رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مسئله امر به معروف و نهی از منکر اگر رایج نشود ما امتیازی نداریم

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هنر دانشگاه و حوزه این است که بتواند دل‌ها را شکار کند و همگان را با احساس مسئولیت جذب کنند و ستادی فعال داشته باشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با اهمیت این امر گفت: مومن نباید جز علی (ع) و پرچم ولایت حکومت دیگری را بپذیرد. دلدادگان و مومنان باید تلاش کنند کار دست اهل برسد، اگر به دست نااهل برسد، آنچه از قبل ایجاد شده را هم از بین می‌برد.

صدیقی افزود: امروز ولی فقیه نائب امام زمان است و دانشگاه‌ها با اعتقاد به باب ولایت و ایجاد باور در آحاد جوانان و حضور میدانی در به اهتزاز در آوردن پرچم حکومت اسلامی، می‌توانند حرکت موثری داشته باشند و در این مسیر راهی نزدیک‌تر از دانشگاه علمی کاربردی سراغ نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی یادآور شد: اگر کار درست انجام شود توفیقاتی در جهت رفاه، ریشه کردن فساد، ازدواج آسان جوانان، توسعه نسل، توسعه علم و نهادینه کردن حب‌الله برداشته می‌شود و در ادامه مدینه فاضله ای ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر اگر رایج نشود ما امتیازی نداریم چرا که اجرای این امر در مرحله اول مزین شدن به صفات خداست. امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما چارچوب قانونی نیز دارد که در این راستا قانون حمایت از آمران و ناهیان نیز تصویب شده است و مجلس امضایش کرده که می‌تواند بسیار موثر باشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: اصل هشتم قانون اساسی بحث امر به معروف و نهی از منکر را در ابعاد مختلف آورده است. هنر دانشگاه و حوزه این است که بتواند دل‌ها را شکار کند و همگان را با احساس مسئولیت جذب کنند و ستادی فعال داشته باشند.

وی با تاکید بر شناخت آسیب‌های اقتصادی اظهار کرد: رفع موانع و تامین رفاه حداقلی برای آحاد مردم و تامین امنیت قضایی، سیاسی، امنیت خانوادگی، شغلی، اخلاقی و… باید در اولویت توجه ما باشد.

او درباره کشف حجاب گفت: وقتی دشمن بگوید ما توانستیم این کار را کنیم بعد می‌گوید ریشه‌ها را زدیم. ملت ما شیعه و معتقد به قرآن و پیغمبر است حتی برخی کشف حجاب کنندگان هم ملحد نیستند این مسئله (حجاب و عفاف) نیز آموزش و پروش می‌خواهد. بنابراین اولویت ما امنیت در ابعاد مختلف است و بعد به موارد دیگر هم می‌رسیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.