رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570 + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو ولوو XC90 و لکسوس LX570 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولوو XC90 و لکسوس LX570 را می‌توان لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلندهای واردشده به بازار ایران دانست. این دو خودرو با اینکه در یک کلاس قرار می‌گیرند و ازنظر قیمتی نیز هم‌رده محسوب می‌شوند ولی کاملا متفاوت بوده و هر یک مزایا و معایبی نسبت به هم دارند. در ادامه همراه ما باشید تا به مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570 بپردازیم.

لکسوس LX570 در حقیقت نسخه‌ای لوکس از تویوتا لندکروزر محسوب می‌شود و شباهت‌های زیادی بین این دو خودرو به‌خصوص ازنظر فنی و ابعاد وجود دارد. معمولا با معرفی هر نسل از تویوتا لندکروزر یک نسل از لکسوس LX نیز بر اساس آن معرفی می‌شود. لکسوس LX570 حضور گسترده‌ای در بازار نداشت و تنها آخرین نسل آن که بر اساس تویوتا لندکروزر سری LC200 ساخته‌شده است، به بازار ایران راه پیدا کرد. این مدل نیز مانند دیگر محصولات تویوتا و لکسوس توسط ایرتویا در بازار عرضه شد و تنها در مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در بازار کشور موجود است. لکسوس یک مدل فیس‌لیفت از همین نسل LX را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد که متاسفانه به بازار ایران راه پیدا نکرده است.

خودروی دیگر امروز، از قاره‌ اروپا بوده و جزو محصولات تازه‌وارد قبل از ممنوعیت واردات است. آخرین نسل ولوو XC90 باوجود عرضه‌ محدود محصولات ولوو در ایران آن‌قدر موردتوجه قرارگرفت که به سرعت تبدیل به رقیبی جدی برای لکسوس LX570 شد و حتی در مقایسه با لکسوس بیشتر در خیابان‌ها دیده می‌شود.

ولوو نیز مانند رقیب ژاپنی خود تنها در آخرین نسل، وارد بازار ایران شده است و عرضه آن را شرکتی به نام افراموتور برعهده داشت. در ادامه مقایسه ولوو XC90 و لکسوس LX570 همراه ما باشید تا این دو شاسی‌بلند لوکس را در بخش‌های طراحی، فنی، آپشن‌ها و امکانات رفاهی، ایمنی، تجربه‌ رانندگی و شرایط بازار باهم مقایسه کنیم.

در این بخش از گزارش مقایسه ولوو XC90 و لکسوس LX570 به جدال ظاهری این دو خودروی محبوب خواهیم پرداخت. به احترام سن بیشتر لکسوس ابتدا کار را با LX570 آغاز می‌کنیم. طراحی بیرونی این مدل کاملا رنگ و بوی لندکروزر دارد تا جایی که در نمای جانبی به‌جز رینگ‌ها، تفاوت چندانی میان این خودرو و تویوتا لندکروزر به چشم نمی‌خورد. در قسمت جلو شاهد چراغ‌های درشت لکسوس با جلوپنجره‌ کرومی بزرگ هستیم که نمایی لوکس را ایجاد کرده است. البته این چهره درحال حاضر، کاملا رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته است و چندان بین خریداران جوان محبوبیت ندارد. در بخش عقبی نیز بیشتر شاهد یک لندکروزر فیس‌لیفت شده هستیم تا یک خودروی کاملا مستقل، و بزرگ‌ترین تغییر فقط قرارگیری لوگو لکسوس و خطوط داخلی چراغ‌های عقب است.

لکسوس در فضای داخلی خود مستقل عمل کرده‌است و در اینجا دیگر اثری از تویوتا لندکروزر به چشم نمی‌خورد. لکسوس سعی کرده با استفاده گسترده از چرم و چوب فضایی دل‌نشین، آرام و لوکس را برای سرنشینان ایجاد کند و در رسیدن به این هدف خود نیز کاملا موفق بوده‌است.

طراحی داخلی لکسوس را به‌خصوص در بخش‌های غربیلک فرمان و پشت آمپرها نمی‌توان خیلی موفق ارزیابی کرد، اما باید سال طراحی خودرو را هم مدنظر داشت. در هرحال هر عیبی که به کابین لکسوس LX570 وارد کنید، کیفیت عالی ساخت در کنار انبوهی از امکانات باعث می‌شود تا از تمامی مشکلات کابین این خودرو چشم‌پوشی کنید.

ولوو XC90 در مقایسه با لکسوسLX570، هفت سال جوان‌تر است؛ پس طبیعی به‌نظر می‌رسد که حرف‌های بیشتری در بخش طراحی برای گفتن داشته باشد. عناصر خودروهای مدرن در جای‌جای بدنه ولوو، از چراغ‌ها و جلوپنجره گرفته تا سپرها و رینگ‌ها به چشم می‌خورند. در کل ولوو طراحی جذاب و اسپرت‌تری را در مقایسه با لکسوس ارائه می‌دهد.

درون کابین ولوو XC90 شاهد آخرین سبک طراحی روز دنیا در خودروهای تولیدی هستیم و ولوو از این نظر فضای کاملا متفاوتی از لکسوس LX570 دارد. برخلاف لکسوس، در بخش میانی داشبورد ولوو کلیدهای نسبتا کمی قرار داده شده‌است و اکثر بخش‌های خودرو از طریق نمایشگر لمسی بزرگ قرار گرفته روی داشبورد کنترل می‌شوند.

ولوو کابینی جادارتر از لکسوس دارد و بخش‌هایی مانند پشت آمپرهای دیجیتال نیز قابلیت شخصی‌سازی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. در کل با اینکه هر دو خودرو طراحی زیبا و باابهتی را به نمایش می‌گذارند، اما با در نظر گرفتن طراحی داخلی و قدیمی بودن لکسوس LX570 باید ولوو XC90 را خودروی برتر این بخش بدانیم.

در ادامه مقایسه ولوو XC90 و لکسوس LX570 به بخش فنی می‌رسیم جایی که دو شاسی‌بلند لوکس ما راهی کاملا جدا و متفاوت از هم را پیش‌گرفته‌اند. لکسوس بزرگ و سنگین‌وزن، زیر کاپوت خود از قلب تپنده V8 تنفس طبیعی به حجم ۵.۷ لیتر استفاده می‌کند. این موتور که پرحجم‌ترین در بین خودروهای وارد شده به بازار ایران است ۳۸۳ اسب بخار قدرت را در کنار ۵۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با اینکه قیافه ولوو XC90 نیز بیشتر به یک خودروی ۸ سیلندر می‌خورد ولی زیر کاپوت آن موتوری کوچک از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر نصب شده است. البته ولوو دوپینگ خوبی را روی موتور کوچک XC90 انجام داده و آن را به سوپرشارژر و توربوشارژر مجهز کرده‌است. نتیجه‌ این اقدامات تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از این موتور ۴ سیلندر است. با اینکه کار ولوو در بیرون کشیدن این اعداد از یک موتور ۲ لیتری جای تحسین دارد ولی هم‌چنان این لکسوس است که قدرت و گشتاور بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

تمرکز ولوو در بخش فنی XC90 مصرف سوخت و راندمان بالا بوده ولی در عوض لکسوس از موتور تنفس طبیعی ساده‌ای استفاده می‌کند که تمرکز اصلی آن روی استهلاک پایین و عمر بالا است. ازنظر مصرف سوخت لکسوس LX570 مصرفی تا دو برابر ولوو XC90 دارد. با این‌وجود در صورت بروز مشکل در پیشرانه پیچیده ولوو، هرچه در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده بودید را باید خرج تعمیرات موتور پیچیده این خودرو کنید!

در بخش انتقال نیرو، لکسوسLX570 از گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک، و ولووXC90 از گیربکس ۸ دنده‌اتوماتیک استفاده می‌کنند. مشخصات فنی دو خودرو را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

مدل خودرو لکسوس LX570 ولوو XC90
پیشرانه  

۸ سیلندر تنفس طبیعی

 

۴ سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژ  T6
حجم موتور سی‌سی ۵۶۶۳

 

۱۹۶۹
حداکثر قدرت اسب بخار  

۳۸۳ اسب بخار

 

۳۲۰ اسب بخار

 

حداکثر گشتاور نیوتن‌متر ۵۴۶ نیوتن‌متر

 

 

۴۰۰ نیوتن‌متر

 

گیربکس ۶ دنده ‌اتوماتیک

 

 

۸  دنده ‌اتوماتیک

 

 

مصرف سوخت (ترکیبی) ۱۶.۸ لیتر در صد کیلومتر

 

۷.۷  لیتر در صد کیلومتر

 

شتاب صفر تا ۱۰۰ ۷.۵ ثانیه

 

 

۶.۹ ثانیه
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

 

 

۲۳۰  کیلومتر بر ساعت

 

 

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

در مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570 از نظر امکانات رفاهی، می‌توان گفت که هر دو خودروی این مقایسه در بخش امکانات رفاهی بسیار تکمیل هستند و در حد بهترین‌های جهان قرار دارند؛ اما لکسوس با اختلاف کمی تجهیزات بیشتری دارد که این مسئله با درنظر‌گرفتن سال تولید آن قابل‌توجیه است. در جدول زیر امکانات ولوو XC90 را با لکسوس LX570 مقایسه کنید.

تجهیزات

لکسوس LX570 ولوو XC90
چراغ دی‌لایت اتولایت نوربالا اتوماتیک ارتفاع نور اتوماتیک چراغ مه‌شکن جلو چراغ مه‌شکن عقب چراغ چرخشی چراغ شور چراغ جلو دی‌لایت-اتولایت-نوربالا اتوماتیک-ارتفاع نور اتوماتیک-چراغ مه‌شکن عقب-چراغ چرخشی-چراغ شور-چراغ جلو LED-چراغ بدرقه – نورپردازی داخلی
سیستم‌های مولتی‌مدیا ۹ اسپیکر – سیستم پخش Mark Levinson با ۱۹ اسپیکر ۴۵۰ واتی (سفارشی) – هندزفری – هدفون وایرلس (سفارشی) – تنظیم هوشمند بلندی صدا (ASL) ۱۰ اسپیکر ۲۲۴ واتی – (سیستم پخش Bowers & Wilkins با ۱۹ اسپیکر ۱۴۰۰ واتی: سفارشی) – تشخیص صدا-
صفحه‌نمایش ۸ اینچی – مانیتور ردیف عقب (سفارشی)

 

 

نمایشگر ۱۲ اینچی صفحه کیلومتر – نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان – قطب‌نما (سفارشی)
رینگ‌ها ۲۸۵/۵۰R20

 

 

۲۷۵/۴۵R20

رینگ ۲۱ تا ۲۲ اینچ: سفارشی

آینه آینه عقب الکتروکرومیک آینه جانبی تاشو برقی آینه جانبی با تنظیم برقی آینه جانبی با گرمکن

 

آینه عقب الکتروکرومیک-آینه جانبی تاشو برقی-آینه جانبی با تنظیم برقی-آینه جانبی با گرمکن-
تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه – دریچه تهویه عقب – فیلتر هوای کابین – کنترل کیفیت هوا

 

 

اتوماتیک چهارگانه هوشمند – دریچه تهویه عقب – کنترل رطوبت

 

صندلی جلو:

صندلی‌ راننده ۱۲ حالته برقی – تنظیم برقی گودی کمر – مموری صندلی سرنشین جلو ۱۰ حالته برقی – تنظیم برقی گودی کمر

عقب:

تنظیم برقی – تاشو برقی دوتکه – صندلی ردیف سوم -گرمکن صندلی جلو و ردیف دوم (سفارشی) دارای استراحت گاه برای دست و جا لیوانی، دارای روکش چرمی، دارای گرمکن، دارای کمربند‌های پیش کشنده برای سرنشینان عقب

 

 

جلو:
۱۲ حالته برقی – مموری ۳ حالته – پشت‌سری برقی برای راننده

۱۲ حالته برقی – پشت‌سری برقی برای سرنشین

عقب:
تاشو سه‌تکه – کنسول تاشو – پشت‌سری تاشو برقی ردیف دوم – صندلی ردیف سوم

شیشه شیشه دودی عقب – ریموت شیشه‌بالابر – مموری آینه

 

شیشه دودی عقب – مموری ۳ حالته آینه – (سقف جیر: سفارشی) – (هوک عقب: سفارشی)
سیستم‌های هشداردهنده سنسور جلو سنسور عقب سنسور باران سنسور فشار باد تایر رادار نقطه کور سنسور جلو سنسور عقب سنسور باران سنسور فشار باد تایر سنسور خواب‌آلودگی راننده رادار نقطه کور رادار تغییرلاین رادار تصادف جلو رادار تصادف عقب رادار تابلوخوان
سایر امکانات  تریم چوب – مموری – ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

 

سنسور دمای بیرون (هشدار یخ‌زدگی جاده) – سنسور تشخیص عابرپیاده و دوچرخه سوار

مقایسه ایمنی

در مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570 از نظر ایمنی، باید رتبه بهتر را به ولوو داد. ولوو نه‌تنها خودرویی جدیدتر و ایمن‌تر است، بلکه بالاترین رتبه ایمنی را نیز از موسسات مختلف دریافت کرده‌است و تجهیزات ایمنی بیشتری دارد.

لکسوس LX570 نیز نسبت به سال تولید خود ازنظر ایمنی چیزی کم ندارد، ولی متأسفانه روی آن هنوز تست ایمنی انجام‌نشده است و تنها از روی کاغذ می‌توان آن را خودرویی ایمن دانست. البته با چنین ابعاد و وزنی در هنگام تصادف با لکسوس LX، سرنشینان لکسوس بیشتر باید مراقب آسیب دیدن دیگران باشند تا خودشان!

تجهیزات لکسوس LX570 ولوو XC90
تجهیزات ایمنی و حفاظتی کروز کنترل کروز کنترل هوشمند سفارشی کنترل ایستایی در سربالایی کنترل کشش کنترل پایداری کنترل پایداری با حالت مولتی ترین – تعلیق هوشمند (AVS) – تنظیم ارتفاع هوشمند (X-AHC) – کرال کنترل – ریموت استارتر سنسور فشار باد تایر- رادار تابلوخوان – ضدواژگونی – کنترل پایداری – رادار تصادف عقب – رادار تصادف جلو – سیستم تشخیص عابرپیاده و دوچرخه سوار – سنسور خواب‌آلودگی راننده
کیسه هوا ۱۲ عدد ۶ عدد
سیستم ترمز توزیع نیرو ترمز-ترمز ضد قفل -ترمز کمکی

 

توزیع نیرو ترمز-ترمز ضدقفل-ترمز کمکی-ترمز پارک برقی-ترمز اضطراری

 

تجربه رانندگی

ولوو XC90 رانندگی نرم و بی‌صدایی دارد. کنترل این خودرو نیز باوجود ابعاد بزرگ، راحت است و حجم عظیمی از سیستم‌های کمکی نیز در رانندگی به کمک راننده می‌‌آیند. ولوو در حالت عادی خودرویی آرام با مصرف پایین است؛ اما با فشردن پدال گاز، پیشرانه کوچک و قدرتمندش آن روی خود را نشان می‌دهد و در کم‌تر از ۷ ثانیه این شاسی بلند ۲ تنی را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هندلینگ ولوو نیز قابل‌قبول است و پایداری مناسبی را از خود نشان می‌دهد.

در سمت مقابل لکسوس در ابتدای حرکت، خود را کاملا سنگین نشان می‌دهد. شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه‌ای لکسوس نیز با توجه به ابعاد و وزن ۲۶۸۰ کیلوگرمی این خودرو بسیار مناسب به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق لکسوس از توانایی تغییر حالت و حتی ارتفاع برخوردار است و این قابلیت تاثیر چشمگیری در سواری نرم و بی‌تنش این خودرو دارد. با این‌که لکسوس LX570 بر اساس تویوتا لندکروزر ساخته شده ولی هندلینگی بسیار بهتر از لندکروزر دارد که دلیل اصلی آن همین سیستم تعلیق است.

با وجود این‌که لکسوس روی جاده در مقابل ولوو حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در آفرود از خجالت رقیب اروپایی خود درمی‌آید. کمپانی لکسوس لوکس‌ترین شاسی‌بلند خود را تا دندان به سیستم‌های آفرودی مجهز کرده است؛ از شاسی مستقل و تنظیم ارتفاع گرفته تا دنده کمکی و قفل دیفرانسیل، هرچه از یک خودروی آفرودی انتظار داشته باشید در لکسوس LX برای شما مهیا است.

شرایط بازار

 ولوو XC90 و لکسوس LX570 هر دو در بازار امروز میلیاردها تومان قیمت دارند و بیشتر نقش سرمایه را بازی می‌کنند تا وسیله حمل‌ونقل! ولوو خودرویی جدید، مدرن، مجهز و کم‌مصرف است ولی خدمات محدود آن قابل‌مقایسه با شبکه گسترده خدمات لکسوس نیست. از سویی لوازم لکسوس نیز قیمتی‌ کم‌تر و فراوانی بیشتری دارند.

هرچه باشد لکسوس LX570 توانسته به پشتوانه نشان خود و البته خدمات گسترده کمپانی تویوتا در ایران، خیال مشتریان را چه از بابت بازار فروش و چه ازنظر خدمات راحت کند. ولوو XC90 نیز گرچه خودروی بد بازاری محسوب نمی‌شود و طرفداران زیادی دارد، اما در بخش خدمات قافیه را به رقیب واگذار می‌کند و خیلی از مشتریان ترجیح می‌دهند خودرویی را خریداری کنند که نمایندگی آن در همه جای کشور حضور داشته‌باشد.

جمع‌بندی مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570

به آخرین بخش از گزارش مقایسه ولوو XC90 با  لکسوس LX570 رسیدیم؛ از مزایای ولوو XC90 باید به امکانات رفاهی متنوع، ایمنی بالا، مصرف سوخت کم و شتاب مناسب اشاره کنیم؛ و از ایرادات آن نیز می‌توانیم از نبود خدمات، گرانی قطعات، پیچیدگی فنی بالا و خشکی نسبی سواری نام برد.

لکسوس LX570 نیز دارای مزایایی چون کیفیت ساخت بسیار بالا، استهلاک پایین، گستردگی خدمات، امکانات رفاهی زیاد و کیفیت سواری عالی است. معایب این خودرو نیز شامل مصرف سوخت زیاد، قدیمی بودن و قیمت بالا است. در کل، مشتریان باید بر اساس نیازها و اولویت‌هایشان بین ولوو XC90 و لکسوس LX570 یکی را انتخاب کنند.

 اگر به دنبال یک شاسی‌بلند لوکس و مدرن هستید که از مصرف سوخت کم و طراحی خیره کننده‌ای برخوردار باشد، قطعا XC90 مناسب شما خواهد بود؛ اگر هم برای استفاده طولانی مدت به دنبال یک شاسی‌بلند تمام عیار هستید که از کیفیت ساخت بالا، گستردگی خدمات پس از فروش و استهلاک پایینی برخوردار باشد، قطعا به فکر خرید لکسوس LX570 باشید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.