رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هدف آمریکا از طرح قطعنامه در آژانس امتیاز گیری سیاسی در میز مذاکره است

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز در گفتگوی تلفنی موضوعات مورد علاقه دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه ای و گفتگوها برای لغو تحریم ها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از اقدامات دولت عراق در زمینه تسهیل گفتگوها برای حضور حجاج ایرانی بیت الله الحرام در حج جاری، ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان حج عربستان سعودی ، فریضه حج تمتع به خوبی و بدون هرگونه مشکلی برای حجاج تمامی کشورهای اسلامی و از جمله حجاج کشورمان انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید:

وی در خصوص مناسبات تهران و ریاض گفت: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات در بغداد مثبت است و تهران از اجرایی کردن نتایج مذاکرات فیمابین استقبال می کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور عراق به تهران توافقات انجام شده در خصوص تردد زمینی زوار در آینده نزدیک و از جمله اربعین را حائز اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از میهمان نوازی مردم و دولت عراق از زوار ایرانی در ایام اربعین حسینی (ع) ، ابراز امیدواری کرد در بازگشایی مرزهای زمینی، تسریع شود.

امیرعبداللهیان در موضوع گفتگو برای لغو تحریم ها گفت: در حالی که تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از مسیر نماینده اتحادیه اروپا تداوم داشت به یک باره کاخ سفید ایده صدور قطعنامه در آژانس را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هدف آمریکا از طرح قطعنامه در آژانس، امتیاز گیری سیاسی در میز مذاکره است.

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد : ما همواره غرب را به مسیر دیپلماسی فراخوانده ایم و حتی به ابتکار ایران و چند روز قبل از نشست اخیر آژانس، طرحی سیاسی برای تداوم گفتگو تا رسیدن به توافق نهایی روی میز قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در مقابل رفتار غیرسازنده آمریکا در آژانس، اقدام متقابل ما نیز افزایش فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران در چارچوب قانون مجلس شورای اسلامی بود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ما دیپلماسی را بهترین مسیر برای نیل به توافق خوب، قوی و پایدار می دانیم اما در مقابل رفتار قلدرمآبانه، واکنش ما بر مبنای اقتدار می باشد.

فوادحسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند گفتگوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان، بر اراده دولت عراق در زمینه تداوم تسهیل گری در این خصوص تا برقراری گفتگوهای مستقیم بین وزرای خارجه دو کشور و بازگشت مناسبات به حالت طبیعی تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق همچنین آمادگی عراق برای اجرای توافقات انجام شده در ارتباط با بازگشایی مرزهای زمینی و تردد زائران از جمله در اربعین را مورد تاکید قرار داد.

فواد حسین همچنین دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به نتایج نهایی در حوزه گفتگوهای مربوط به برجام را مورد تصریح قرار دد و افزود: عراق همواره آمریکا و طرف های غربی را به حل مشکلات و برطرف کردن تحریم ها تشویق کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.