رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نسخه نظامی استارلینک رونمایی شد

شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک با معرفی سرویس جدید “استار شیلد”، فناوری ماهواره‌ای استارلینک را برای کاربردهای نظامی معرفی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، اسپیس ایکس اعلام کرد استارلینک برای مصارف عادی و تجاری عرضه می‌شود اما “استار شیلد” برای استفاده دولتی طراحی شده است.

مشتری اصلی “استار شیلد” احتمالا پنتاگون خواهد بود که هم اکنون بزرگترین مشتری دولتی اسپیس ایکس است و خریدار ارزشمندی برای این شرکت بوده و علاقه زیادی به توانمندی‌های استارلینک نشان داده است.

جزئیات اندکی درباره وسعت و توانمندی‌های سرویس “استار شیلد” اعلام شده است. اسپیس ایکس پیش از این آزمایش یا کار روی فناوری “استار شیلد” را اعلام نکرده بود. این شرکت در وب سایت خود اعلام کرد تمرکز اولیه سیستم “استار شیلد” روی سه بخش تصویر، ارتباطات و میزبانی بسته‌های داده است که سومی، اتوبوس ماهواره‌ای این شرکت را به عنوان یک پلتفرم منعطف به مشتریان دولتی عرضه می‌کند.

این شرکت “استار شیلد” را به عنوان یک مرکز سر به سر برای امنیت ملی، تبلیغ خواهد کرد. اسپیس ایکس همه چیز از آنتن زمینی گرفته تا ماهواره‌ها را خواهد ساخت و آنها را با موشک به فضا برده و در فضا اداره می‌کند.

“استار شیلد” از توانایی رمزنگاری با اطمینان بالا برای میزبانی بسته‌های داده محرمانه و پردازش مطمئن داده برخوردار است. یک قابلیت مهم دیگر “استار شیلد”، امکان ارتباط بین ماهواره‌ای شبکه “استار شیلد” با سیستم‌های دولتی شرکتهای دیگر است.

اسپیس ایکس همچنان به ساخت سیستم استارلینک خود ادامه می‌دهد و هفته گذشته موافقت کمیسیون ارتباطات فدرال برای توسعه آن را کسب کرد. مدیریت اسپیس ایکس برآورد کرده که استارلینک می‌تواند سالانه ۳۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، اما “استار شیلد” گامی فراتر از بازارهای تجاری است. پنتاگون روشن کرده که تمایل دارد هزینه بالایی انجام دهد تا شرکتها، توانمندیهای ماهواره‌ای نسل جدید را بسازند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.