رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فقدان عقلانیت سیاسی در آمریکا مشهود است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در یکی از فرازهای برجسته ، خطیر،سرنوشت‌ساز و در عین حال امیدبخش از تاریخ اسلام و ایران قرار داریم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی در مراسم معارفه‌ی فرمانده جدید سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام تقاطع دو فضیلت بزرگ یعنی افتخار مقاومت و جهاد و دفاع شرافتمندانه از مرزهای میهن در طول دفاع مقدس و میزبانی دل‌انگیز و ستایش‌برانگیز از زائران عتبات است.

وی با تاکید بر اینکه این دو فضیلت برای این استان انحصاری است، تصریح کرد: برای همین می‌توان مردمان این استان را با روحیات و عنصر سلحشوری ، مهربانی و تجلی روح پهلوانی و جوانمردی توصیف کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: مردم و مسئولان این دیار زحمات طاقت‌فرسایی را در روزها و شب‌های طوفانی و بارانی در ایام اربعین امسال کشیدند تا این سفر برای زائران سهل و عزتمندانه برگزار شود.

سلامی تصریح کرد: در یکی از فرازهای برجسته ، خطیر،سرنوشت ساز و در عین حال امیدبخش قرار داریم و ملت ایران در مسیر ساختن یک شکوه تاریخی هستند همانگونه که این ملت توانسته است تمرکز قوای بی‌نظیر امپراتوری عظیم تاریخ را در هم بشکند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در دفاع مقدس همه‌ی قدرت‌های بزرگ در آن دوران با هم تجمع کرده بودند تا این ملت را در هم بشکنند و دوباره بر سرنوشت کشور ما حاکم شوند و ملت ما را تحقیر کنند و ثابت کنند که با تکیه بر اسلام نمی‌توان با قدرت‌های بزرگ درگیر شد و حکومت تشکیل داد و مستقل بود، اما به لطف خدا و پیوند میان رهبری و مردم موفق نشدند.

سلامی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مردم با اقتدار به مولایشان علی(ع) جهاد را به همدیگر واگذار نکردند و همه احساس تکلیف کردند که باید بجنگند که این تجربه ملت ایران از تاریخ گذشته بود و این شور حسینی مردم با آن نفس قدسی و روح بلند و ملکوتی امام بر پیکره ملت دمید و به آنان کمک کرد تا در مسیر حق قرار گیرند و در دفاع از اسلام از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی با بیان اینکه پیروزی مردم ایران در جنگ تحمیلی با قواعد مرسوم نظامی ممکن نبود اما سنت‌های الهی این موفقیت را ممکن ساخت ، تصریح کرد: دشمن در جنگ نظامی شکست خورد و گریخت اما سیاست‌های او پایدار ماند و سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفت و این باز میدان جنگ را قلب مردم ایران قرار داد و به جنگ عقیده‌ها آمد و حتی در روز عاشورا به مقدس‌ترین مقدسات آشکارا اهانت شد که از عمق تصورات باطل دشمن ریشه گرفت اما مردم در ۹ دی کسانی را خاموش کردند و شکست دادند که می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: این بار نیز سفینه نجات امت رهبر عظیم‌الشان بود که با شرح صدر ، حلم ، ژرف‌اندیشی و گذشت انقلابی و روح الهام بخشی توانست امواج این فتنه عظیم را بشکافد و این از ویژگی‌های ولایت است که جلوه‌ای از سراج منیر و تجلیگاه شرح صدر است که توانست مرارت سوزان این فتنه عظیم را در دستان خویش سرد کند و تمرکز دشمن را در کشور به هم بریزد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز بر فشار اقتصادی و عملیات روانی متمرکز شده است، ادامه داد: امروز ملت ایران نمی‌ترسد و هر چه دشمن ارعاب و تهیدید می‌کند ملت آرام‌تر و قوی‌تر می‌شود و جز بر ایمانش اضافه نمی‌شود و جبهه‌ی استکبار نیز متلاطم و سرگردان است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز جبهه‌ی دشمن در هم شکسته و آثار عجز در رفتار و چهره‌ی آنان نمایان است که نمونه‌ی آن آل‌سعود، رئیس جمهور آمریکا و اوضاع فرانسه است که خود را مهد آزادی و دموکراسی می‌داند.

سلامی گفت: شاهد زوال و خاتمه‌ی عقل سیاسی و فقدان عقلانیت در آمریکا هستیم و در مقابل ایران کانون جوشان تدبیر و حکمت و مصلحت و منطق است.

منطقه ایلام، در این مراسم از زحمات سردار سیدصادق حسینی فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) استان تقدیر و حکم فرماندهی سپاه استان به سرهنگ «جمال شاکرمی» اعطا شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.