قدردانی آیت‌الله رئیسی از اقدامات هلال‌احمر در سانحه متروپل

آیت الله رئیسی از زحمات امدادگران و خدمات جمعیت هلال‌احمر در سانحه فروریختن ساختمان متروپل، قدردانی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، رئیس دفتر آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای مراتب قدردانی و تشکر رئیس جمهوری از زحمات امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سانحه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و جست‌وجوی مصدومان و پیکرهای جانباختگان محبوس در زیر آوار این ساختمان را به دکتر کولیوند اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر رئیس جمهوری از عزیزان جمعیت هلال‌احمر ابلاغ می‌شود.

یادآور می‌شود؛ ظهر دوم خرداد ماه سال جاری گزارش فروریختن ساختمان متروپل آبادان به جمعیت هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نیروی عملیاتی جمعیت هلال‌احمر خوزستان به محل اعزام و عملیات جست‌وجو و نجات آغاز شد. دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز جهت نظارت مستقیم بر روند امدادرسانی و حضور در کنار نیروهای عملیاتی این جمعیت، به آبادان سفر کرد و تا آخرین لحظه کنار امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر مشغول به خدمت بود.

در عملیات پاسخ به سانحه فروریختن برج متروپل در آبادان، در مجموع ۴۸ تیم امدادی از خوزستان و یک تیم امدادی از لرستان، ۸ تیم آنست از استان های فارس، اصفهان و کرمانشاه و ۳ تیم تخصصی آواربرداری از کرمان (۲۲۹ امدادگر و نجاتگر) با تجهیزات تخصصی و دستگاه‌های پیشرفته زنده‌یاب و سگ‌های جست‌وجوگر، به صورت شبانه‌روزی در عملیات امداد، نجات و جست‌وجوی مصدومان و جانباختگان سانحه مشارکت داشتند.

همچنین ۵ تیم‌ حمایت‌ روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا (سحر) در نزدیکی ساختمان فروریخته متروپل مستقر شدند و علاوه بر حمایت روانی از خانواده‌های داغ‌دیده، توانستند فهرستی از مفقودان تهیه و در اختیار مدیران بحران بگذارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.