رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نامه یک طلبه به علم الهدی و استعفا در اعتراض به گشت ارشاد

سیدعبدالهادی مرعشی دبیر استانی قرارگاه گام دوم انقلاب استان خراسان رضوی، در اعتراض به برخی تندروی ها تحت عنوان امر به معروف و گشت ارشاد از سمت خود استعفا داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایلنا، در متن این استعفا آمده است:

حضرت حجت السلام والمسلمین آقای سید رضی علم الهدی دامت برکاته مسئول قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب سلام علیکم ورحمه الله

مسلما هر انقلابی برای به وقوع پیوستن و ماندن قیمتی دارد ، قیمت انقلاب ما ، اعتبار هزار و سیصد ساله تلاش قلم علما و خون شهدا بود که امروز دارد به سادگی خرج می‌شود و از بین می‌رود و آگاهانه یا غافلانه به نام دین تیشه به ریشه دین زده می‌شود و ریشه اعتقادی ما را تحت شعاع قرار می‌دهد .

آن قدری که امر به معروف های ما حول محور حجاب بوده است ، آیا حول محور فساد مسئولین ، عدالت اجتماعی ، امنیت اقتصادی ، فاصله طبقاتی ، اعتیاد، طلاق و فقر ملی و آزادی بیان و پس از بیان و سلامت سیستم اداری کشور ما بوده است ؟ چگونه توقع می‌رود مردم توصیه به حجاب و نماز و روزه را از کسانی بپذیرند که امروز از آنها به عنوان بانیان اصلی مشکلاتشان نام می‌برند ؟!

آنچه که مسلم است، این است که کسی مخالف متقاعد نمودن مردم بر لزوم رعایت حجاب به عنوان یک واجب الهی و اجتماعی نیست بلکه بحث در چگونگی روش اقامه آن است ، چونان که پیامبر خدا (ص) فرمودند ؛ کسی که به کار خوب ، دیگران را دعوت میکند ، باید این دعوت را به شیوه خوبی انجام دهد!

در حالی که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید دارند ، این که با برخورد های تند و زننده و گاها غیر تخصصی برخی ضابطین و آمرین ، مردم مقابل هم یا مقابل حاکمیت قرار بگیرند به هیچ وجه قابل درک نیست و هیچ توجیه شرعی ندارد ، مخالفت مردم با حجاب نیست بلکه با تزویر و اسلام گزینشی است با علم به این که فلسفه حجاب ، رعایت شرم‌ و حیاست ، آیا مسئولین نیز در زمامداری خود حجاب های لازم را رعایت میکنند ؟! در حالی که مولایم علی علیه السلام فرمودند ؛ مردم از رفتار و کردار مسئولان تبعیت میکنند و بر راه و‌ روش آنها هستند.

از همین رو حقیر بر خود لازم دانستم تا به مبارزه با جریان های تندرو و متعصب بپردازم و از جهت آنکه راضی به استفاده عنوانی از سمت دبیر استانی قرارگاه گام دوم انقلاب نبودم از این سمت به عنوان اعتراضی مسالمت امیز و مدنی/اعتقادی به عملکرد ناشایست عده مذکور که جانم را به درد آورده و جگرم را سوزانده ، استعفای خود را اعلام میکنم .

این پیام به معنای زیر سوال بردن تمام زحمات برادران و خواهران نیروی انتظامی و عدم رعایت انصاف و مروت نیست بلکه این اعتراض در جهت محکوم نمودن اجحافی است که با چنین ندانم کاری هایی دارد به حق آنهایی می‌شود که مطیع امر اسلام و حجابند، این اعتراض، ادای دینی است که به اه آن مادر مقابل ون دارم .

آیا مردمی که در همه ی فراز و نشیب های مختلف این چهار دهه که از انقلابمان می‌گذرد همواره پشت و پناه این نظام مقدس بوده اند ، هنوز لیاقت پیدا نکرده اند که مزه سایه مهربانی لطف و کرامت ازادی اسلامی را بچشند ؟! لذا از حضرتعالی به عنوان یکی از نزدیکان آقای رییس جمهور خاشعانه تقاضا میکنم که با ابلاغ این پیام مرحمت بفرمایید که بر سیاست های کریمانه و مدنی توجه و تاکید بیشتری داشته باشند و فضا را برای تند روی های متعصبین افراطی تنگ آورند که از زمان مولایمان علی علیه السلام تا به حال ، تفکرات خوارجی خیری جز اسلام گریزی و تفرقه افکنی و اسلام ستیزی به همراه نداشته اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.