رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

لیست گران‌ترین فیلم های کمدی‌ جهان را اینجا بخوانید

ساخت فیلم‌های کمدی هزینه‌های بسیار زیادی دارد که «بری ساننفلند» با تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ با «مردان سیاه پوش ۳» توانست گران‌ترین کمدی جهان را تاکنون رقم بزند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، ایوان قادر مطلق تام شادیاک و دو لیتل استیون گیگان هم از پرهزینه‌ترین آثار کمدی جهان محسوب می‌شوند که با ۱۷۵ میلیون دلار بانک‌ها را نقره داغ کردند.

مردان سیاه‌پوش ۳ یک فیلم سه‌بعدی علمی-تخیلی و کمدی محصول آمریکا و با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز است که پس از ۱۰ سال از انتشار مردان سیاه‌پوش ۲ و ۱۵ سال از انتشار مردان سیاه‌پوش، در ۲۵ می‌۲۰۱۲ اکران شد.

این فیلم که برای ساخت آن، ۲۱۵ میلیون دلار هزینه شد، داستان یک موجود فضایی خلافکار به نام «موریس» است که در ماه زندانی شده بود و از زندان فرار می‌کند و به زمین می‌آید تا انتقام دست قطع شده را از «مامور کی» بگیرد و به همین علت در زمان سفر می‌کند و مامور کی را در گذشته می‌کشد. «مامور جی» در زمان حال از کشته شدن مامور کی در گذشته اطلاع پیدا می‌کند و به زمان قبل از کشته شدن مامور کی می‌رود تا مامور کی در زمان حال باز گردد.

برای فصل نخست مردان سیاه پوش در سال ۱۹۹۹، ۹۰ میلیون دلار و برای فصل دوم آن هم ۱۴۰ میلیون دلار هزینه شده است.

مردان سیاه پوش ۳ بیش از ۶۰۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم ۹۶ دقیقه‌ای ایوان قادر مطلق – Evan Almighty که دنباله‌ای بر بروس قادر مطلق – Bruce Almighty است در کنار دولیتل – Dolittle هر کدام توانستند در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۲۰، با ۱۷۵ میلیون دلار هزینه ساخت دو اثر گران کمدی جهان را به خود اختصاص دهند.

این فیلم به تهیه کنندگی تام شادیاک، ‌گری باربر، نیل اچ. موریتز و راجر بیرنبائوم ساخته شده است؛ داستان فیلم از این قرار است: خداوند بر شخصی سرشناس به نام «ایوان بَکستر» ظاهر می‌شود و به او فرمان می‌دهد که برای آمادگی در مقابل سیلی عظیمی که در پیش است یک کشتی بزرگ بسازد.

استیو کارل، مورگان فریمن، لورن گراهام، جان گودمن و واندا سایکس از بازیگران این اثر کمیک هستند. این فیلم حتی نتوانست فروشی به اندازه هزینه ساختش داشته باشد. ۱۷۳ میلیون دلار مجموع فروش این اثر کمیک در گیشه بود.

دولیتل هم اقتباسی از شخصیت دکتر دولیتل است که توسط هیو لافتینگ خلق و از دومین کتاب او، سفرهای دکتر دولیتل الهام گرفته شده است.

داستان از این قرار است: جان دولیتل یک دکتر و دامپزشک بسیار مشهور در دوره ملکه ویکتوریا بریتانیا است که ۷ سال پس از مرگ همسرش به گوشه‌نشینی روی آورده و خود را در خانه‌اش به همراه حیوانات باغ‌وحش مخفی کرده است. نکته جالب اینجاست که او قادر است با حیوانات صحبت کند. ما زمانی که ملکه ویکتوریا در بستر بیماری می‌افتد، دکتر دولیتل مجبور می‌شود برای درمان علاج از طریق سفر دریایی قهرمانانه به همراه حیوانات خود به یک جزیره مرموزی عزیمت کند و در این راه با شوخ‌طبعی و شجاعت با موجودات اهریمنی بسیار عجیب و غریبی مثل دزدان دریایی نیز روبرو می‌شود.

دولیتل در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰، توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد و با فروش ۲۴۹ میلیون دلاری به هفتمین فیلم پردرآمد سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

۱۲ اثر کمیک دیگر که گران‌ترین‌های این ژانر در جهان به شمار ‌می‌روند بین ۱۰۳ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه ساخت داشته‌اند: تاد فیلیپس در ۲۰۱۳، با ۱۰۳ میلیون دلار، خماری ۳ را ساخت و توانست ۳۵۱ میلیون دلار فروش در گیشه را تجربه کند. در این فیلم، بردلی کوپر، اد هلمز، زک گالیفیاناکیس، کن جیونگ، جفری تامبر، هِدِر گراهام، جاستین بارتا، جمی چانگ و جان گودمن ایفای نقش می‌کنند.

استوارت کوچولو به کارگردانی راب می‌نکاف محصول ۱۹۹۹ که داستان آن بر اساس کتابی به همین نام و درباره یک موش سخنگو و زندگی او با یک خانواده است، نیز با هزینه ۱۳۳ میلیون دلاری، فروشی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار داشت.

در این فیلم، مایکل جی فاکس، جینا دیویس، هیو لوری، ناتان لین و جیم‌دان از جمله بازیگرانی بودند که توانستند با بازی خود یکی از گران‌ترین آثار کمیک جهان را به نام خود ثبت کنند.

ساخت گربه کلاه‌به‌سر به کارگردانی بو ولچ در سال ۲۰۰۳ هم، ۱۰۹ میلیون دلار هزینه در برداشت که هر چند فروش آن فقط ۱۳۴ میلیون دلار بود ولی توانست با بازی ستارگانی چون مایک مایرز، الک بالدوین، کلی پرستون، داکوتا فانینگ وایمی هیل به یکی از تجربه‌های خوب کمیک جهان تبدیل شود.

چگونه گرینچ کریسمس را دزدید، محصول سال ۲۰۰۰ و به کارگردانی ران هاوارد هم با ۱۲۳ میلیون دلار ساخت، به فروشی بیش از ۳۴۵ میلیون دلار دست یافت.

در این فیلم بازیگرانی همچون جیم کری، جفری تامبر، کریستین برنسکی، بیل ایروین، مالی شنون، جاش رایان ایوانز، تیلور مومسن، کلینت هاوارد، می‌ندی استرلینگ، جرمی هاوارد، جیم می‌سکیمن، آنتونی هاپکینز و برایس دالاس هاوارد ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم برنده اسکار بهترین چهره پردازی و کاندیدای ۲ اسکار دیگر (کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس-کاندیدای اسکار بهترین طراحی هنری) در سال ۲۰۰۱ شد.

جومانجی: مرحله بعدی نیز به کارگردانی جیک کاسدان در سال ۲۰۱۹ منتشر شد که دنباله‌ای بر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید است. این فیلم ۱۳۲ میلیون دلاری موفق به فروشی ۷۹۶ میلیون دلاری در گیشه شد که آن را تبدیل به دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ کرد.

در این اثر کمیک، بازیگرانی چون دواین جانسون، جک بلک، کوین هارت، کارن گیلان و مورگان ترنر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شوخی با دیک و جِین ساخته شده در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی دین پاریزو است که با ایفای نقش جیم کری و تیا لئونی در کاراکترهای اصلی آن ۱۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت داشت و توانست به فروشی بیش از ۲۰۲ میلیون دلار دست یابد.

شوخی با دیک و جین در اوایل ماه می‌۲۰۲۰ و در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا به یکی از پربیننده‌ترین عناوین نت‌فلیکس تبدیل شد.

شکارچیان روح هم به کارگردانی پل فگ با نقش آفرینی بازیگرانی چون ملیسا مک کارتی، کریستین ویگ، کیت مک کینون و لزلی جونز با هزینه ۱۴۴ میلیون دلاری ساخته شد، اما در ژوئیه ۲۰۱۶ و توانست در زمان اکران به فروش ۲۲۹ میلیون دلاری دست یابد.

یکی دیگر از کمدی‌های پر هزینه سینمای جهان سایه‌های سیاه به کارگردانی تیم برتون است که با بازی جانی دپ در سال ۲۰۱۲ اکران شد. ۱۵۰ میلیون دلار هزینه ساخت آن شد و توانست به فروش نزدیک به ۲۳۹ میلیون دلار در گیشه برسد.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به اوا گرین، میشل فایفر، کریستوفر لی و شان ماهان اشاره کرد.

با بازی جانی دپ در چارلی و کارخانه شکلات‌سازی اثر دیگری از تیم برتون در سال ۲۰۰۵، برتون توانست کمدی دیگری را عرضه کند که با هزینه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری به فروشی ۴۷۵ میلیون دلاری در گیشه دست یابد که موفقیت دیگری برای این کارگردان آمریکایی محسوب می‌شود.

شب در موزه: نبرد اسمیتسونین دیگر کمدی گران جهان؛ فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی فانتزی به کارگردانی شاون لوی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.

بن استیلر نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند و ایمی آدامز، اوون ویلسون، استیو کوگان، هانک آزاریا، کریستوفر گست، آلن شابا، جان برنثال و رابین ویلئامز دیگر بازیگران آن هستند.

این فیلم با هزینه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری در ۲۲ می ‌۲۰۰۹ توسط استودیوهای قرن بیستم اکران شد و با فروش بیش از ۴۱۳ میلیون دلاری، یک موفقیت در گیشه بود.

پیتر برگ در سال ۲۰۰۸ برای ساخت هنکاک، ۱۵۰ میلیون دلار هزینه کرد و توانست حدود ۶۲۵ میلیون دلار فروش را رقم بزند. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به ویل اسمیت، شارلیز ترون و جیسون بیتمن اشاره کرد.

و در نهایت، پیکسل‌ها به کارگردانی کریس کلمبوس در سال ۲۰۱۵ که بازیگرانی چون آدام سندلر، کوین جیمز و میشل موناهن، او را در ساخت این اثر ۱۱۰ میلیون دلاری همراهی می‌کردند، از دیگر آثار کمیک گران جهان به شمار می‌رود که هر چند فروشی بیش از ۲۰۳ میلیون دلار نداشت اما در زمره ۱۵ اثر کمدی پر هزینه جهان قرار دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.