نحوه مصرف گلوتامین برای لاغری

امروزه تناسب‌اندام برای افراد به امر مهمی تبدیل شده و افراد زیادی به دنبال کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن و لاغری می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید.

به گزارش اینتیتر،‌ یکی از این مکمل‌ها که بسیاری از زنان هم از آن استفاده میکنند گلوتامین است. این مکمل باعث چربی سوزی می‌شود. البته باید بدانید که آیا این مکمل برای بدن شما مناسب است یا خیر. در ادامه این مقاله به نحوه مصرف گلوتامین و عملکرد آن برای لاغری می‌پردازیم.

گلوتامین چیست؟

گلوتامین فراوان‌ترین اسید آمینه‌ی غیرضروری در بدن است که در بافت‌های عضلانی، پلاسما و بافتهای دیگر یافت می‌شود. این اسید آمینه در تمام فرآورده‌های حیوانی وجود دارد؛ به طوری که بیش از ۵ درصد از اسیدهای آمینه موجود در منابع پروتئینی حیوانی مانند گوشت‌ها، محصولات لبنی و تخم مرغ‌ها را گلوتامین تشکیل می‌دهد.

گلوتامین یکی از آمینواسیدهایی است که در بدن وجود دارد. آمینواسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین هستند. بدن انسان تقریباً برای هر فرآیندی از پروتئین استفاده می‌کند. برخی از این فرآیندها می‌توانند بر سایز کمر شما تأثیر بگذارند. مثلاً سنتز پروتئین که کلید ساخت عضله لاغر، سوزاننده کالری و تنظیم‌کننده متابولیک است. بدن شما دائماً به لطف ماهیچه‌های اسکلتی مقدار زیادی از این اسیدآمینه ضروری را تولید می‌کند، اما اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید، ممکن است به مصرف گلوتامین بیشتری برای سوزاندن چربی‌ها نیاز داشته باشید.

آیا گلوتامین برای بدن خطر دارد؟

هر چیزی که برای بدن مفید باشد در صورت استفاده نادرست می‌تواند عوارضی را هم ایجاد کند. بهتر است هر چیزی را به‌اندازه مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید. ازآنجایی‌که بدن شما اسیدآمینه گلوتامین را به‌طور طبیعی تولید می‌کند، پس این ماده بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۱ که به بررسی چهار مطالعه مختلف در مورد مصرف مکمل‌های گلوتامین پرداخته بود، نشانه‌های بسیار کمی از عوارض جانبی مصرف گلوتامین وجود دارد. یکی از مطالعات حتی بر روی نوزادان انجام شد تا اطمینان حاصل شود که مکمل برای بچه‌های کوچک بی‌خطر است و همین‌طور هم شد.

فواید گلوتامین برای لاغری

اگر به دنبال کاهش وزن هستید باید ورزش کنید، اما می‌توانید در کنار ورزش هم از مکمل‌ها استفاده کنید تا زودتر به نتیجه برسید. مکمل گلوتامین نقش زیادی را در چربی سوزی ایفا می‌کند. در یک مطالعه کوچک در ایتالیا، زنان چاق و دارای اضافه وزنی که گلوتامین مصرف می‌کردند نسبت به زنانی که مکمل دیگری با همان مقدار پروتئین اما بدون گلوتامین مصرف می‌کردند وزن بیشتری را بدون رژیم از دست دادند. پس از چهار هفته هر دو گروه به رژیم غذایی قبلی خود بازگشتند. هنگامی‌که اثری از گلوتامین باقی نمانده بود، آن‌ها به مکمل غیر گلوتامین روی آورند. هر دو گروه تنها با مصرف گلوتامین اثرات لاغری را نشان دادند و این موضوع بدون تغییر در رژیم غذایی یا عادات تمرینی آن‌ها اتفاق افتاده بود.

یک مزیت دیگر مصرف گلوتامین برای کاهش وزن وجود دارد. شواهد نشان می‌دهند که بین ترکیب باکتریایی روده و چاقی ارتباط مستقیم وجود دارد و این اسیدآمینه ممکن است به شما کمک کند تا تعادل بهتری بین باکتری‌های روده برای لاغری به دست آورید. تغییر قابل‌توجهی در ترکیب باکتری‌های روده زنان مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی که گلوتامین را به مدت ۱۴ روز به رژیم غذایی خود اضافه کردند مشاهده شد. در پایان ۱۴ روز، آن‌ها کاهش قابل‌توجهی در نسبت Firmicutes به Bacteroidetes داشتند. این دو باکتری‌های اصلی روده هستند که به‌عنوان نشانگر زیستی برای چاقی استفاده می‌شوند. این نتیجه با سایر برنامه‌های کاهش وزن سازگار است.

مکمل گلوتامین باعث رشد و حفظ عضلات می‌شود. بدن شما برای سنتز بافت¬های عضلانی به گلوتامین نیاز دارد و زمانی که در حال ساختن توده بدون چربی هستید، چربی را آسان‌تر می‌سوزاند. کافی است یک‌بار در روز از این مکمل استفاده کنید و ببینید که متابولیسم بدن شما برای سوزاندن چربی شروع به افزایش می‌کند. همچنین این مکمل به ترمیم عضلات و کاهش درد عضلانی پس از تمرین شدید کمک می‌کند.

نحوه مصرف گلوتامین

مکمل‌های گلوتامین به دو صورت پودر و کپسول در دسترس هستند. پودر گلوتامین معمولاً مقرون‌به‌صرفه تر است، اما این موضوع به دوزی که مصرف می‌کنید و همچنین دفعات مصرف شما بستگی دارد. شواهد حاکی از آن است که کمتر از ۲۰ گرم در روز برای کاهش وزن مؤثر است (تقریباً ۵۰۰۰ میلی‌گرم چهار بار در روز). حداکثر ۵۰ تا ۶۰ گرم در روز بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما برای اطلاع از نحوه مصرف گلوتامین بهتر است با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که ایمن‌ترین گزینه برای شما چیست.

پودر گلوتامین معمولاً بدون طعم به فروش می‌رسد، اما برخی شرکت‌ها شروع به تولید نسخه‌هایی در طعم‌های مختلف مانند مرکبات و شربت لیمو کرده‌اند. پودر بدون طعم مزه خنثی یا کمی شیرین دارد.

مارک‌ها و اشکال مختلف مکمل گلوتامین در دوزهای مختلف وجود دارد، بنابراین حتماً برچسب روی هر محصول را بررسی کنید تا ببینید در هر وعده چند گرم یا میلی‌گرم گلوتامین وجود دارد.

خرید مکمل گلوتامین

نکات مهم قبل از مصرف گلوتامین برای کاهش وزن

تحقیقات بسیار کمی در مورد مصرف دوزهای مکمل گلوتامین با غلظت بیشتر از ۰.۳ گرم بر کیلوگرم در روز انجام شده است. بیشتر مطالعات بر روی بیماران انجام شده است، زیرا گلوتامین به حفظ توده عضلانی و بازسازی بافت سلولی کمک می‌کند. مصرف روزانه ۵۰ تا ۶۰ گرم در روز هیچ عارضه جانبی مضری را نشان نداده است، اما توجه به این نکته ضروری است که این مکمل برای مدت کوتاهی به بیماران بستری در بیمارستان داده می‌شود، نه افراد سالمی که به دنبال استفاده از گلوتامین برای کاهش وزن هستند.

مکمل گلوتامین با هوس و اشتها مبارزه می‌کند و به همین باعث کاهش وزن می‌شود. قبل از شروع مصرف آمینواسید گلوتامین به‌عنوان یک مکمل غذایی حتماً با پزشک خود صحبت کنید. این امر به‌ویژه در صورت داشتن هر نوع بیماری مزمن یا سابقه سرطان بسیار مهم است.

برای خرید هر مکملی هم باید به فروشگاه‌ها و یا داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید تا مکمل تقلبی نخرید.

اسیدهای ضروری موردنیاز بدن خود را تأمین کنید. علاوه بر کوچک کردن کمر، متوجه خواهید شد.

کاهش وزن با گلوتامین

در کنار مصرف مکمل گلوتامین باید یک سری موارد را رعایت کنید تا کاهش وزن اتفاق بیفتد.

۶ عادت وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید در کنار مصرف مکمل گلوتامین وزن خود را کاهش دهید.

۱. نوشیدنی‌های پرکالری مصرف نکنید. (بهتر است مایعات پرکالری را حذف کنید و به‌جای آن آب بنوشید. پس از کاهش وزن می‌توانید بااحتیاط نوشیدنی‌های کالری دار مانند نوشابه بنوشید.)

۲. آهسته غذا بخورید.

۳. از «قانون دست» استفاده کنید. (پروتئین به اندازه کف دست، کربوهیدرات به اندازه مشت، چربی به اندازه انگشت شست و در خوردن سبزیجات دست و دل‌باز باشید.)

۴. مکمل را قبل از اولین وعده غذایی و درست بعد از آخرین وعده غذایی روز مصرف کنید.

۵. هرروز ورزش کنید.

۶ هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

افرادی که این عادات را به روتین زندگی خود اضافه کردند و در کنارش مکمل گلوتامین مصرف کردند از کاهش وزن خود راضی بودند. شما هم اگر می‌خواهید وزن کم کنید می‌توانید با همین چندراه کار ساده به‌راحتی به وزن ایده آل خود برسید.

کلام آخر

مصرف مکمل‌ها در کنار داشتن یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌تواند در رسیدن به اهداف اندامی به شما کمک کند. اگر می‌خواهید از شر چربی‌های خود خلاص شوید باید سالم غذا بخورید، ورزش کنید و در کنارش از مکمل‌ها استفاده کنید. مکمل گلوتامین برای کاهش وزن مؤثر است و اگر نحوه مصرف گلوتامین را بدانید به‌راحتی می‌توانید وزن کم کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.