مردم از گرانی افسار گسیخته در رنج هستند

خطیب نماز عید فطر تهران گفت: مردم از گرانی در رنج و سختی هستند و این وضعیت در شان دولت انقلابی نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، حجت الاسلام کاظم صدیقی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر تهران طی سخنانی اظهار داشت: خدای متعال خودش و بدون واسطه به روزه داران پاداش می‌دهد. روزه داران یک ماه راه دل را طی کردند و در روز عید باید به خدا رسیده و رنگ خدا گرفته باشند.

بیشتر بخوانید:

صدیقی ادامه داد: هر قدر ارتباط انسان با خدا بیشتر باشد، ارتباطش با خلق خدا هم گسترش پیدا می کند. لذا اگر کسی توانست وجود خود را از گناه پاک کند، رشد می کند و به اعلی علیین می‌رسد.

خطیب نماز عید فطر تهران با بیان اینکه تقوا دژ و حصن الهی است، گفت: تقوا وسوسه های شیطان را دفع می کند و شیاطین را مغلوب می کند.

صدیقی یکی از نشانه‌های قبولی روزه در عید فطر را توجه به فقرا و مستمندان است و افزود: زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فلسطین و مبارزات فلسطینی ها با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: در روز قدس هم مردم ایران و هم مردم سایر کشورهای اسلامی به میدان آمدند و حماسه آفریدند و نشان دادن مسئله فلسطین مسئله اول جهان‌ اسلام است و امت اسلامی در حمایت از فلسطین مقاوم کوتاه نمی آید. این حضور برای تثبیت گام های جوانان فلسطینی بسیار موثر است.

خطیب امروز تهران گفت: جوانان فلسطینی با عملیات‌های شهادت طلبانه عرصه را بر صهیونیستها تنگ کرده‌اند و با مقاومت و حملات جانانه اسرائیل را در انزوا و انفعال کامل قرار داده اند. لذا تنها کلید پیروزی، مقاومت است.

صدیقی ادامه داد: همین عملیات‌ها باعث شد تا صهیونیست‌ها که همیشه موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دچار دلهره و اضطراب شوند. آنها امروز ارتشی خسته و مستاصل دارند و چهره‌های سربازانشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند.

وی همچنین با اشاره به مضعیت این روزهای کشور افغانستان، خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان مردم مظلوم افغانستان‌ در شهرهای مختلف آماج کینه دست پرورده‌های استکبار جهانی قرار گرفتند و صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند. این ماجرا به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین آنطور سر و صدامی کنید و برای افغانستان و یمن سکوت می‌کنید. شما نژاد پرستید و از حقوق بشر بویی نبردید.

وی اظهار داشت: ما از هیئت حاکمه افغانستان می خواهیم این شبکه های تروریستی را شناسایی و از بین ببرند تا امنیت برای مردم افغانستان تامین شود.

صدیقی با تبریک روز کارگر و روز معلم خاطرنشان کرد:‌ کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد و هیچ مکتب اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت، مسئله تکریم کارگران است،‌ بیان داشت: گارگران در طول ۴۳سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند و صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند و باید دولت، کارفرما و کارگر همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان وظیفه حرکت علمی را به کمک دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند.

وی همچنین با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: کسی که به مردم آگاهی می دهد و دانش و بینش را بالا می برد قرب و ارزش فراوانی دارد. انسان محور کائنات است و حیات طیبه بشر به علم و معلم است لذا رسالت دستگاه های آموزشی ما بسیار سنگین است.

خطیب نماز عید فطر تهران تاکید کرد: امروز نیاز جامعه ما به معنویت و ارتباط با خدا کمتر از مسئله معیشت نیست. سرنوشت هر کشوری به آموزش وپرورش آن کشور بستگی دارد و از این دستگاه می خواهیم در کتب درسی تجدید نظر کنند.

صدیقی با بیان اینکه مردم از گرانی افسار گسیخته در رنج هستند، گفت: مردم انتظار دارند که این بست تمام بشود و با دلی راحت و با آرامش در کنار دولت و نظام فداکاری کنند. من یقین دارم دولت آنچه در توان دارد به میدان آورده است اما این نوع گرانی و فشار معیشتی در تراز و شان این دولت انقلابی نیست.

وی اظهار داشت: کنترل شبکه هایی که افسار گسیخته که عامل ناامیدی هستند و با آبروی مردم بازی می کنند، جزو مطالبات ما از مسئولان است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.