محبوب‌ترین خودروسازان در اینستاگرام کدامند؟

براساس یک مطالعه که توسط پلتفرم کار فایننس، «CarFinance 247»، برند آلمانی ب‌ام‌و محبوب‌ترین خودروساز در اینستاگرام است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، براساس داده‌هایی در هشتگ‌ها جستجو کرده‌اند، ۲۸ خودروساز مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نهایتا برند ب‌ام‌و با ۶۶.۷ میلیون پست به رتبه نخست دست یافت. این نتیجه از آنجا کمی تعجب‌آور است که ب‌ام‌و از برندهای سازنده ابرخودروها و سوپرخودروهایی چون فراری یا لامبورگینی پیشی گرفته است؛ این برندها حتی بعد از ب‌ام‌و دوم و سوم هم نشدند. به‌جای سوپرخودروسازان، برندهای هوندا و فورد که به‌ترتیب ۵۱ و ۳۷ میلیون پست را به خود اختصاص داده بودند به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

دومین سازنده خودروهای مجلل در لیست محبوب‌های اینستاگرام، آئودی بود که ۳۱.۳ میلیون پست را به خود اختصاص داده بود. پس از آئودی برندهای فراری و پورشه به‌ترتیب ۲۵.۹ و ۲۵.۷ میلیون دفعه پست شده‌اند. پس از کمپانی فورد نیز شرکت جیپ به‌عنوان دومین خودروساز محبوب آمریکایی، ۲۰.۸ میلیون دفعه پست شده است. متاسفانه این مطالعه اشاره‌ای نکرده است که این داده‌ها تنها به مردم بریتانیا مربوط می‌شود یا کشور انگلستان!

یکی از موسس‌های مجموعه CarFinance 247، «لوییس ریکس»، می‌گوید:

داده‌های ما پست‌شده‌ترین خودروها را در اینستاگرام مشخص می‌کند اما ما می‌توانیم با استفاده از آن‌ها استفاده کنیم تا محبوب‌ترین برندهای بازار را مشخص کنیم؛ برای نمونه شوکه‌کننده‌ترین آن‌ها هوندا است که ممکن است در نگاه اول کسی به آن به‌عنوان یک برند محبوب در اینستاگرام نگاه نکند.
۱۰ برند محبوب در اینستاگرام به ترتیب زیر هستند:

ب‌ام‌و: ۶۶.۷ میلیون پست
هوندا: ۵۱ میلیون پست
فورد: ۳۷ میلیون پست
تویوتا: ۳۵.۲ میلیون پست
آئودی: ۳۱.۳ میلیون پست
فراری: ۲۵.۹ میلیون پست
پورشه: ۲۵.۷ میلیون پست
نیسان: ۲۴.۸ میلیون پست
فولکس‌واگن: ۲۱.۳ میلیون پست
جیپ: ۲۰.۸ میلیون پست

برندهای چون لامبورگینی با ۲۰.۴ میلیون پست، رولزرویس با ۵.۳ و آستون‌مارتین با ۴.۴ میلیون پست نیز نتوانستند جزو ۱۰ برند محبوب در این شبکه اجتماعی باشند. این شبکه‌ها رشد بی‌سابقه‌ای داشته‌اند و این مسئله با حرکت کنونی جهان کاملا تطابق دارد. درست است که مجله‌های چاپی معتبرترین و بهترین منابع برای خودرودوستان بوده و هستند اما شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و یوتیوب نیز هم‌اکنون به منابع مهمی برای دوستداران تبدیل شده‌اند؛ تا جایی که برای برخی از افراد جای مجلات را گرفته‌اند. البته که دسترسی آسان و سریع به منابع باکیفیت یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر بوده است.

سازندگان، توسعه‌دهندگان و خودروسازان نیز از این تغییر استقبال کرده‌اند؛ چراکه از طریق این شبکه‌ها می‌توانند به‌راحتی با طرفداران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و از بازخورد آنان استفاده کنند. بسیاری از روش‌های دیجیتال و غیرحضوری توانسته‌اند هزینه تبلیغات و دریافت بازخورد را نسبت‌به حالت آنالوگ و چاپی تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند. هرچند که رشد این روش‌ها بیشتر به‌نفع تبلیغ‌کنندگان است اما این رشد همچنان ادامه دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.