته نادیده گرفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.