رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هرعلامت سرماخوردگی نشانه کروناست

آشنایی بیشتر با سویه‌ دلتا ویروس کرونا که حجمش در ترشحات تنفسی افراد مبتلا، هزار برابر بیشتر از نوع ووهان است.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، هر گونه نشانه‌ای اعم از خستگی، بدن درد، آبریزش بینی، تب و… باید کرونا در نظر گرفته شود. این نکته طی لایوی اینستاگرامی مربوط به رفتار متفاوت سویه دلتا توسط دکتر “آرش انیسیان”رئیس بیمارستان ابن سینا (مرکز درمان ۵ درصد مبتلایان به کرونای کشور) مطرح شد. در ادامه به نکات مهم دیگری می پردازیم که با توجه به افزایش شیوع این بیماری و موج پنجم، موجب شناخت بیشتر ما از این سویه می‌شود و رفتارش را پیش بینی می کنیم تا کمتر در معرض خطر قرار بگیریم .

همه افراد نیاز به سی تی اسکن ندارند. در بیش از ۹۵ درصد افراد مبتلا به کرونا ریه‌ها درگیر نمی‌شود و فقط در۵ درصد افراد درگیری ریه اتفاق می‌افتد.

دوره‌ انتقال ویروس کرونای دلتا حدود ۱۸ روز است با توجه به بالا بودن درصد انتقال فرد باید ۱۸ روز در قرنطینه بماند.

داروی رمدسیور به دلیل عوارض کبدی و قلبی احتمالی، فقط باید در بیمارستان هایی که شرایط احیا را دارند تزریق شود.

هر گونه نشانه‌ای اعم از خستگی، بدن درد، آبریزش بینی، تب و… باید کرونا در نظر گرفته شود با توجه به این‌که در ۷۲ ساعت ابتدایی ابتلا احتمال این که تست pcr منفی کاذب باشد هست بهتر است بعد از دو تا سه روز قرنطینه بودن در صورت استمرار علایم تست بدهید. (امکان منفی بودن کاذب تست pcr به علت نمونه گیری ناصحیح ۳۰ درصد است)

راه انتقال ویروس فقط از راه تنفسی است و انتقال از طریق سطوح تنها در صورتی امکان پذیر است که شخص مبتلا عطسه کند و شخص سالم مستقیما دستش را به آن سطح و سپس چشم، بینی و دهانش بزند.

تزریق واکسن برای مادران شیرده و زنان باردار تنها درصورتی‌که مشاغل پرخطر دارند ضروری است.

حجمی از ویروس دلتا که در تنفس افراد است هزار برابر بیشتر از ویروس ووهان است و این موضوع موجب شده است در فضای باز هم امکان انتقال را داشته باشیم.

درگیری ریه از روز پنجم تا هفتم شروع علایم، در فرد ظاهر می‌شود. افزایش ضربان قلب در حالت استراحت (حتی در صورت بالا بودن میزان اکسیژن) و پایین بودن میزان اکسیژن (زیر ۹۳ درصد) از نشانه‌های درگیری ریه است.

استفاده از دستکش به‌علت نگه داشتن طولانی مدت ویروس روی خود توصیه نمی‌شود.

مصرف هر گونه دارو (سنتی یا شیمیایی) که باعث تقویت سیستم ایمنی شود قبل از ابتلا به این سویه موثر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.