قابلیتی که اپل برای دوربین آیفون ۱۳ پرو ممکن می‌کند

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با دوربین قدرتمندی معرفی شدند و مدل‌‎های پرو از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، حالا طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده هنگامی که با آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به سوژه خیلی نزدیک می‌شوید، دوربین از واید به اولترا واید سوییچ می‌کند. حالا اپل گفته با ارائه آپدیتی در آینده، از چنین کاری جلوگیری خواهد کرد.

طبق بررسی وب‌سایت «Input Mag»، عکاسی ماکرو در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ باعث می‌شود زمانی که فاصله سوژه تا دوربین از ۱۴ سانتی‌متر کمتر می‌شود، دوربین به طور خودکار از لنز واید به لنز اولترا واید سوییچ کند. در این حالت منظره‌یاب همچنان روی حالت ۱x قرار دارد، اما دوربین برای فوکوس خودکار از لنز اولترا واید استفاده می‌کند.

پس از انتقادها، اپل حالا به این موضوع واکنش نشان داده و گفته تعویض خودکار دوربین به منظور کمک به کاربران برای ثبت بهتر جزئیات از نمای نزدیک رخ می‌دهد. همچنین اعلام کرده پاییز امسال طی یک به‌روزرسانی امکان غیرفعال کردن تغییر خودکار به لنز اولترا واید را به آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس اضافه می‌کند. این موضوع برای فیلمبرداری و عکاسی صادق است.

با وجودی که اپل از انتشار چنین بروزرسانی خبر داده، ظاهرا همین حالا هم می‌توان از روش دیگری برای جلوگیری از این موضوع در فیلمبرداری استفاده کرد. در بخش Settings > Camera با گزینه «Lock Camera» در حین فیلم‌برداری می‌توان سوییچ خودکار را غیرفعال کرد، البته در حین عکاسی چنین قابلیتی در دسترس نیست و کاربران باید منتظر آپدیت اپل بمانند.

دوربین‌های سری آیفون ۱۳ به قابلیت‌های زیادی مجهز شده‌اند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، حالت سینمایی است. اپل چند روز پیش ویدیویی از بررسی این خانواده از گوشی‌هایش منتشر کرد که در کنار ویژگی‌های جدید دوربین، تفاوت‌های این دستگاه‌ها را هم به نمایش می‌گذارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.