رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نسل بعدی سوبارو WRX STI برقی می‌شود

سوبارو اعلام کرده WRX STI دیگر یک خودرو بنزینی نخواهد بود و قرار است به یک نسخه الکتریکی تبدیل شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سوبارو WRX STI ۲۰۲۱ به عنوان آخرین مدل STI خواهد بود که از یک موتور احتراق داخلی بهره می‌برد. این شرکت اشاره‌ای نکرده که نسل بعدی WRX STI EV چه زمانی ممکن است وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید:

از زمانی که سدان معمولی WRX به طور کامل بر روی یک پلت فرم جدید بازطراحی شد، باید منتظر رونمایی از این خودرو جدید باشیم چرا که ممکن است تغییرات جزئی دیگری نیز داشته باشد.

احتمالا این خودرو نسخه‌ای قدرتمندتر از مدل استاندارد ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۲۷۱ اسب‌بخاری باشد، یعنی ممکن است نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار قدرت باشد. با این حال، سوبارو اکنون می‌گوید که یک نسخه احتراق داخلی از نسل بعدی WRX STI که بر اساس پلت فرم معمولی WRX باشد، نخواهد ساخت.

سوبارو در بیانیه‌ای رسمی توضیح داده است که برنامه‌ دارد روی خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد، یعنی مدل‌های پرفورمنس خود را از این به بعد به سمت الکتریکی‌سازی خواهد برد؛ همچنین به اهداف کاهش آلاینده‌ها و رعایت مقررات مصرف سوخت اشاره کرده است.

هم اکنون تنها مدل سوبارو برقی موجود در بازار کراس‌ترک پلاگین هیبریدی است. این شرکت اولین مدل تمام الکتریکی خود را امسال با Solterra ۲۰۲۳ به نمایش در خواهد آورد که یک شاسی بلند ساب کامپکتی است که با مشارکت تویوتا bZ۴X ساخته می شود. این شرکت کانسپت Solterra STI را در سالن خودرو توکیو ۲۰۲۲ به نمایش گذاشت، اما جزئیات بیشتری از این خودرو در دست نداریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.