رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فیلمسازان مستقل باعث زنده نگه داشتن مجموعه فیلم کوتاه خواهند شد

فیلمساز پیشکسوت سینمای کوتاه گفت: کسانی که فیلم‌های کوتاه مستقل ساخته‌اند، باعث زنده نگه داشتن مجموعه فیلم کوتاه خواهند شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، امید وفایی، مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در ملایر است که در مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش مرور آثار، از او تقدیر شد. او همچنین در این مراسم اعتبارنامه‌ای از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی دریافت کرد.

این کارگردان بیان کرد: ذات برگزاری جشنواره در طول تاریخ این بوده که مجموعه‌ای از پدید آورندگان آثار با تنوع فکری و فرهنگی و متفاوت و تنوع اندیشه‌های مختلف دور هم جمع شوند، جشنواره‌ها معمولا از تک‌نگاهی پرهیز کرده و اجازه می‌دهند همه نگاه‌ها و حوزه‌های فکری در آن درخشش داشته باشند. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز جایگاهی برای فیلمسازان فیلم کوتاه است که می‌توانند با تنوع نگاه و تبادل اندیشه، گرد هم آیند. اگر فیلم‌های مستقل، آلترناتیو (جایگزین) یا آوانگارد (پیشرو) نباشند ممکن است سینما به سمت یک‌دستی برود که فاقد ارزش‌های ذاتی خود است.

وی درباره بخش مرور آثار جشنواره گفت: فکر می‌کنم بخش مرور آثار، آینه و انعکاسی از خودم بود و با دیدنش بعد از سال‌ها متوجه شدم مجموعه‌ای از شکست‌ها، تلاش‌ها و موفقیت‌ها هستم و از همه مهم‌تر احساس کردم که نوستالژی و عشق به سینما هیچ وقت در وجود من خاموش نمی‌شود؛ همیشه احساس می‌کنم در مسیر هستم و انتهای مسیر برای من مهم نبوده است.
سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.