رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مدیر سابق مالی سازمان ترامپ به ارتکاب جرایم مالیاتی اقرار کرد

مدیر سابق مالی شرکت دونالد ترامپ در دادگاهی در نیویورک در برابر اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی اقرار به گناه کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، الن وایزِلبِرگ، که برای مدت‌ها مدیر امور مالی سازمان ترامپ بود، متهم است طی چند سال بیش از ۱.۷ میلیون دلار مزایایی از سازمان ترامپ دریافت کرده اما آنها را برای پرداخت مالیات ثبت نکرده است.

انتظار می‌رود که او به پنج ماه حبس در زندان جزیره رایکرز و بازپرداخت این پول محکوم شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این پرونده متهم نشده است. با این حال او تحقیقات جنایی دادستان بخش منهتن نیویورک درباره شرکت املاک خانوادگی خود را ساختگی خوانده است.

این پرونده به یک نقشه ۱۵ ساله مربوط می‌شود که به گفته دادستان‌ها به مدیران سازمان ترامپ کمک کرد از پرداخت مالیات بر مزایای پرداخت شده از سوی شرکت مثل اجاره، پرداخت قسط خودروهای مجلل و شهریه مدرسه خصوصی خودداری کنند.

به گزارش بی.بی.سی این تحقیقات بر این موضوع متمرکز است که آیا وایزلبرگ و سایر مدیران شرکت این مزایا را بدون گزارش کردن آنها در برگه‌های مالیاتی دریافت کرده‌اند یا نه.

وایزلبرگ ۷۵ ساله در جلسه روز پنجشنبه به مشارکت خود در این نقشه اذعان کرد.

وکیل وایزلبرگ گفت که او تصمیم گرفته برای «ختم این پرونده و کابوس چند ساله حقوقی و شخصی که برای او و خانواده‌اش به وجود آورده» پیش از ورود به روند محاکمه به گناهش اقرار کند.

وایزلبرگ یکی از وفادارترین همکاران ترامپ در کسب و کار شناخته می‌شود. او برای تقریبا ۵۰ سال برای ترامپ کار کرد و سال پیش بعد از دستگیری از پست خود به عنوان مدیر مالی سازمان ترامپ که از سال ۲۰۰۵ به عهده داشت، کناره گیری کرد.

سازمان ترامپ همچنین در این پرونده جزو متهمان است و وکلای آن اعلام بی گناهی کرده‌اند.

الن وایزلبرگ اکنون باید در یک محاکمه کیفری علیه شرکت شهادت دهد؛ این بعد از توافقی با دادستان‌ها است که نیویورک تایمز ابتدا آن را گزارش کرده بود.

اما براساس گزارش‌ها او از همکاری با دادستانی در تحقیقات وسیع‌تر درباره دونالد ترامپ و روش‌های کاری او خودداری کرد.

در نتیجه شهادت او در دادگاه – که قرار است اواخر اکتبر انجام شود – فقط به این پرونده مربوط خواهد بود و مستقیما رئیس جمهور سابق را درگیر نخواهد کرد.

به گزارش نیویورک تایمز او به شدت از سوی دادستان‌ها تحت فشار بود علیه ترامپ همکاری کند، اما مقاومت کرد و در عوض حبس را پذیرفت.

قاضی خوان مرچان روز پنجشنبه گفت که مجازات او در پایان محاکمه سازمان ترامپ تعیین خواهد شد.

اگر او بعد از یک محاکمه گناهکار شناخته می‌شد می‌توانست مجازاتی خیلی سنگین‌تر از پنج ماه زندان بگیرد.

هم اکنون چند رشته تحقیقات درباره ترامپ در جریان است و کارشناسان حقوقی می‌گویند که اقرار به گناه وایزلبرگ ادله علیه سازمان ترامپ را تقویت خواهد کرد.

او هفته پیش از پاسخ دادن به سوالات دادستانی درباره روش‌های کسب و کار خانوادگی‌اش خودداری کرد. آن تحقیقات غیرکیفری است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.