رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که دیگر کسی هوس اغتشاش نکند

امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که بعدی ها دیگر هوس اغتشاش نکنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: افرادی که در دفاع از امنیت کشور به لقاءالله پیوستند در میدان جهاد با دشمنان ملت بودند و اجر این شهیدان به اندازه شهیدان دفاع مقدس و حرم است و باید تبریک و تسلیت به خانواده این شهیدان گفت و آرزوی شفا داریم برای کسانی که در عرصه دفاع از امنیت کشور جانباز شدند.

وی یاد و خاطره مصطفی خمینی را گرامی داشت و گفت: مجالس بزرگداشت و سخنرانی ایشان جرقه انقلاب بود، جرقه ای که به سقوط سلطنت پهلوی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ منجر شد.

خطیب جمعه تهران همچنین یاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی را گرامی داشت.

خاتمی با اشاره به حوادث یک ماه اخیر گفت: وزیر کشور اعلام کردند اغتشاشات به پایان رسیده است. اغتشاشات فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۸، و مسایل مربوط به بنزین و ۱۴۰۱ رخ داده است. اینها خواب های فراوانی علیه ملت بزرگ ایران دیده بودند اما این خواب آشفته شد و دشمنان به هیچ یک از اهداف شان نرسیدند. باور کنید دست دیگری پشت انقلاب هست. همان که بارها مقام معظم رهبری گفتند؛ هر زمانی که آتشی علیه انقلاب روشن کردند خدا آن را خاموش کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اما سوال این است تا کی این شیطنت ها ادامه دارد؟ تا وقتی ما پای دین ایستادیم و با افتخار می گوییم پرچم ما پرچم الله و الله اکبر است.

خاتمی با طرح این پرسش که آینده انقلاب چه می شود؟ آیا می ماند؟ با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: این انقلاب ماندنی است. اینها مدام شیطنت می کنند تا نور خدا را خاموش کنند. خدا می خواهد دین بماند و مکتب بماند. این اراده خداست که اسلام ناب محمدی که تجلی یافته در مکتب اهل بیت است جهانگیر شود. آینده انقلاب روشن تر از گذشته است، دو بار رهبری گفتند آینده انقلاب را به یاری خداوند روشن تر از گذشته می دانم و آنچه می ماند پرچم توحید و الله در کشور است.

وی گفت: در جریان اغتشاشات کسانی که فریب خوردند با تعهد آزاد شوند به شرطی که به اغتشاشات برنگردند، اما برای سردسته اغتشاشات جایی برای رحم نیست و قوه قضاییه باید طوری با این افراد برخورد کند که در آینده کسی فکر اغتشاش نکنند.

خاتمی با طرح این مساله که راه خروج از این توطئه ها چیست؟ این توطئه تمام شد اما چه کنیم در آینده اگر باز هم شیطنت داشتند؟ گفت: همیشه باید آمادگی داشته باشیم، در همه زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی. اگر عنصر ‌ مقاومت را داشته باشیم که خسته نشویم دیگر تکرار نمی شود و به فضل خدا ملت ایران نه تنها خسته نشده بلکه خستگی را خسته خواهد کرد. صبر و مقاومت و تقوا سبب می شود همه توطئه ها ناکام بماند. همچنین عنصر قوی بودن مهم است. باید قوی شویم و به امر خدا در این مسیر حرکت می کنیم. هر چه در توان دارید علیه دشمنانتان فراهم کنید تا بترسانیدشان. استراتژی ما بازدارندگی است. در این سالها ما به کشوری حمله نکردیم بلکه دفاع می کنیم.

خطیب جمعه تهران گفت: یک ماهی که گذشته است جنگ احزاب بود. همان طور که کفار قریش متحد شده بودند با یهود که گازانبری نظام اسلامی را قیچی کنند، در این یک ماه ما شاهد این احزاب بودیم و آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجع و نوکر آمریکا در منطقه و منافقین آدم کش و سلطنتی ها آماده شده بودند و به بچه های فریب خورده گفته بودند یک هفته در خیابان باشید نظام شکست می خورد و نظام در شیب سقوط است و دیدید در فضای بیگانه چه خبر بود و هر روز یک جور می گفتند که نظام افتاد اما به فضل خدا در جنگ احزاب نظام نبوی رو به عظمت و رشد تلالو بود و اینها نظام را آبدیده می کند.

امام جمعه موقت تهران گقت: در این ماجرای یک ماهه تا توانستند همه امکاناتشان را در اختیار اغتشاشات قرار دادند و به همین دلیل است که شما مردم شعار «مرگ بر آمریکا» از دهانتان نمی افتد. در این ایام شاهد شهادت عزیزانمان بودیم و نشان دادند باب و باغ شهادت باز و با نشاط است. آنها که در راه خدا کشته شدند اعمالشان از بین رفتنی نیست و به برکت خون آنها این نظام مانده و خواهد ماند و ما پای علم این نظام و انقلاب تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم.

وی گفت: در این مدت شاهد وحشی گری، قرآن سوزی، مسجد سوزی، حجاب از سر زن مسلمان برداشتن و ماموران امنیتی را لب تیغ قرار دادن، بودیم که نمونه این اقدامات را منافقین داشتند و این ها دومین بعد از منافقین در وحشی گری بودند. در حالی که زندگی عادی مردم ادامه دارد، هر روز در شبکه ها سخن از این است که اغتشاش در ایران است. خطر دیگر خطر بی اعتمادی و تردید و القای دروغ گویی به مسئولان و خطر کشته سازی است. در این مدت چندین نفر را کشتند و زنده کردند، اما بعد که فهمیدند دروغ است به روی خودشان نیاوردند. یکی خودکشی می کند یکی بیماری زمینه ای داشته، می گویند در اغتشاشات بوده است.

خاتمی گفت: فتنه فضا را برای شما غبار آلوده می کند، بدانید چراغ این راه ولایت است، ببینید ولایت کجا ایستاده، شما همان جا بایستید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.