رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ماجرای شهادت ۱۱ شهروند ایرانی در حمله عراق به کویت چیست؟

روز گذشته سفارت ایران در کویت،در توئیتی با تاکید بر اینکه پیوند میان دو ملت ایران و کویت ناگسستنی است، اعلام کرد: :ایران در راه آزادسازی کویت از اشغالگیری رژیم صدام “۱۱ “شهید تقدیم کرد و تنها کشور غیر عربی است که این همه شهید داده است و این پیوند ناگسستنی دو ملت همسایه و مسلمان را نشان می دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، پس از انتشار این توئیت ممکن است که برای برخی از مخاطبان و شهروندان ایرانی این سوال پیش آمد که ماجرای شهید شدن ۱۱ شهروند ایرانی در این جنگ چیست و یا این که آیا ایران برای آزادسازی کویت از اشغالگر رژیم صدام نیروی نظامی به این کشور اعزام کرده است که در این جنگ به شهادت رسیده اند؟

بررسی های خبرنگار بیانگر این موضوع است که منظور سفارت ایران از ۱۱ نفر مورد اشاره شهروندان ایرانی ساکن در کویت هستند که در آن مقطع زمانی در پی این جنگ به شهادت رسیدند و این افراد در مشاغل مختلف در کویت مشغول به فعالیت بوده اند.

آمار به شهادت رسیدن ۱۱ شهروند ایرانی در این جنگ از سوی کویت به صورت رسمی اعلام شده و ایران بعد از عربستان و امارات سومین کشوری است که شهروندانش در این جنگ به شهادت رسیده اند و بنیاد شهید کویت و دیوان امیری این کشور به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است که در دو تصویر زیر قابل مشاهده است .

این آمار یاد آور این موضوع است که دو ملت ایران و عراق زخم خورده از اشغالگری رژیم بعثی صدام هستند و خون شهروندان ایران و کویتی برای ازاد سازی کویت از اشغالگری صدام بر زمین ریخته شده است و این یکی از عوامل مهم پیوند دو ملت ایران و کویت است .

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.