رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه در مواجهه با اتفاقات بد در سفر واکنش نشان دهیم؟

سفر کردن می‌تواند خستگی‌های کاریمان را برطرف کند. با سفر کردن تجربیات لذت‌بخشی را به دست می‌آوریم، می‌توانیم تفریحات جدیدی را امتحان کنیم، با آدم‌های جدیدی صحبت کنیم، غذاهای متنوعی را امتحان کنیم و چند روز از زندگی خود را به شکلی متنوع و جذاب سپری کنیم.

به گزارش اینتیتر، همچنین با سفر کردن می‌توانیم بخش‌های مختلف شخصیتمان را بیشتر بشناسیم، با آثار تاریخی، آداب‌ورسوم و فرهنگ‌ جوامع مختلف آشنا شویم. اگر با دوستان خود به سفر برویم، لذت هم‌کلامی و بگو بخند با آن‌ها می‌تواند سفرمان را جذاب‌تر از همیشه کند.

اما سفر کردن نیز مثل هر اتفاق دیگری در زندگی می‌تواند لحظات سخت و غیر قابل پیش‌بینی‌ای داشته باشد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما عرضه کنیم تا بتوانید در زمان وقوع بحران یا مشکل در سفر واکنش بهتری از خودتان نشان دهید.

در ابتدای مقاله چند نکته کاربری برای پیشگیری از بروز مشکل در سفرتان ارائه می‌کنیم و در بخش دوم مقاله مشکلات رایج در سفر و نحوه واکنش به آن ها را توضیح می‌دهیم.

سفر با تور می‌تواند مشکلات کمتری برایتان ایجاد کند

اگر قصد دارید سفری داخلی کنید و با رزرو ویلا از سفرمارکت خستگی در کنید، یا به طبیعت بروید و چند روزی را در چادر و در زیر آسمان شب سپری کنید پیشنهاد ما به شما این است که تنها انجامش ندهید و حتما با یک تور لیدر حرفه‌ای یا در قالب یک تور این نوع از سفرها را امتحان کنید. چراکه ممکن است مسائل غیرقابل‌پیش‌بینی برای شما پیش بیاید که حضور یک فرد باتجربه‌تر و راهنمایی های اون می‌تواند راهگشا باشد.

سفر

به‌طور مثال اگر با یک راهنمای طبیعت گرد حرفه‌ای به سفر بروید و مشکلی برای کسیه خواب، چادرتان به وجود آید، جسمتان آسیب ببیند و یا با یک حیوان وحشی روبرو شوید، او با تجربه و دانش خود می‌تواند راحتتر مسئله تان را حل کند.

اطلاعات خود را افزایش دهید

هرچه دانش و اطلاعات بیشتری درباره مقصدی که به آن سفر می‌کنید، داشته باشید، بهتر می‌توانید در مواقع بحرانی عکس‌العمل نشان دهید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید به یک کشور خارجی سفر ‌کنید، سعی کنید زبان مردم محلی آن مقصد را یاد بگیرید. شماره‌های ضروری مثل شماره پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی آن کشور را بدانید.

• از نقشه‌های آنلاین برای مسیریابی خود استفاده کنید.
• حتما سیم‌کارت آن کشور را تهیه کنید تا بتوانید در طول سفرتان از اینترنت استفاده کنید.
• اگر با تور به سفر می‌روید حتما شماره تور لیدر را همراه خود داشته باشید.
• درباره آداب‌ورسوم و فرهنگ جامعه محلی بیشتر بدانید تا با رفتار خود باعث سوءتفاهم و ایجاد مشکل نشوید.
• اگر شی‌ء گران‌بهایی دارید و رزرو هتل از سفرمارکت انجام دادید، سعی کنید آن را در گاوصندوق هتل قرار دهید تا اگر اتفاق ناگواری برایتان پیش‌آمد و مورد هجوم دزدان قرار گرفتید، ضرر زیادی نکنید

اگر با تور به سفر می‌روید، به‌احتمال زیاد قبل‌از سفر یک جلسه توجیهی برایتان برگزار می‌کنند تا نکات مهمی را به شما گوشزد کنند. حتما به حرف‌هایی که در آن جلسه زده می‌شود، توجه کنید. ممکن است برخی از محلات کشوری که می‌خواهیدبه آن سفر کنید، برای گردشگران خطرناک باشد. لازم است که نام این محلات را به یاد داشته باشید تا در طول سفر به آنجا نروید.

تمرکز و آرامش خود را افزایش دهید

شاید در هنگام مواجهه با یک بحران درطول سفر، نتوانید آن‌قدر که باید بر اعصاب خود مسلط شوید یا استرستان را کنترل کنید. اما اگر سبک زندگی را در پیش بگیرید که در آن مدیتیشن، تغذیه سالم و ورزش کردن و انجام تمرین‌های مربوط به تمرکز را در برنامه روزانه خود داشته باشید، می‌توانید در مواجهه با مشکلات سفر، عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند در هنگام بروز مشکل به شما کمک کند، اعتماد داشتن به خودتان است. هرچقدر که اعتمادبه‌نفس بهتری داشته باشید، می‌توانید در هنگام مواجهه با مشکلات، شانس شما برای پیدا کردن راه حل بیشتر می‌شود. اگر اعتمادبه‌نفس کمی داشته باشید و با اولین مشکلی که برایتان پیش می‌آید، دست‌وپای خود را گم کنید و این فکر به ذهنتان برسد که شما نمی‌توانید مشکلی را حل کنید، مسلماً دردی از شما دعوا پیدا نمی‌کند.

خوش بین باشید

شاید در ابتدا پیش خود فکر کنید که خوش‌بینی باعث حل مسائل نمی‌شود. شاید هم فکر کنید که خوش‌بین بودن به این معنی است که همواره باید پیش خود فکر کنید همه‌چیز خوب است و هیچ اتفاق بدی برایتان نمی‌افتد. اما منظورمان از خوش‌بین بودن این است که اگر اتفاق ناگواری برایتان رخ داد، بیش‌از اندازه افکار منفی را به به ذهن خود راه ندهید و بر روی حل مشکل تمرکز کنید.
به‌طور مثال اگر پولتان را در یک سفر خارجی از دست دادید، ممکن است در ابتدا ترس وجودتان را فرا بگیرد که دیگر هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و شاید هم به این فکر کنید که ممکن است گرسنه بمانید و یا افکار منفی دیگری به سراغتان بیاید. بهتر است در این مواقع که چند نفس عمیق بکشید تا این افکار را از ذهنتان دور کنید و سپس به این فکر کنید که برای حل مشکل‌تان چه کاری می‌توانید انجام دهید.

داروهای شخصیتان را همراه داشته باشید و از ۱ بیمه‌ی مسافرتی خوب استفاده کنید

اگر درطول سفر سلامتی تان در خطر قرار بگیرد، داشتن بیمه‌ی مسافرتی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید از پس هزینه‌های درمان بربیایید. اگر هم به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما مطمئن شوید که داروهای ضروریتان را به اندازه همراه خود به سفر می‌برید تا اگر اتفاقی برایتان پیش‌آمد، به دارو دسترسی داشته باشید.

گروهی سفر کنید

از چندهزارساله پیش انسان متوجه شد که زندگی در داخل یک گروه می‌تواند به او کمک کند تا بقای بیشتری بر روی کره زمین داشته باشد. اگر شما نیز به سفر می‌روید، گروهی سفر کردن می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان وقوع بحران، از حمایت دوستان خود استفاده کنید. این حمایت می‌تواند حمایت فکری، عاطفی، مالی یا جسمانی باشد. اگر پولتان را از دست دادید، دوستانتان می‌توانند به شما پول قرض بدهند. اگر اتفاق ناگواری برای سلامتی تان پیش‌آمد، آن‌ها می‌توانند هرچه سریع‌تر شما را به یک مرکز درمانی برسانند یا اورژانس را خبر کنند. هر مشکل دیگری می‌تواند با حضور دوستان راحت‌تر حل شود.

خون‌سردی خود را حفظ کنید و کمک بگیرید

اگر در مواجهه با مردم محلی یک شهر در ایران یا یک کشور دیگر به مشکلی برخوردید و دعوایتان شد، به این نکته توجه کنید که عصبانیت بیشتر مشکل تان را حل نمی‌کند. سعی کنید از یک راهنمای محلی یا فردی که به زبان مردم آن کشور مسلط است، کمک بگیرید تا سوء‌تفاهمی در انتقال مفاهیم و افکارتان پیش نیاید و دردسری به دردسرهای قبلی‌تان افزوده نشود. به‌همین دلیل است که سفر با یک راهنمای متخصص می‌تواند مشکلات و دردسرهای کمتری برایتان ایجاد کند.

کمی بیشتر با غذاهای محلی آن مقصد آشنا شوید

اگر حساسیت خاصی به برخی از خوراکی‌ها دارید یا دستگاه گوارشتان توان هضم برخی از غذاها را ندارد، حتما اگر با تور به سفر می‌روید این‌موضوع را با راهنمای تان در میان بگذارید. اگر هم تنهایی به سفر می‌روید، اطلاعات بیشتری درباره مواد غذایی شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید، به دست آورید تا مشکلی در این زمینه برایتان پیش نیاید.

اگر غذایی خوردید که باعث مسمومیت تان شد یا مشکلی را در دستگاه گوارشتان پیش آورد، با رعایت کردن نکاتی که در بخش‌های پیشین گفتیم، می‌توانید خیلی راحت‌تر با این مشکل مواجه شوید. به‌طور مثال اگر دوستانی همراه خود داشته باشید، می‌توانید از کمک آن‌ها استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید که به اورژانس زنگ بزنند یا شما را به یک مرکز درمانی ببرند. اگر با تور سفر کرده‌اید، می‌توانید از راهنمای تور کمک بگیرید. اگر با شماره اورژانس آن کشور آشنا باشید، خیلی سریع می‌توانید به اورژانس زنگ بزنید. اگر هم با زبان محلی آن مقصد آشنا باشید، راحت‌تر می‌توانید از دیگران کمک بگیرید یا حتی قبل‌از سفارش غذا، درباره مواد اولیه موجود در آن غذا پرس‌وجو کنید.

شماره و آدرس سفارت ایران را در کشور مقصد به خاطر داشته باشید

اگر مشکل مالی پیدا کردید یا هر نوع مشکل دیگری در طول سفر برایتان پیش‌آمد، می‌توانید با سفارت ایران در آن کشور تماس بگیرید یا حضوری به آن‌جا بروید و از مسئولین سفارت کمک بگیرید.

تا این‌جای مقاله نکاتی را مطرح کردیم که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا اگر در طول سفر اتفاق ناگواری برایتان پیش‌آمد، آمادگی بیشتری داشته باشید و واکنش بهتری نشان دهید.

در ادامه این مقاله رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است در طول سفر برایتان پیش بیاید را مطرح می‌کنیم و راه‌حل‌های برطرف کردن آن ها را شرح می‌دهیم تا اگر این اتفاقات برایتان پیش‌آمد، بهتر بتوانید به آن مواجه شوید.

مشکلات رایج در سفر و نحوه واکنش مناسب به آن ها

گم شدن در سفر

گم شدن در طول سفر می‌تواند لذت سفر را تبدیل به غم و استرس زیاد کند. شما در طول سفر می‌توانید در یک فروشگاه، فرودگاه، مرکز شهر یا داخل طبیعت گم شوید. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای جلوگیری از این مشکل استفاده از تکنولوژی است. در گذشته که گوشی‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت وجود نداشت، مجبور بودیم برای پیدا کردن مسیر یک تکه نقشه را همراه خود حمل کنیم. علاوه‌براین نیاز به دانش نقشه خوانی داشتیم تا بتوانیم در ابتدا مکان فعلی خود را بر روی نقشه پیدا کنیم و سپس راهی را برای رسیدن به محل مورد نظرمان پیدا کنیم. اما با ظهور تکنولوژی نیاز به هیچ کدام از این دانش ها نداریم. با چند کلیک می‌توانیم مکان فعلی، مقصدی که می‌خواهیم به آن برویم و نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به آن را ببینیم.

سفر

همچنین می‌توانید نقشه‌ی آفلاین شهری که به آن سفر می‌کنید را بر روی گوشی خود نصب کنید تا بدون اینترنت هم بتوانید از آن نقشه استفاده کنید.

مورد دستبرد قرار گرفتن

یکی از مشکلاتی که می‌تواند در طول سفر پیش بیاید، این است که چند جیب‌بر راهتان را ببندند و تهدیدتان کند تا اشیای گران‌بهای تان را به آن‌ها بدهید. برای آنکه این مشکل برایتان پیش نیاید، بهتر است که به دستور العمل‌های ضروری که معمولاً پلیس یک کشور یا شهر در رابطه با محله‌های خطرناک ارائه می‌کند، توجه کنید.

اگر مورد حمله دزدان یا جیب بران قرار گرفتید، به خودتان اجازه دهید تا احساساتی نظیر خشم، خستگی، ترس یا ناامنی را تجربه کنید. اما بعد از تجربه کردن این احساسات سعی کنید که از آن اتفاق درس بگیرید و اجازه ندهید سفرتان به‌طورکلی خراب شود.
اولین کاری که در این مواقع باید انجام دهید، تماس با پلیس است. شما نیاز دارید که یک مرجع قانونی در آن کشور برایتان گزارشی از این دزدی بنویسد تا بتوانید از بیمه غرامت بگیرید. داشتن راهنمای تور کار بلد یا راهنمای محلی یا دوستی که در آن کشور مستقر است، می‌تواند به شما کمک کند تا مراحل اداری را به‌خوبی طی کنید و مشکل زبان پیدا نکنید.

گم کردن تلفن‌همراه

یکی از مشکلاتی که ممکن است در سفرهای طبیعت‌گردی یا سفر به خارج از کشور برایتان پیش بیاید، گم شدن تلفن همراه است. تلفن‌همراه های هوشمند امروزی وسیله ای چند کاره است که با آن می‌توانیم مسیر حرکت خود را پیدا کنیم، با دوستان و نزدیکانمان تماس بگیریم، با تلفن‌های ضروری مثل پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس تماس بگیریم، پول پرداخت کنیم یا عکس و فیلم از سفر خود تهیه کنیم؛ قطعا گم کردن این وسیله در سفر می‌تواند برایمان دردسرساز شود.

بهترین کار برای جلوگیری از این اتفاق این است که در مکان‌های عمومی گوشی تلفن‌همراه خود را خیلی در دست نگیرید و حواستان باشد که آن را کجا قرار می‌دهید تا کسی آن را از شما ندزدد. در سفرهای طبیعت‌گردی نیز سعی کنید گوشی ارزان‌قیمت خود را ببرید و در زمان‌هایی که خطر پرت شدن یا گم شدن گوشتان وجود ندارد، از آن استفاده کنید.

مریض شدن در سفر

سوار یک وسیله نقلیه شده‌اید و قرار است از خیابان های مشهور استانبول دیدن کنید، با چند تکان ساده حالتان بد می‌شود و لذت سفرتان رنگ می‌بازد. مریض شدن در سفر به شکل‌های مختلفی می‌توانند به سراغتان بیاید. یکی از مرسوم‌ترین حالت های مریضی در سفر، تهوع است. برای برطرف کردن این‌موضوع می‌توانید کارهای متعددی انجام دهید. قبل‌از آن که سوار وسیله نقلیه ای شوید، بهتر است غذای زیادی نخورید یا در صورت امکان یک الی دو ساعت بعد از غذا خوردن سوار وسیله نقلیه شوید.

اما اگر دچار تهوع شدید؛ در طی سفر سعی کنید حواس خود را با گوش دادن به موسیقی یا نگاه کردن به مناظر بیرون پرت کنید. تا جایی‌که می‌توانید سعی کنید از هوای تازه استفاده کنید یا آب بنوشید یا اگر این امکان برای شما فراهم بود هر بار که وسیله نقلیه شما ایستاد، به بیرون از وسیله بروید و کمی استراحت کنید.

تغییر ساعت زمانی مبدا و مقصد نیز می‌تواند مسائلی را برای ذهنتان و جسمتان به وجود آورد. از نشانه‌های آن می‌توان به خستگی، بی‌قراری و بی‌خوابی اشاره کرد. برای آنکه خستگی‌تان برطرف شود و بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید، بعد از آنکه به مقصد رسیدید، حتی اگر هوا روشن است، چند ساعتی را بخوابید تا پر انرژی شوید. راه‌حل دیگری که می‌توانید در پیش بگیرید، فعال‌تر شدن است. فعالیت زیاد در مقصد می‌تواند به شما کمک کند تا از این حالت خستگی و بی‌حالی در بیایید و انرژی بدنتان بیشتر شود. می‌توانید به پیاده‌روی سبک بروید و سعی کنید با جاذبه‌های مقصدتان بیشتر آشنا شوید. در کل روز اول را به خودتان سخت نگیرید تا بدنتان با مقصد جدید هماهنگ شود.

نیش حشرات

یکی از مشکلاتی که در سفرهای طبیعت‌گردی برای شما پیش می‌آید، نیش زده شدن توسط حشرات است. جای نیش حشرات می‌تواند کمی آزاردهنده باشد و خارش آن شما را در طول سفر اذیت کند. اگر به مقصدی سفر می‌کنید که احتمال می‌دهید پشه یا حشرات دیگری شما را اذیت کنند، بهتر است که بدنتان را کاملاً بپوشانید یا در فضای بسته‌ای قرار بگیرید و مطمئن شوید پنجره‌ و درب های ورودی توری دارد.

این نکته را به یاد داشته باشید که پشه‌ها معمولاً از غروب تا طلوع آفتاب فعال هستند.

اگر پشه یا حشرات دیگر نیش‌تان زد، بهتر است که از پمادهایی که برای این منظور ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

مسموم شدن با غذا

مسموم شدم با غذا یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند در سفر به شهرها و کشورهای جدید برایتان اتفاق بیافتد. از عوارض این مشکل می‌توان به دل‌درد، دل‌پیچه، حالت تهوع و بیرون روی اشاره کرد. اگر دچار بیرون روی شدید، می‌توانید از قرص‌هایی که برای درمان این مشکل ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

آب بیشتری را در این مدت مصرف کنید. بعدازآن‌که کمی حالتان بهتر شد، می‌توانید کمی سوپ بخورید و کم‌کم شروع به خوردن غذاهای حجیم‌تر و سنگین‌تر کنید.

برای آنکه این مشکل برایتان پیش نیاید، حد الامکان سعی کنید از مواد اولیه غذایی که قصد خوردن آن را دارید، مطمئن شوید.

آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی لذت سفرتان را کم می‌کند و باعث می‌شود کلافه شوید. قطعاً راهکارهای پیشگیری از این‌موضوع را خودتان می‌دانید. استفاده از کرم ضدآفتاب، آگاهی از دما و آب‌وهوای مقصدی که به آن سفر می‌کنید و پوشیدن لباس‌های که پوستتان را به‌طور کامل می‌پوشاند، می‌تواند مانع آفتاب‌سوختگی شود. همچنین کرم‌هایی مخصوص آفتاب‌سوختگی وجود دارد که می‌توانید برای حل این مشکل از آن استفاده کنید.

ناآشنا بودن زبان مقصد

چه به یک شهر دیگری سفر کنید که لهجه آن‌ها با لهجه شهرتان متفاوت باشد، چه به کشور دیگری بروید که زبان متفاوتی دارند، نا آشنا بودن با زبان مقصد می‌تواند سفرتان را مختل کند. عدم توانایی برای برقراری ارتباط با مردم آن منطقه می‌تواند احساساتی نظیر تنهایی، خشم، خستگی و چندین حس دیگر در شما به وجود بیاورد.

اگر اطلاعی از زبان مقصد ندارید، می‌توانید با علائم اشاره منظور خود را برسانید. اگر گوشی همراه خود داشته باشید و بتوانید به اینترنت متصل شوید، می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی مثل گوگل ترنسلیت برای رساندن معنا و مفهوم تان استفاده کنید.
به‌همراه داشتن یک کتاب راهنمای سفر که در آن جملات فارسی را به زبانی که می‌خواهید ترجمه کرده‌است، می‌توانند در این مواقع به کمک شما بیاید.
اما بهتر است ‌از چند ماه مانده به سفرتان، سعی کنید جملات پایه‌ی آن زبان را یاد بگیرید تا بتوانید ارتباط بهتری با مردم محلی آن کشور برقرار کنید.

احساس تنهایی

احساس تنهایی یکی از مشکلاتی است که ممکن است در سفر گریبان‌گیر شما شود؛ به خصوص اگر تنها سفر می‌کنید و دوستان و خانواده‌تان همراهی‌تان نمی‌کند احتمال بیشتری وجود دارد که این احساس در شما به وجود بیاید. حس تنهایی صرفاً در مسافران افسرده یا حساس به وجود نمی‌آید و ممکن است به سراغ هر مسافر برود. با سفر کردن همه‌چیز شما عوض می‌شود، با آدم‌های جدید، آب‌وهوایی جدید، زبان جدید، حتی ساعت شب و روز جدیدی مواجه می‌شوید. این‌همه تغییر می‌تواند احساساتتان را دست‌خوش تغییر کند.

در ابتدا لازم است که به احساسات خود آگاه باشید. به خودتان حق بدهید که دور شدن از کسانی که دوستشان دارید یا فضایی که از بچگی به آن عادت‌کرده بودید، می‌تواند کمی سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ به‌خصوص اگر مدت‌زمان سفرتان طولانی شود و تنها باشید.

درست است که سفر کردن می‌تواند شما را از دایره امن خود بیرون ببرد و با تجربیات و اتفاقات جدیدی روبه‌رو کند. اما این تغییر می‌تواند تبعات منفی نظیر احساس تنهایی نیز به دنبال داشته باشد.

شاید آسان‌ترین راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل این باشد که با آدم‌های جدیدی ارتباط برقرار کنید و سعی کنید دوستان جدیدی پیدا کنید. اگر با تور به سفر بروید، خیلی راحت‌تر می‌توانید با ایرانیانی که هم‌سفر شما هستند، در ارتباط باشید تا از این احساس تنهایی نجات پیدا کنید.

همان‌طور که در بخش‌های اولیه این مقاله گفتیم، سفر با گروه دوستان یا در قالب تور و به همراه یک راهنمای حرفه‌ای می‌تواند شما را از این مشکلات رهایی ببخشد. اگر راهنمای تور باتجربه‌ای دارید از او کمک بخواهید تا بتواند شما را با دیگر اعضای گروه آشنا کند یا کمی با شما هم‌صحبت شود تا مقداری از احساس تنهایتان کمتر گردد.

کم آوردن پول در سفر

سفر کردن همیشه با اتفاقات غیرمنتظره همراه است. ممکن است هزینه‌ی یک تفریح، غذا و یا رزرو اقامتگاه بوم گردی برای مثال آن طوری که می‌خواستید پیش نرود و پولتان تمام شود. شاید هم اتفاق ناگواری برایتان پیش بیاید و باعث شود که پولتان را صرف حل کردن آن مشکل یا برطرف کردن یک بیماری جسمی کنید.

برای‌آن‌که بتوانید با این مشکل به‌خوبی مواجه شوید، لازم است که اطلاعات خوبی درباره هزینه‌های مقصد مورد نظرتان داشته باشید. پول به‌اندازه کافی کنار بگذارید. یک حساب ذخیره داشته باشید تا در مواقع بحرانی بتوانید به آن نیز دسترسی داشته باشید.

سفر

همسفر شدن با دوستانتان می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام بروز این مشکل عملکرد بهتری داشته باشید. می‌توانید از دوستانتان پول قرض بگیرید. اگر تنها سفر کرده اید، به اعضای نزدیک خانواده‌تان زنگ بزنید تا برایتان پول بفرستند. اگر نتوانستید این کارها را انجام دهید، می‌توانید از راهنمای تورتان کمک بگیرید تا راه‌حلی به شما ارائه کند.

از دست دادن پرواز

از دست دادن پرواز یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در سفرهایی که پرواز مستقیم ندارید یا هنگامی‌که می‌خواهید به کشور خودتان بازگردید، برایتان پیش بیاید.

شاید راه‌حل خاصی برای این مشکل وجود نداشته باشد و بهترین راه‌حل پیشگیری از آن است. سعی کنید حتما وقت خود را طوری تنظیم کنید که به‌موقع به فرودگاه برسید. سعی کنید آرام باشید و هر آنچه که برایتان اتفاق افتاده را برای مسئولین فرودگاه توضیح دهید تا بتوانید آن‌ها را راضی کنید به شما کمک کنند و در اولین فرصت ممکن یک صندلی برای پرواز بعدی به مقصد مورد نظرتان برایتان رزرو کنند.

دانستن زبان کشور مقصد یا داشتن همسفرانی که به زبان آن کشور مسلط هستند، می‌تواند مشکل تان را سریع تر حل کند. اگر در تور گردشگری ثبت نام کرده باشید می‌توانید از کمک راهنمای تور استفاده کنید.

اگر نتوانستید بلیط پرواز بعدی را خریداری کنید، هرچه سریع‌تر با اقامتگاه خود تماس بگیرید و مشکل‌تان را با آن‌ها درمیان بگذارید و ببینید می‌توانند برای چند روز دیگر به شما اتاق بدهند یا خیر.

اگر مشکل از ایرلاین مربوطه باشد، به‌راحتی می‌توانید با صحبت کردن با مسئولین ایرلاین، راه‌حلی را برای مشکل خود پیدا کنید. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی تا زمان پرواز بعدی، برای مسافران اتاق رزرو می‌کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.