رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی برترین تیم‌های حاضر در جام جهانی

ساکرنت به مناسبت ۲۰۰ روز تا جام جهانی فوتبال در قطر اقدام به رتبه بندی تیم های حاضر در جام جهانی براساس کیفیت فنی کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، بر این اساس فاکتورهایی برای رتبه بندی تیم های صعود کرده به جام جهانی در نظر گرفته شده که هر کدام از این فاکتورها ۱۰ امتیاز دارد و در نهایت تیم ها با امتیاز نهایی کسب شده رتبه بندی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با ۳۸ امتیاز در بین ۲۹ تیم راه یافته به جام جهانی قطر در رده ۲۶ قرار گرفته است.

ایران تنها بالاتر از تونس، قطر و عربستان است. بررسی و امتیازات تیم ملی ایران را در زیر می‌خوانید.

ترکیب ۱۱ نفره (۵ امتیاز):

برای قاره آسیا ایران تیمی در سطح بالاست اما در جام جهانی همه چیز پیچیده‌تر است. در هر صورت ایران نظم و کارکرد جمعی خوبی دارد.

نیمکت ذخیره‌ها (۴ امتیاز):

این تیم یکنواخت است اما بازیکنان نیمکت نشین خوبی در همه پست ها ندارد.

مربی (۵ امتیاز):

دراگان اسکوچیچ در ابتدای سال ۲۰۲۰ پس از حضور در لیگ برتر ایران به تیم ملی پیوست. او تجربه زیادی در فوتبال حرفه ای ندارد اما پس از خداحافظی سریع مارک ویلموتس بلژیکی توانست ایران را به مسیر خود بازگرداند.

بهترین بازیکن (۶ امتیاز):

مهدی طارمی مرد اول ایران در جام جهانی قطر است. البته مهاجم هم برجسته دیگری هم هست و آن سردار آزمون است.

تاریخچه (۴ امتیاز):

به لطف کار جدی و یک پروژه طولانی مدت، ایران در آسیا به یک تیم بزرگ تبدیل شده است. آنها به پنج دوره از هفت جام جهانی اخیر راه یافته‌اند و هدف بزرگ آنها این است که برای اولین بار از مرحله اول عبور کنند.

شرایط فعلی (۶ امتیاز):

ایران از نظم بالایی برخوردار است ولی برای حضور در جام جهانی باید سطح خود را بهتر از این کند.

ارزش بازار (۳ امتیاز):

این تیم پنجاه و یکمین تیم با ارزش جهان بر اساس پورتال ترنسفرمارکت است (۷۸ میلیون یورو ارزش کل این تیم است). آزمون با ارزش‌ترین بازیکن ایران است که ۲۵ میلیون یورو قیمت دارد.

قرعه در جام جهانی (۵ امتیاز):

قرعه برای ایران می‌توانست خیلی بدتر باشد. انگلیس قدرتمندترین رقیب ایران است، اما آمریکا و برنده پلی آف اروپا حریفانی نزدیک به ایران هستند.

در این رده بندی برزیل، فرانسه، آرژانتین، انگلیس و آلمان پنج تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شده‌اند. انگلیس با ۶۸ امتیاز در رده چهارم است و آمریکا نیز با ۴۹ امتیز در رده چهاردهم قرار گرفته است.

در بین تیم‌های آسیایی نیز ژاپن با ۳۸ امتیاز ( هم امتیاز ایران اما در جدول یک رده بالاتر از ایران است). کره جنوبی ۴۶ امتیاز و در رده ۲۰ قرار دارد.

عربستان نیز با ۲۸ امتیاز در رده ۲۹ و قطر با ۳۱ امتیاز در جایگاه ۲۸ جدول است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.