رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

متا احتمالاً از این هفته شروع به تعدیل نیروی گسترده می‌کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال و به نقل از منابع آگاه، متا از چهارشنبه همین هفته شروع به تعدیل نیروی گسترده می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش «وال استریت ژورنال»، متا، کمپانی مادر فیسبوک می‌خواهد این هفته دست به تعدیل نیروی گسترده بزند و هزاران کارمند را اخراج کند. این فرایند احتمالاً از چهارشنبه همین هفته شروع می‌شود.

کمپانی مادر فیسبوک و اینستاگرام بیش از ۸۷ هزار کارمند دارد که ظاهراً تعدیل نیروی مدنظر متا، بسیاری از آن‌ها را بیکار می‌کند. به گفته وال استریت ژورنال، تعدیل نیروی متا گسترده‌تر از اخراج کارمندان توییتر خواهد بود که البته با توجه به تفاوت تعداد پرسنل این دو کمپانی طبیعی به نظر می‌رسد. توییتر نزدیک به نیمی از ۷۵۰۰ نیروی کار خود را اخراج کرد، در حالی که متا کارمندان بسیار بیشتری دارد.

به گزارش وال استریت ژورنال، متا در دو سال اول همه‌گیری کرونا رشد چشمگیری داشت و در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بیش از ۲۷ هزار کارمند جدید استخدام کرد. این روند در ۹ ماه اول ۲۰۲۲ هم ادامه داشت و ۱۵,۳۴۴ نفر جدید به این شرکت اضافه شدند. اما در ماه‌های اخیر وضعیت تغییر کرده؛ برای مثال برای اولین‌بار درآمد متا کاهش یافته است.

در ماه ژوئن، «کریس کاکس»، مدیر محصول متا به کارمندان این کمپانی هشدار داد و اعلام کرد: «در محیطی که رشد کندتری پیدا کرده، باید بی‌عیب و نقص عمل کنند.» در همان بازه زمانی مدیرعامل متا هم فشار روی کارکنان را افزایش داد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک جلسه پرسش و پاسخ داخلی گفته بود که: «احتمالاً افرادی در شرکت حضور دارند که نباید اینجا باشند.» در ادامه زاکربرگ در ماه سپتامبر روند استخدام‌های جدید را متوقف کرد و هشدار داد که شرکت در آینده نزدیک، کوچک می‌شود.

در جلسه مربوط به اعلام گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۲ متا، زاکربرگ از تمرکز این کمپانی روی بخش‌های خاصی در سال ۲۰۲۳ خبر داد:

«در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری‌های خود را روی تعداد کمی از حوزه‌هایی که رشد آن‌ها اولویت دارد، متمرکز می‌کنیم. بنابراین برخی تیم‌‎ها به‌طور معناداری رشد خواهند کرد، در حالی که اکثر تیم‌ها سال آینده شرایط ثابتی خواهند داشت یا کوچک‌تر می‌شوند. در مجموع ما انتظار داریم که در پایان ۲۰۲۳ اندازه شرکت تغییری نکند یا اینکه کمی از آنچه امروز هستیم، کوچک‌تر شود.»

تمام موارد بالا نشان می‌دهند که تعدیل نیروی گسترده در متا چندان تعجب‌برانگیز نیست و البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه متاورس نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشته است. در حقیقت بخش واقعیت مجازی متا تا به اینجای ۲۰۲۲، ضرر ۹.۴ میلیارد دلاری را متحمل شده و سهام آن با کمترین قیمت از سال ۲۰۱۶، معامله می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.