رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار حیاتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ یک از نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه بی تفاوت نیستند، بلکه موضوع محیط زیست و به ویژه دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳، بیان کرد: گزارش مذکور بسیار خوب بوده و شاخص اصلی محیط زیست دریا است اما کمیسیون کشاورزی و مجلس درخصوص از بین رفتن دریاچه ارومیه باید اظهارنظر کنند. چرا که خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه با آلودگی دریاها بسیار متفاوت بوده و باید امروز در رابطه با احیای این دریاچه که جان و مال چندین میلیون نفر به آن وابسته است، صحبت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دریاچه ارومیه جان بدهد، از شما درخواست دارم کمک کنید سدهای منتهی به دریاچه ارومیه رهاسازی شود تا این دریاچه جان ندهد، در این صورت از محیط زیست دفاع کرده ایم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: ما هفته گذشته در صحن علنی موضوع تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را که بحثی بسیار مهم و حیاتی بود، بررسی کردیم که تصویب شد. در آنجا بنده و سایر نمایندگان به اهمیت موضوع تاکید کردیم و هیچ یک از نمایندگان نسبت به این موضوع بی توجه نیستند.

رییس مجلس تاکید کرد: موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی بوده، اما امروز تصویب یک لایحه که کنوانسیون بین المللی است در دستور کار قرار دارد و باید در این رابطه صحبت کنیم. مطرح شدن این لایحه به معنای بی توجهی مجلس به دریاچه ارومیه نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.