رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

میتوانیم از انرژی هسته‌ای در صنایع دریایی بهره ببریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه پیشران‌های دریایی مخصوصا برای شناورهای سنگین یا زیر دریایی باید از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم.

سردار حسین دهقان صبح امروز در اولین همایش پیشران‌ های دریایی اظهار کرد: در توسعه پیشران‌ ها حتما باید به سمت کاهش عوارض زیست محیطی حرکت کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، وی افزود: در تولید این پیشران‌ ها باید به مولفه هایی از قبیل قدرت و قابلیت مانور، حرکت به سمت پلت فرم ها و اتکا به داشته های داخلی توجه کنیم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: دریا یک منبع و دارایی راهبردی است و کشورهای محصور در خشکی در معادلات حمل و نقل جهانی در فشار هستند، ما امروز کمترین توسعه را در صنایع دریایی داشتیم در حالی که توسعه این صنایع برای ما صرفه اقتصادی دارد و می تواند شغل زیادی ایجاد کند، اما به این سرمایه عظیم توجه کافی انجام نشده است. اکنون فقیرترین بخش‌های کشور در سواحل جنوبی کشور ما قرار دارد.

دریایی

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این پرسش که چرا ما نتوانسته‌ایم در توسعه سیستم‌ های پیچیده آنطور که می‌خواستیم اقدام کنیم گفت: غلبه احساس بر عقلانیت، عجله زیاد برای تامین نیاز و ناتوانی در انطباق وضع موجود با وضع مطلوب دلایل این موضوع است.

دهقان همچنین تصریح کرد: ما تا ظرفیت پذیرش فناوری را در خود ایجاد نکنیم، دریافت هر فناوری برای ما ناقص خواهد بود. کپی سازی یا مهندسی معکوس بومی سازی نیست، بلکه بومی‌سازی به معنای ایجاد زیرساخت و بلوغ کافی برای استفاده از تجهیزات است.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: وجود عزم برای اجرای پروژه‌ها، طراحی اهداف روشن و قابل سنجش و همچنین توجه به الزامات هر پروژه می تواند ما را در دستیابی به اهداف کمک کند. جمع کردن همه فناوری های لازم در یک سیستم را باید بیاموزیم. ما باید قادر به شناسایی درست نیاز، ترسیم اهداف روشن، تمرکز منابع بر اهداف و اعمال مدیریت بر سیستم باشیم تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی همچنین در حاشیه این برنامه گفت: ما برای بهره برداری از فناوری های نوین و استفاده از پیشرانه ها بخصوص استفاده از انرژی هسته ای برنامه داریم تا هم توانایی های خود را ارتقاء دهیم و هم به مسائل زیست محیطی توجه کرده و از محیط زیست مراقبت کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.