مقایسه پراید و تیبا، کدام را باید خرید؟

تیبا یا پراید؟ کدام یک از این خودروها برای استفاده مناسب هستند و ارزش خرید را دارند؟ با مطلب « مقایسه پراید و تیبا، کدام را باید خرید؟ » همراه باشید تا با این دو خودروی ایرانی پرفروش بیشتر آشنا شوید.

اینتیتر – مهتاب جهاندار؛ دو مدل سدان کامپکت پراید و تیبا از محصولات سایپا هستند و در چند سال اخیر با فروش بالا خود بسیار مورد توجه قرار گرفتند. در این بین برای بسیاری چنین پرسشی به وجود می‌آید که کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد و باید به سراغ خرید آن رفت. آیا تیبا گزینه بهتری بوده یا پراید. اگرچه هر دو محصول یک شرکت هستند و کیفیت نسبتا یکسانی دارند اما در زبان طراحی، نوع آپشن، پیشرانه و برخی از این قبیل اختلافاتی بین آنها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به مقایسه مختصری درباره دو محصول پرفروش تیبا و پراید شرکت سایپا بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پراید و تیبا کدام را بخریم؟

خب بهتره از ابتدای امر بگوییم که بدون شک پراید فقط به خاطر قیمت پایین و ارزانش و بالا بردن قدرت خرید برای همه عموم، جایگاه ویژه ای بین همه خودرو ها دارد و انتخاب اول تمام کسانی است که با بودجه کم طرف هستند. از سال ۸۸ سایپا با تولید تیبا توانسته یک رقیب حیاتی برای پراید بسازد. اما همچنان با نگاهی به بازار متوجه خواهیم شد که باز این قیمت ارزان پراید است که توانسته آن جایگاه خود را بین مردم کم و بیش حفظ کند.

صد در صد محصول جدیدتر سایپا یعنی تیبا بهتر از پراید خواهد بود و با هدف بهتر بودن روانه بازار شد. به استناد اینکه این خودرو نامی توانسته با داشتن آپشن های بیشتر و طراحی ظاهری بهتر خود را سرتر و بهتر از پراید به بازار معرفی کند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود و تا پایان آن با ما همراه باشید.

مقایسه پراید و تیبا

این دو خودروی پرطرفدار محبوبیت زیادی بین مردم دارند و ما هم به همین دلیل به مقایسه این دو خودرو از سایپا پرداختیم تا بتوانیم به شما در انتخاب خرید کمک کنیم و یک تجربه خرید عالی را برایتان بسازیم.

مقایسه آپشن و ویژگی‌های رفاهی

به طور کلی دو مدل سایپا دارای امکانات و ویژگی‌های رفاهی خاصی نیستند. به شکلی که کمپانی سازنده از حداقل‌ترین امکانات بهره گرفته و با توجه به قیمتی که دارند، آپشن‌هایی تدارک دیده است تا بتواند محصولی مناسب اقشار با بودجه نسبتا پایین ارائه دهد.

خالی از لطف نیست که بگوییم در واقع نمی شود در مورد این دو خودرو از امکانات رفاهی حرف زد چونکه هر چه در این خودرو دیده می شود امکانات نیست و از واجبات داشتن یک خودرو از نظر استاندارد است.  اگر بخواهیم از امکانات و آپشن حرف بزنیم باید از  آپشن هایی مانند کیلس استارتر و یا پدل شیفتر برایتان بگوییم که هیچ کدام از این خودرو آن را ارائه نمی دهند.

تنها آپشن قابل ذکر در دو خودرو داشتن شیشه گرم کن و فرمان هیدرولیک است که واقعا نمی توان آنها را یک آپشن خاص حساب کرد. با توجه به این نکات مثبت و منفی پیشنهاد ما تیبا خواهد بود که با وجود امکانات کمش باز عملکردی بهتر از پراید دارد و صد در صد جایگزین قابلتری است. برای اطلاعات بیشتر درباره تیبا کلیک کنید.

مقایسه پراید و تیبا

اگر بخواهیم از تجربه رانندگی این دو خودرو حرف بزنیم باز هم اینجا تیبا سروری می کند و حس بهتری را به ما القا می کند. این حس بهتر بخاطر داشتن قدرت و سرعت بیشتر تیبا است. قدرت موتور بیشتر و در مجموع تند و تیز بودنش نسبت به پراید انتخاب آن را در اولویت قرار می دهد. اگر چرخ پراید در ابتدای حرکت بخاطر سبک بودن وزنش سریعتر به حرکت در می آید اما در ادامه حرکت این تیبا است که تعیین کننده برنده این رقابت است. احساس آرامش و حس بهتر را در کابین تیبا خواهید یافت و احساس امنیت بهتری خواهی داشت.

در جدول زیر جزییات فنی دو خودروی پراید و تیبا را مشاهده می کنید.

خودرو
سایپا ۱۳۱ تیبا
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
۱۳۶۷ ۱۳۸۹
موتور
۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور
۱۳۲۳سی سی ۱۵۰۳سی سی
حداکثر قدرت
۷۱ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه ۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۰۸ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ سرعته دستی ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۴.۵ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۹۱۵ کیلوگرم ۱۰۲۷ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۹۳۵ طول ، ۱۶۰۵ عرض ، ۱۴۵۵ ارتفاع ۴۱۰۵ طول ، ۱۶۴۱ عرض ، ۱۴۸۴ ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۰ لیتر ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
استاندارد امنیت
 ندارد ندارد
ترمز و پایداری
ABS ABS ، جلو دیسکی ، عقب کاسه ای
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده (در مدل‌های LX، SX و EX) ، کیسه هوای سرنشین جلو (در مدل‌های SX و EX)
سیستم صوتی
رادیو CD با قابلیت پخش MP3 + پورت USB سیستم صوتی با فابلیت پخش CD و پورت USB

نتیجه گیری

اگر بخواهیم بگوییم، از نظر طراحی و امنیت تیبا بهتر از پراید است، اما در کل اگر قیمت تعیین کننده این انتخاب خواهد بود حتما پراید جایگزین تیبا خواهد شد و شما باید پراید را انتخاب کنید. گفتنی است که اگر بازار فروش برایتان مهم است باید گفت پراید بهتر از تیبا است بخاطر قیمت ارزانش. برای اطلاعات بیشتر درباره پراید کلیک کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.