رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مشکل خرید واکسن کرونا حل شد

رییس بانک مرکزی از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد: دستور پرداخت وجه خرید این واکسن بامداد امروز – پنج شنبه – صادر شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی امروز در پست اینستاگرامی خود نوشت: در یکی از پست‌های قبلی خود تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است که مساله خرید واکسن کرونا از کوواکس با مشکل و تاخیر روبه‌رو شود. لازم است در این زمینه نکاتی را به اطلاع مردم برسانم.

وی افزود: موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز (پنج شنبه) دریافت و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه بی‌وقفه ادامه دارد.

رییس بانک مرکزی تاکید کرد: هماهنگی لازم با وزارت بهداشت در این خصوص انجام شده و مردم مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام می شود.

همتی خاطرنشان کرد: در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص پیگیر هستیم.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که از آنجا که خرید واکسن کرونا کواکس(covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام شود، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک با مانع مواجه شده است.

به گفته همتی به دلیل فشارهایی که آمریکا بر بانک‌های مختلف اروپایی آورده، آنها از کار با ایران می‌ترسند و بانک مقصد در صورتی حاضر است پول را دریافت کند که مجوز اختصاصی توسط آمریکا صادر شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.