رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فرزندان بیل گیتس از ثروتش بی‌نصیب می‌مانند

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان اعلام کرد ۱۱۴ میلیارد دلار ثروت خود، شامل خودروهای لوکس و املاک و مستغلات را به خیریه می‌بخشد. این معادل تمام دارایی وی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، وی وعده داده است که در قدم اول و در ماه جاری میلادی ۲۰ میلیارد دلار به خیریه Giving Pledge اهدا کند.

گیتس هرچند که به تجملات علاقه دارد اما سال‌ها است خیریه‌ای با نام «بیل و ملیندا گیتس» دارد که بسیاری از درآمد خود را صرف آن می‌کند.

گیتس در این روزها چهارمین فرد ثروتمند جهان است. ثروت هنگفت او تقریبا انجام هرکاری را در دنیا ممکن می‌سازد. با این‌حال، او قصد دارد تقریبا تمام ثروت خود را به خیریه‌ها و موسسات بشر دوستانه اهدا کند.

یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در توییتی نوشت: «گیتس با این کار در لیست ثروتمندترین افراد جهان تنزل رتبه پیدا می‌کند و در آینده به‌طور کل از این لیست بیرون می‌رود.»

براساس گزارش «بلومبرگ»، گیتس ۱۱۴ میلیارد دلار ثروت دارد و یکی از هشت فرد ثروتمند با دارایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان است.

گیتس در سال‌های پیش خریدهای هنگفتی انجام داده است. او دارای یک ملک شخصی در واشنگتن به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار، یک هواپیمای شخصی و یک مجموعه خودروهای لوکس است.

نکته جالب اینجاست که گیتس و همسرش عقیده دارند این عادلانه نیست که آن‌ها آنقدر ثروتمند هستند. به همین دلیل آن‌ها از طریق بنیاد بیل و ملیندا کمک‌های بسیاری به مردم می‌کنند. آن‌ها همچنین متعهد شده‌اند که بیشتر ثروت خود را از طریق «Giving Pledge» که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، به خیریه ببخشند.

بیل گیتس سال‌ها پیش با راه‌اندازی «مایکروسافت» موفق شد تا ثروت خود را به صورت خالص به رقم ۱۳۰.۵ میلیارد دلار برساند.

او مدت‌ها به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد تا اینکه «ایلان ماسک» با انجام پروژه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف موفق شد تا در نوامبر ۲۰۲۰ جایگاه او را تصاحب کند.

اکنون ماسک در صدر این فهرست قرار دارد و انجام فعالیت در زمینه‌های مختلف ثروت خود را به صورت مداوم افزایش می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.