رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مشاور مالیاتی چه کمکی به من می کند؟

مشاور مالیاتی با کلمات و جملات ساده، مفاهیم پیچیده و سخت مالی و مالیاتی را برای مشتریان خود قابل‌فهم می‌کند و به علت اینکه این قوانین و مقررات حقوقی مدام در حال تغییر و به‌روز شدن هستند، مشاور مالیاتی متخصص و ماهر باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کند تا بتواند به مشتریان خود یاری رساند.

به گزارش اینتیتر،‌ در واقع شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی با استخدام مشاور مالی و مالیاتی مجرب می‌توانند امور مالیاتی خود را با کیفیت بهتری به انجام رسانده و از تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی قانونی، بهره بگیرند. به همین علت وجود مشاوره مالیاتی برای تمامی شرکت ها و اشخاصی که درآمد دارند، لازم و ضروری است.

با این تفاسیر خالی از لطف نیست ابتدا به مفهوم اصلی مالیات بپردازیم:

مالیات یعنی بهای درآمد شغلی که در یک کشور دارید را بپردازید، این پرداخت ها برای تمامی موسسات، ارگان ها و افرادی که در آن کشور درآمد دارند، الزامی و بلاعوض است. عدم پرداخت مالیات، فرار یا مقاومت در برابر پرداخت مالیات، می‌تواند طبق قانون مجازات در پی داشته باشد.

مشاور مالیاتی چه کمکی به من می کند؟

مشاور مالیاتی رایگان در شرکت حساب اندیش ایرانیان، یا به عبارت دیگر وکیل مالیاتی در تهران، می تواند با ارائه راهکارهای مناسب و مطالعه دقیق پرونده تان و ارتباط با سازمان مالیات و دارایی مشکلات مالیاتی شما را به صورت قانونی و اصولی حل نماید.

وظایف مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی وظیفه رسیدگی و حل مسائل مختلف مالیاتی مشتریان را بر عهده دارد. مشاوران مالیاتی، ابتدا باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان از قوانین و مقررات مالیاتی پیروی می‌کنند. سپس با استفاده از تخصص و دانشی که پیرامون قوانین مالیاتی دارند به افراد و کسب و کارها کمک می‌کنند تا دیون خود را پرداخت کنند. این افراد مجرب با کاهش درآمدهای مشمول مالیات و با استفاده از تعدیلات، کسورات و اعتبارات مالیاتی سعی می‌کنند که بدهی‌ مالیاتی مشتریان را به حداقل برسانند.

مشاوره مالی و مالیاتی وظیفه تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی و گزارشات مالی مشتریان را به عهده می‌گیرند و یا توصیه‌هایی جهت پر کردن اظهارنامه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. آن‌ها به سوالات مالی مشتریان یا همان مودیان مالیاتی (مودی مالیاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی که موظف به پرداخت مالیات هستند، گفته می شود) پاسخ می‌دهند، به آماده کردن پرونده مالیاتی و وضعیت مالیاتی مشتریان کمک می‌کنند، دیتاها را تحلیل کرده و از قانونی بودن روندها اطمینان حاصل می کنند.

تفاوت حسابدار و مشاور مالیاتی

حسابدار عضو داخلی یک شرکت بوده و به‌صورت تمام‌وقت در شرکت مشغول به کار است. وی وظیفه‌ی تدوین و بررسی سوابق مالی شرکت، پرداخت به‌موقع مالیات‌ها و همچنین افزایش کارایی شرکت را دارد. مشاور مالیاتی عضو داخلی شرکت نیست و می تواند قراردادهای چندماهه و… داشته باشد و علاوه بر وظایفی مانند حسابرسی و رسیدگی به پرداخت مالیات‌ها که با حسابدار یکی است، مسئولیت‌هایی در خصوص تعیین استراتژی‌های مالی شرکت نیز داشته و با تخصص و مهارتی که دارد می‌تواند احتمال نتیجه‌بخشی استراتژی مالی شرکت را در بلندمدت بررسی کند و روش‌هایی را برای سنجش شانس موفقیت استراتژی به کار گیرد.

مشاور مالیاتی چه کمکی به من می کند؟

حسابدارها به‌عنوان حسابرس در شرکت مشغول به کار هستند و مسئولیتی در قبال موفقیت و عدم موفقیت شرکت ندارند ولی مشاوران مالیاتی مسئول موفقیت مالی شرکت هستند. حسابدارها به علت وظیفه‌ حسابرسی در این حوزه مهارت زیادی دارند و مهارت‌هایشان بیشتر در خصوص نرم‌افزارهای حسابداری بوده ولی مشاوران مالیاتی از دانش خود بیشتر در زمینه مدیریتی استفاده می‌کنند و همچنین در برنامه‌ریزی مالی و سرمایه‌گذاری مهارت دارند.

حال می خواهیم به چند مورد از سوالات متداول مودیان عزیز با توجه به متن قانون مالیات های مستقیم، پاسخ بدهیم.

سوال اول » چنانچه به علت حادثه، به مودیان مالیاتی ضرر وارد گردد، تکلیف میزان مالیات پرداختی آنان چیست؟

متن قانون مالیاتهای مستقیم ماده ۱۶۵ : در مواردی که بر اثر حوادث و سوانح از قبیل زلزله، سیل، آتش سوزی، بروز آفات و خشکسالی و طوفان و اتفاقات غیر مترقبه دیگر به یک منطقه کشور یا به مؤدی یا مؤدیان خاصی خساراتی وارد گردد و خسارت وارده از طریق وزارتخانه‌ها یا مؤسسات دولتی یا شهرداری‌ها یا سازمان‌های بیمه و یا مؤسسات عام المنفعه جبران نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند ؛

معادل خسارت وارده از درآمد مشمول مالیات مؤدی، در آن سال و سنوات بعد کسر و نسبت به آن دسته از مؤدیان که بیش از ۵۰% اموال آنان در اثر حوادث مذکور از بین رفته است و قادر به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود نمی‌باشند با تصویب هیأت وزیران تمام یا قسمتی از بدهی مالیاتی آنها را بخشوده یا تقسیط طولانی نماید.آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

سوال دوم » بخشودگی جرایم مالیاتی چیست و شامل چه کسانی می شود؟

قوانین بخشودگی جرایم مالیاتی : بخشنامه شماره ۱/ ۱۴۰۱/ ۲۰۰ مورخ ۷/ ۱/ ۱۴۰۱ سازمان امور مالیاتی در خصوص تفویض اختیار تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱:

بخشودگی جرائم از تاریخ ۱/ ۱/ ۱۴۰۱ لغایت ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر و با رعایت سایر بندهای این بخشنامه تعیین می گردد.

حداکثر درصد بخشودگی جرائم قابل بخشش [ تا یک ماه از تاریخ ابلاغ برگ مالیات قطعی ]

  • سال عملکرد / دوره ۱۳۹۸ و بعد ۱۰۰ درصد
  • سال عملکرد / دوره ۱۳۹۷ ۹۵ درصد
  • سال عملکرد / دوره ۱۳۹۶ ۸۵ درصد
  • سال عملکرد / دوره ۱۳۹۵ ۸۰ درصد
  • سال عملکرد / دوره ۱۳۹۴ و قبل آن ۷۰ درصد

در ازای سپری شدن هر ماه دو واحد درصد از بخشودگی هر یک از سال ها / دوره های مربوط کسر می شود.

سوال چهارم » تکلیف مالیات دستگاه ههای کارتخوان چیست؟

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه فعالان اقتصادی که برای دریافت پول از مشتریان و یا کسب درآمد از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، باید برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنند.

واریزی به حساب های بانکی متصل به کارتخوان به دو صورت انجام می گیرد: یکی از طریق کارت بانکی که مستقیما از طریق کارتخوان به حساب بانکی متصل واریز می شود و دیگری هم واریزی های غیرمستقیم (توسط صاحب کارتخوان و یا دیگران) به حساب متصل بانکی متصل که می تواند به صورت نقدی ، حواله ، انتقالی و … باشد.
از نظر سازمان امور مالیاتی ، همه نوع واریزی ها به حساب متصل به کارتخوان ، حساب مربوط به فعالیت شغلی مودی (صاحب کارتخوان) بوده و قابل حسابرسی‌ / البته برخی ارقام واریزی که ماهیت درآمدی نداشته و یا اینکه مشمول مالیات مقطوع بوده و مالیات آن قبلا پرداخت گردیده ، مجدد مشمول تعیین وضعیت مالیاتی نخواهد بود.

توصیه می شود جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۴۰۰ که همین چند هفته آینده اقدام به ارسال آن می شود اطلاعات فروش (ترجیحاً واریزی به حساب متصل به کارتخوان مربوط به فعالیت کسبی) و نیز خرید (اسناد و مدارک مربوط به خرید) و نیز اسناد و مدارک هزینه ای را به طور جداگانه دسته بندی نموده تا راحت تر مورد استفاده تنظیم کنندگان اظهارنامه مالیاتی قرار گیرد.

سخن آخر

هزینه مشاوره مالیاتی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه مشاوره مالیاتی بستگی به حجم و نوع کار مجموعه شما متفاوت خواهد بود. از این رو شما می توانید با بهره مندی از مشاوره مالیاتی رایگان شرکت حساب اندیش ایرانیان به شماره تماس ۰۲۱-۸۸۶۲۳۱۶۳ از هزینه امور مالیاتی خود مطلع شوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.