رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در واکنش به کاهش هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا که نگرانیها نسبت به کمبود عرضه را تجدید کرد، افزایش یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۸۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۵ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۷ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۱۰۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید:

این افزایش قیمت پس از انتشار اخباری روی داد مبنی بر این که اتحادیه اروپا سرگرم کار روی تحریمهای جدید علیه روسیه بر سر حمله به اوکراین است و صنعت نفت روسیه را هدف خواهد گرفت.

به گفته مقامات اروپایی، انتظار می‌رود اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طرحهای مذکور را روز چهارشنبه تشریح کند.

در آمریکا، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی این کشور هفته گذشته کاهش داشته است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ آوریل، به میزان ۳.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که بیشتر از ۸۰۰ هزار بشکه کاهش پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز بود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: گزارش موسسه امریکن پترولیوم باعث شد نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضا تعدیل شود و نگرانیها نسبت به وضعیت عرضه دوباره تجدید شود.

آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

در معاملات روز گذشته نگرانیهای تقاضا که ناشی از قرنطینه‌های طولانی کرونا در چین بود و برنامه‌های سفر را در فصل تعطیلات روز کارگر محدود کرد، باعث شد قیمتها بیش از دو درصد سقوط کنند.

کارولین بین، رئیس اقتصاددان شرکت کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: شاخص مدیران خرید بخش تولید جهان در آوریل برای نخستین بار از ژوئن سال ۲۰۲۰ رشد منفی پیدا کرد و قرنطینه‌های طولانی کرونا در چین ممکن است عامل تاثیرگذار بوده باشد. تصویر کلی برای تقاضا برای کالاها، به طور واضحی منفی است و رشد تورم و بالاتر رفتن نرخهای بهره، به تدریج روی هزینه مصرفی تاثیر می‌گذارد. اگرچه محدودیتهای عرضه، قیمتهای کالاها را برای مدتی بالا نگه خواهد داشت اما تصور می‌رود تقاضای کمتر، تاثیر خود را روی قیمتها در اواخر سال ۲۰۲۲ و سال ۲۰۲۳ خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود اوپک پلاس روز پنج شنبه به سیاست خود برای افزایش تدریجی تولید پایبند بماند و با افزایش تولید ماهانه موافقت کند. این گروه در فاصله اکتبر تا مارس بجز فوریه، نتوانسته است به اهداف تولیدش دست پیدا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.