رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نانسی پلوسی از سفر به تایوان منصرف شد؟

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر خود به آسیا به کشورهای آسیایی از جمله سنگاپور و ژاپن می‌رود؛ در این بیانیه اشاره‌ای به هرگونه توقف احتمالی او در تایوان نشده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر اساس این بیانیه که امروز (یکشنبه) منتشر شد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در طی این سفر در صدر یک هیات اعزامی از سوی کنگره آمریکا همچنین به مالزی و کره جنوبی نیز سفر خواهد کرد. تمرکز این سفر بر امنیت متقابل، شراکت اقتصادی و حاکمیت دموکراتیک در منطقه هند-اقیانوسیه خواهد بود.

پیشتر انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این سفر او شامل توقف در تایوان نیز می‌شود، واکنش خشمگینانه چین را که این جزیره خودگردان را بخشی از قلمرو خود می‌داند برانگیخت. پکن هشدار داده است که در صورت انجام چنین سفری از سوی پلوسی عواقبی در کار خواهد بود و در این راستا وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای تلویحا به این اشاره کرد که ممکن است در پاسخ از نیروی نظامی استفاده کند.

چین روز شنبه مانوری نظامی در تنگه تایوان با گلوله‌های جنگی برگزار کرد. این مانورها در سواحل استان فوجیان در نزدیکی تایوان برگزار شدند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.