رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان +تصاویر

خودروهای شاسی بلند در ابتدا به عنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال های اخیر و تکاملشان به یکی از کلاس های خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند. اما در این بین، شاسی بلندهای لوکس نیز اسباب بازی های محبوب متمولینی مثل شیوخ عرب یا اهالی کشور موناکو هستند که چندی از آنها را در این مطلب معرفی می کنیم.


Land Rover Range Rover SV Autobiography LWB
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

به گزارش اینتیتر به نقل از هفته نامه خودرو امروز ، این خودرو درواقع یکی از لوکس ترین نسخه های نسل چهارم رنج روور (L405) است که خود در کلاس SUVهای فول سایز لوکس قرار می گیرد. SV Autobiography در دو نسخه Dynamic و Long Wheelbase به تولید می رسد که دومین نمونه ذکر شده همانطور که از نامش پیداست، با فاصله بین دو محور بلندتر به تولید می رسد تا فضایی لوکس تر و راحت تر داشته باشد. قدرتمندترین نسخه این خودور از پیشرانه V8 سوپرشارژر ۵ لیتری به همراه ۵۵۰ اسب بخار قدرت بهره می برد.
 

Porsche Cayenne Turbo 6

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

کاین نخستین و بزرگ ترین شاسی بلند ساخت پورشه است که تاکنون نسل های متفاوتی را پشت  سر گذاشته است. این محصول در نسل فعلی و در لیست تولیدات امسال خودروساز اشتوتگارتی دارای نسخه هایی مثل GTS، هایبرید، توربو و… است که نسخه توربو S با قیمت پایه ۱۶۱٫۶ هزار دلاری از پیشرانه V8 به حجم ۴٫۸ لیتر و بیشینه توان ۵۷۰ اسب بخار بهره می برد. این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ برق آسای ۳٫۸ ثانیه ای را برای کاین توربو S فراهم می سازد.
 

Bentley Bentayga Mulliner

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

بنتلی بنتایگا به خودی خود یک خودروی شاسی بلند سوپرلوکس است که برچسب قیمتی آن از حدود ۲۳۵ هزار دلار شروع می شود و با وجود برخی از آپشن ها حتی به بیش از ۳۰۰ هزار دلار نیز می رسد. اما نسخه Mulliner (مولینر) که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، با بهره گیری از پیشرانه W12، قادر به تولید ۶۰۰ اسب بخار و ثبت رکورد صفر تا صد ۴٫۱ ثانیه ای است. رینگ های ۷ پره ای ۲۲ اینچی، سیستم صوتی ۱۹۵۰ واتی (۲۱ تکه)، تریم چوبی منحصر به فرد، ساعت سفارشی Breitling از جنس طلا و… از جمله امکانات منحصر به فرد این خودرو هستند.
 

Lexus LX570

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 
 

 


لکسس LX یک شاسی بلند لوکس است که در تمامی نسل های خود بر پایه تویوتا لندکروز ساخته شده است. در حال حاضر نسخه LX570 که قیمت آن از حدود ۱۰۸ هزار دلار شروع می شود، همچون نسل گذشته اش از پیشرانه V8 با حجم ۵٫۷ لیتر بهره می برد که در این نسل قادر به تولید نهایت توان ۳۸۳ اسب بخار خواهدبود. این محصول ۲٫۷ تنی با بهره گیری از جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک، رکورد صفر تا صد ۷٫۶ ثانیه را ثبت می کند.
 

 

 
Tesla Model X

لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

تسلا برترین خودروساز تمام الکتریکی جهان که چندی پیش از مدل X خود رونمایی کرده بود، با این شاسی بلند منحصر به فرد به زمره یکی از سریع ترین و لوکس ترین خودروهای جهان پیوست. Model X در نسخه P90D می تواند در ۳٫۲ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که می تواند برحسب سفارش ۵ تا ۷ سرنشین را با یک بار شارژ به اندازه ۴۰۰ کیلومتر از مبدا دور کند. ویژگی های خاص ظاهری و به خصوص فنی این شاسی بلند خریدار را از توجه به قیمت ۸۳ هزار دلاری، لوکس گرایی و آپشن های مرتبط با آن باز می دارد.
 

Cadillac Escalade ESV

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

اسکالید نام SUV فول سایز کمپانی خودروسازی کادیلاک است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی روی خط تولید این خودروساز قرار گرفت و نسل چهارم آن از سال ۲۰۱۵ تاکنون به بازار جهانی عرضه می شود. این شاسی بلند بزرگ جثه ۵ و اندی متری که در دو نسخه ساده و ESV (با فاصله بین دو محور بلندتر) تولید می شود، در نمونه پایه بیش از ۷۵ هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه V8 به حجم ۶٫۲ لیتر و ۴۱۰ اسب بخار قدرت همراه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بهره می برد که شتاب صفر تا صد ۵٫۸ ثانیه ای را برای این غول فراهم می سازد.
 

Mercedes-Benz G65 AMG

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

برای بسیاری از افراد ناآشنا به جهان خودرو، باور این موضوع که پشت چهره زمخت C کلاس یک باطن لوکس و اشرافی قرار گرفته، اندکی سخت است. اما واقعیت این است که مرسدس بنز G کلاس در حال حاضر یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین محصولات شرکت مرسدس بنز آلمان است که G65 AMG نیز در صدر اعضای این خانواده قرار گرفته. G65 با قیمت ۲۲۰ هزار دلاری از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل با توربو با بیشینه قدرت ۶۲۱ اسب بخار بهره می برد که شتاب صفر تا صد ۵٫۲ ثانیه ای را برای جثه ۲٫۶ تنی به ارمغان می آورد.
 

Audi Q7

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

در زمینه طراحی و تولید شاسی بلند لوکس اولین بار آئودی با مدل Q7 توان فنی تیم خود را اثبات کرد. Q7 فعلی با قیمتی که از ۵۵ هزار دلار آغاز می شود رد فول ترین نسخه خود از پیشرانه ۳۳۳ اسب بخاری V6 سوپرشارژردار بهره می گیرد که با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم انتفال نیرو AWD هماهنگ شده و عملکرد در خور توجهی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نحوه چیدمان داخلی و سبک لوکس گرایی آئودی همواره یک سر و گردن فراتر از دو برادر ژرمن دیگر خود یعنی مرسدس بنز و ب ام و بوده و هست.
 

Lincoln Navigator

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 
 
لینکلن نویگیتر از جمله SUVهای فول سایز و لوکس قابل خریداری در بازار جهانی است که از اواخر دهه ۹۰ میلادی در خیابان های دنیا حضور داشته و مدتی است که نسل چهارم آن در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ معرفی شده است. دو نسخه از این خودرو با فواصل بین دو محور کوتاه و بلند به بازار عرضه خواهدشد که هر دو نسخه از پیشرانه ۳٫۵ اکوبوست V6 تویین توبور با بیشینه توان ۳۸۰ اسب بخار بهره می برند. برچسب قیمتی این خودرو از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز می شود.
 

BMW X5M

 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

هرچند که ب ام و اعلام کرده از چندی دیگر یک SUV فول سایز لوکس تحت عنوان X7 روانه بازار می کند اما در حال حاضر X5 بزرگ ترین SUV این خودروساز باواریایی است که نمونه X5M گران ترین و سریع ترین نسخه این محصول محسوب می شود. این خودرو از پیشرانه V8 با حجم ۴٫۴ لیتر و سیستم تنفسی تویین توربو بهره می برد که در حدود ۵۷۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. این محصول ۹۹ هزار دلاری شتاب صفر تا صد ۴٫۲ ثانیه ای، همراه با بیشینه سرعتی بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر بر اسعت دارد.
 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.