رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قابلیت‌های موبایلی که شما را از مرگ نجات می‌دهند

در این گزارش نحوه فعال سازی قابلیت‌هایی که در گوشی‌های هوشمند وجود دارد و می‌تواند زندگی شما را نجات دهد، را بخوانید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این روز‌ها با اتصال ثابت اینترنت، ما راحت‌تر از همیشه با مردم تماس می‌گیریم. تا زمانی که تلفن مان با ما باشد، می‌توانیم به راحتی با همه تماس بگیریم و پیامک ارسال کنیم. اما اگر در وضعیت اضطراری باشید و قادر به استفاده از تلفن خود (به هر دلیلی مانند ربوده شدن، کمبود زمان و…) نباشید چه اتفاقی می‌افتد؟

اطلاعات اضطراری و گزینه‌های اضطراری به همین دلیل ایجاد شده اند. این ویژگی‌ها در هر تلفن همراهی وجود دارد، شما فقط باید در مورد آن‌ها بدانید، البته به نظر می‌رسد بسیاری از افراد با این موارد اضافی آشنا نیستند. این ویژگی‌های مدرن می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند و به همین دلیل است که ما در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

شناسه پزشکی یا Medical ID

شاید مهمترین ویژگی اطلاعات اضطراری، شناسه پزشکی باشد. این ویژگی همانطور که از نامش هم پیدا است، به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات پزشکی خود را وارد کنید. شما می‌توانید نام، وزن و قد، شماره شناسنامه، گروه خونی، لیستی از دارو‌هایی را که ممکن است مصرف کنید، تاریخ تولد، یادداشت‌های پزشکی و هرگونه آلرژی خود را وارد کنید. تعداد انواع اطلاعاتی که می‌توانید قرار دهید در گوشی هر سازنده تلفن متفاوت است، اما ایده آن ثابت است.

این قابلیت بدون باز کردن قفل تلفن هم کار می‌کند، هرکسی می‌تواند به شناسه پزشکی دسترسی داشته باشد. استدلال و دلیل آن این است که اگر دچار مشکلی شدید، شخص دیگری بتواند به شما کمک کند. به عنوان مثال، فرض کنید کسی در ملا عام غش می‌کند و شما می‌خواهید به او کمک کنید، بنابراین اگر این فرد شناسه پزشکی خود را تنظیم کرده باشد و شما هم از این ویژگی اطلاع داشته باشید، می‌توانید با استفاده از تلفن همراه او بفهمید این شخص چه کسی است و اطلاعات مهم پزشکی مانند گروه خونی او را که برای پلیس و اورژانس مهم خواهد بود، در دسترس داشته باشید.

گزینه Medical ID همچنین می‌تواند برای افراد با نیاز‌های ویژه، مانند افرادی که مستعد گم شدن هستند، افراد مبتلا به بیماری‌های روانی و … بسیار مفید باشد.

کودکان نیز ممکن است دچار مشکل شوند و به کمک شخص غریبه‌ای احتیاج داشته باشند، چون شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک کودک از گروه خونی یا حساسیت خود اطلاع داشته باشد. ممکن است از خود بپرسید چه پدر و مادر‌هایی می‌توانند از فرزندشان آنقدر دور باشند که شاید به کمک یک غریبه نیاز داشته باشند. اما بالاخره بچه‌ها بچه هستند. شما می‌توانید بهترین والدین جهان باشید و کودک شما دچار مشکل شود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنم آدرس و مشخصات کودک را در یادداشت‌های پزشکی تلفن او قرار دهید.

تماس‌های اضطراری

صحبت از بچه‌ها است و این گزینه ممکن است مهمترین گزینه برای آن‌ها باشد. می‌دانید که چگونه می‌توان همیشه با هر تلفنی، حتی در حالت قفل، با پلیس تماس گرفت؟ به کمک اطلاعات اضطراری می‌توانید شماره تلفن‌های دیگری را که بدون قفل تلفن، قابل دسترسی هستند را ذخیره کنید. این ویژگی در همان تنظیمات Medical ID تنظیم شده است و می‌تواند به بسیاری از افراد کمک کند.

اگر تلفن خود را گم کرده اید تماس‌های اضطراری نیز بسیار مفید اند، چون وقتی کسی آن را پیدا کرد، می‌تواند به راحتی با یکی از مخاطبینی که به آن‌ها دسترسی داشتید تماس بگیرد. البته همه چیز به شخصی که تلفن شما را پیدا می‌کند و اهداف او بستگی دارد!

به عنوان شخصی که برادرش تلفن خود را دو بار گم کرده است، می‌توانم به شما بگویم که با تماس‌های اضطراری تنظیم شده، کسی برای برگرداندن تلفن، تماسی نگرفته است. جدا از سایر مسائل این موضوع می‌تواند به این واقعیت نسبت داده شود که افراد کافی از این ویژگی‌ها آگاهی ندارند.

SOS اضطراری

ویژگی SOS اضطراری، قابلیتی است که اگر در شرایط اضطراری بودید یا زمان کافی برای انجام عملی نداشتید به شما کمک می‌کند تا درخواست وضعیت اضطراری داشته باشید. این عملکرد محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد، زیرا بسیاری از نشان‌های تولید کننده تلفن همراه شروع به اضافه کردن آن به رابط کاربری خود کرده اند. SOS اضطراری قابلیتی است که با نگه داشتن یا کلیک روی چند دکمه به راحتی در دسترس خواهد بود. این حالت خاصی است، چون در مواقع لزوم به طور خودکار با خط تلفن اضطراری تماس می‌گیرد و سپس موقعیت و وضعیت شما را در شرایط اضطراری برای مخاطبینی که برای موارد اضطراری انتخاب کرده اید، ارسال می‌کند.

پس از آن تلفن شما به طور خودکار شناسه پزشکی شما را نشان می‌دهد و باز کردن قفل صورت یا اثر انگشت را غیرفعال می‌کند و فقط پین کد (رمز عبور) را برای باز کردن قفل قبول می‌کند. اگر زیاد اهل هیجان هستید و یا اینکه احتمال می‌دهید که روزی گروگان گرفته شوید یا هر احتمال دیگری، SOS اضطراری خیال شما را راحت می‌کند.

چگونه شناسه پزشکی و اطلاعات اضطراری را در آیفون فعال کنیم؟

در ادامه نحوه تنظیم شناسه پزشکی و تماس اضطراری در آیفون توضیح داده شده است.

برنامه ” Health” را باز کنید و بر روی “Medical ID” کلیک کنید.

در این بخش می‌توانید شناسنامه سلامت خود را پر کنید که شامل اطلاعات اصلی شما یعنی تاریخ تولد، قد و گروه خونی است.

با استفاده علامت ” + ” می‌توانید دوستان نزدیک خود را همراه با شماره اضافه کنید تا در مواقع ضروری با فشردن یک دکمه با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در حین ذخیره اطلاعات می‌توانید عبارت ” Show When Locked ” را نیز فعال کنید تا کاربران دیگر بتوانند با فشردن ” Medical ID ” دفترچه شما را بررسی نمایند.

در نهایت گزینه ” Done” را بزنید تا تنظیمات ایجاد شده ذخیره شوند.

در گوشی‌های آیفون ۸ و گوشی‌های بعد از این نسل، شما می‌توانید با ۵ بار فشار دادن دکمه پاور، اقدام به تماس با شماره‌ای که شما در ” Medical ID ” انتخاب کرده اید، کنید. برای فعال کردن این ویژگی می‌توانید از قسمت ” Emergency SOS ” اقدام به فعال کردن گزینه ” Call with Side Button ” برای استفاده در موقعیت اورژانسی کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.