رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ماست چگونه به افزایش سلامتی کمک می کند؟

ماست یکی از مشهورترین خوراکی ها است و چه تند، ساده، یونانی و غلیظ یا مخلوط شده با انواع توت ها و آجیل ها باشد، به نمادی از تغذیه سالم تبدیل شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیناپرس،‌ ماست سرشار از مواد مغذی است از جمله موادی که استخوان‌های قوی می ‌سازند و به کنترل فشار خون شما کمک می ‌کنند. ماست همچنین دارای تعداد زیادی از باکتری های مفید است که ممکن است برای هضم غذای شما مفید باشد و تحقیقات نشان می دهد که این ماده خوراکی مزایای فراوانی برای سلامتی دربر دارد که در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

خوردن ماست خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. چندین مطالعه نشان داده است که اگر به طور منظم ماست بخورید، ممکن است کمتر به این عارضه مبتلا شوید. فرانک هو (Frank Hu) پروفسور تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌ گوید: ماست از این نظر برجسته است که ممکن است مزایای سلامتی منحصر به‌ فردی داشته باشد که سایر محصولات لبنی آن را ندارند. اینکه چرا ماست بهتر از شیر از دیابت جلوگیری می کند، مشخص نیست، اما می تواند به این دلیل باشد که دارای پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که برای سلامتی مفید اند. هو می‌ گوید ممکن است این باکتری ها التهاب را کاهش داده و واکنش بدن شما به انسولین را بهبود بخشند. این مطالعه همچنین نشان می دهد افرادی که بیشتر ماست می خورند در طول زمان وزن کمتری پیدا می کنند.

تقویت استخوان ها

تحقیقات نشان می دهد که با خوردن ماست می توانید استخوان های قوی تری داشته باشید. مانند سایر محصولات لبنی، ماست برای استخوان های شما عالی است چراکه کلسیم داشته و معمولاً دارای ویتامین D اضافه شده است. این دو از مواد مغذی مهم برای ساخت استخوان های سالم هستند. کارولین پاسرلو (Caroline Passerrello) متخصص تغذیه در این باره می گوید: خوردن ماست، به ویژه در دوران کودکی و جوانی می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

بهبود گوارش

با اضافه کردن ماست به برنامه غذایی تان گوارش خود را بهبود بخشید. پروبیوتیک های موجود در ماست می توانند دوستان خوب شما باشند. جوآن سالگ بلیک (Joan Salge Blake) متخصص و پروفسور تغذیه در دانشگاه بوستون می گوید: این پروبیوتیک ها برای روده بسیار مفید هستند. پروبیوتیک ها ممکن است به تنظیم حرکات روده، مبارزه با عفونت ها یا بازگرداندن تعادل به سیستم گوارشی شما پس از یک دوره مصرف آنتی بیوتیک ها کمک کنند.

کاهش فشار خون

یک مطالعه در سال های اخیر نشان می دهد که اگر ماست می خورید، این امر ممکن است به کنترل فشار خون شما کمک کند. پتاسیم موجود در ماست با دفع نمک از بدن به کنترل آن کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

یافته های پژوهش ها نشان می دهد که مصرف ماست می تواند کارکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. این امر موجب دفاع خوب بدن شما در برابر میکروب ها خواهد شد و بار دیگر پروبیوتیک ها ممکن است به شما کمک کنند. اگر در وعده های غذایی خود به اندازه کافی لبنیات مصرف نمی کنید، بهتر است ماست را به رژیم غذایی خود بیافزایید و یا حتی به عنوان یک میان وعده از آن استفاده کنید چراکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ممکن است کمتر بیمار شوید.

محققان در انتها توضیح می دهند که ماست یک غذای جادویی است که هم وزن شما را مدیریت کرده و هم دیابت را از بین می برد. اما بسیار مهم است که در کنار مصرف آن از میوه ها و سبزیجات تازه و پروتئین ها هم به اندازه مناسب استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.