علمای جهان اسلام اعدام دسته جمعی افراد بیگناه در عربستان را محکوم کنند

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اعدام دسته جمعی افراد بیگناه در عربستان گفت: علما و مراجع دینی جهان اسلام، جوانان مسلمان، اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «محمدباقرقالیباف» در نشست علنی روز سه‌شنبه(۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: اعدام دسته جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی ترین حقوق انسانی افراد و رویه‌های حقوق بین الملل است و جمهوری اسلامی ایران اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محکوم می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است روسای دولت های جهان دوری و بی عملی را کنار بگذارند و این قبیل اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگوار شوند. لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام، جوانان مسلمان، اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

وی تاکید کرد: واضح است که جمهوری اسلامی برخلاف دولت‌های غربی با دو رویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسانها در تمام کشورها و در هر سطحی است.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برخوردهای تناقض آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیر انسانی می‌داند، عنوان کرد: در خصوص مسئله اوکراین نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند، جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه از دنیا مخالف است و ضمن تاکید بر حفظ جان غیرنظامیان و ضرورت پایان یافتن هرچه سریعتر این درگیری، تمام طرف‌ها را به رفع تنش‌ها و پرهیز از آسیب به غیرنظامیان با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می‌کند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: البته معتقدیم برای اینکه بحران به طور دائمی حل شود، باید برای برطرف کردن ریشه بحران نیز تدبیر کرد. این یک واقعیت است که تنش زایی و زمینه چینی برای ایجاد اختلاف میان کشورها و ملت‌ها بخشی از ماهیت وجودی آمریکاست. و می توان گفت امروز بقای رژیم آمریکا در برافروختن آتش جنگ در سراسر دنیا و پایمال کردن حقوق انسان‌ها پای منافع تجاری و ناامن نگاه داشتن کشورهای وابسته است.

قالیباف ریشه بحران های اوکراین را مربوط به بحران سازی‌های آمریکا دانست و اضافه کرد: مردم ایران قربانیان اصلی سیاست های خصمانه زورگویان عالم به ویژه مستبدان آمریکایی هستند و از همین‌ رو ملت سربلند ایران همواره خواهان برقراری صلح و رفع تنش و جنگ در تمام دنیا و جلوگیری از هرگونه آسیب به زنان و کودکان و غیرنظامیان هستند و برای تمامی ملت‌ها از خداوند متعال زندگی در سایه آرامش، عدالت، صلح، محبت، دوستی و رفع تبعیض و خشونت طلب می‌کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.