نیسان GT-R تیونینگ ویلزاندمور معرفی شد

تیونر آلمانی ویلزاندمور از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی نیسان R35 GT-R با نام کرنک‌زیلا رونمایی کرد که قدرت آن به ۷۴۰ اسب ‌بخار و گشتاور آن به ۹۰۰ نیوتن‌متر افزایش می‌یابد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، از تقریباً ۱۰ سال پیش، نیسان با R35 GT-R از نظر شتاب‌گیری توانسته است تولیدکنندگان مشهور خودروهای اسپرت از جمله بی‌ام‌و، فراری و آئودی را شکست بدهد. هیولای چهار چرخ محرک نیسان به لطف پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر بی-توربو، در کمتر از ۳ ثانیه مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پشت سر می‌گذارد. به گزارش automobilesreview، نیسان GT-R خودرویی رؤیایی برای کنسول‌های بازی به شمار می‌رود و شاید می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازی‌های ویدیویی دانست. علاقه‌مندان به این بازی‌ها می‌توانند نیسان GT-R را در بازی مالک شوند و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، از ترشح آدرنالین و اندورفین در مغز لذت ببرند.

اما افرادی به‌ دنبال هیجان واقعی هستند و می‌خواهند سرعت را در دنیای واقعی با نیسان GT-R تجربه کنند. تیونر لوکس ویلزاندمور (Wheelsandmore) آلمان با برنامه تیونینگ نیسان GTR، یکی از بهترین متخصصان در جهان به شمار می‌رود که می‌تواند هیجان و سرعت را در رانندگی به سرنشینان ارائه بدهد. این نسخه‌ی قدرتمند از نیسان GT-R، کرنک‌زیلا (CrankZilla) نامیده می‌شود و ویلزاندمور امیدوار است بتواند رضایت علاقه‌مندان ‌سرعت را جلب کند.

خروجی استاندارد پیشرانه ۵۷۰ اسب ‌بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن‌متر گشتاور است که با هنر تیونینگ ویلزاندمور در ۵ سطح مختلف، قدرت به شرح زیر افزایش می‌یابد: در مرحله‌ی اول، از طریق نرم‌افزار بهینه‌سازی شده و کیت فیلتر هوای F1، ویلزاندمور ۶۰۵ اسب ‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه نیسان GTR مدل ۲۰۱۷ بیرون می‌کشد. در مرحله‌ی ۲، ترکیب کاتالیزورهای اسپرت با همراه موارد قبلی، قدرت ۶۳۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر به دست می‌آید. در مرحله‌ی ۳، سیستم اگزوز اصلاح و لوله‌های مبدل کاتالیست تعویض می‌شوند و در نتیجه ۶۵۰ اسب ‌بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه تولید می‌شود.

در مرحله‌ی ۴، علاوه بر موارد مرحله‌ی سوم، توربوشارژرها تعویض شده و پمپ بنزین‌ قدرتمندتری نیز نصب می‌شود. به لطف کاتالیزورهای اسپرت و استفاده از سیستم کنترل جعبه‌دنده، تقریباً ۷۰۰ اسب ‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه خارج خواهد شد. در مرحله‌ی ۵، کرنک‌زیلا همانند مرحله ۴ است اما لوله‌های مبدل کاتالیست جایگزین می‌شوند و به لطف ارتقای نرم‌افزار، در نهایت ۷۴۰ اسب ‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به دست می‌آید.

البته احتمالا متخصصان ویلزاندمور کلیپ‌های اینترنتی تبدیل نیسان GT-R به مدلی با بیش از ۱۰۰۰ اسب‌ بخار را دیده‌اند و به سازندگان آن‌ها احترام می‌گذارند؛ اما با رسیدن به ۷۴۰ اسب ‌بخار، موارد ایمنی را رعایت و به همین مقدار از قدرت اکتفا کرده‌اند. سیستم اگزوز خودرو به‌صورت اختیاری بدون مبدل‌های کاتالیزوری قابل سفارش است؛ اما مشتریان باید هنگام گاز دادن دقت داشته باشند که صدای گوش‌خراشی ایجاد می‌شود.

از جمله سایر امکانات نیسان GT-R کرنک‌زیلا می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ساخت F.I.W.E؛ و تایرهای کنتیننتال اشاره کرد که تماس چرخ را با جاده در هر شرایطی تضمین می‌کنند. سیستم ترمز از ترکیب رنگ برنزی و مسی بهره می‌برد و با مرکز چرخ مطابقت داده می‌شود و تناسب خوبی هم با لبه بیرونی رینگ‌ها دارد. ارتفاع خودرو به کمک‌فنرهای قابل تنظیم KW از سطح زمین بالا و پایین برده می‌شود که می‌توان مرکز ثقل خودرو را حدود ۳۰ میلی‌متر پایین آورد. ویلزاندمور هنوز قیمت این نسخه‌ی سفارشی از نیسان GT-R را مشخص نکرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.