رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فهرست بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۰ منتشر شد

محققین شرکت «NordPass» فهرست بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۰ را منتشر کردند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کاربران توجه چندانی به امنیت داده‌های خود ندارند و کماکان ساده‌ترین پسوردها را انتخاب می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، بررسی‌های انجام شده روی رمزهای عبور در سال ۲۰۱۵ نشان می‌داد که بسیاری از کاربران متاسفانه پسورد مناسب و با امنیت بالایی را برای حساب کاربری خود انتخاب نمی‌کنند. بدترین رمزهای عبور آن مقطع زمانی پسوردهایی همچون «۱۲۳۴۵۶» و «password» اعلام شده بود.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد اکنون در سال ۲۰۲۰ و بعد از گذشت ۵ سال شرایط تغییر خاصی نکرده و کماکان برخی کاربران از همین پسورها استفاده می‌کنند.

محققین شرکت NordPass پس از تجزیه و تحلیل ۲۷۵۶۹۹۵۱۶ گذرواژه‌‌ای که در اثر رخنه‌های امنیتی در سال ۲۰۲۰ لو رفته‌ بودند، دریافتند که برخی کاربران کماکان رمزهای عبور بسیار ساده‌ای را انتخاب می‌کنند که به را‌حتی می‌توان آنها را حدس زد و هکرها چنین رمزهایی را در زمانی کمتر از یک یا دو ثانیه هک می‌کنند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که تنها ۴۴ درصد پسوردهای انتخاب شده منحصر به فرد بودند.

NordPass در گزارش سالیانه خود، فهرستی از ده پسورد ساده و تعداد کاربرانی که از چنین گذرواژه‌هایی استفاده می‌کنند، تهیه کرده است.

گزارش سالیانه مربوط به امنیت رمز عبور نشان می‌دهد که محبوب‌ترین پسوردهای ساده در بین کاربران کماکان گذرواژه‌های «۱۲۳۴۵۶»، «۱۲۳۴۵۶۷۸۹»، «picture1»، «password» و « ۱۲۳۴۵۶۷۸» هستند.

به استثنای رمز عبور «picture1» که رمزگشایی آن تقریبا سه ساعت طول کشیده، بقیه موارد به راحتی در عرض چند ثانیه رمزگشایی می‌شوند.

ظاهرا کاربران هنور تمایلی به استفاده از رمزهای عبوری با امنیت بالا که به راحتی قابل هک شدن نباشند، ندارند و به همین دلیل پسوردهایی ساده مثل « football »، «iloveyou»، «letmein» و «pokemon» را انتخاب می‌کنند.

هنگام انتخاب گذرواژه باید به تکراری بودن الگوهای عددی و حروفی آن دقت کنیم. استفاده از نمادهای مختلف، حرف بزرگ در یکی از حروف پسورد و عدم استفاده از اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد، کد ملی و … بسیار حائز اهمیت است.

از سوی دیگر، صاحبان کسب و کار که بعضا کاربران در سایت‌های آنها حساب کاربری ایجاد می‌کنند نیز باید به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران خود اهمیت بدهند و اجازه انتخاب چنین رمز عبور‌های ساده‌ای را در حین ایجاد حساب به کاربران ندهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.