رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هشدار پلیس اروپا درباره موج دوم تروریسم داعش

پلیس اروپا با وجود شکست‌های داعش در بسیاری از مناطق تحت نفوذ خود درباره موج دوم ترور از طرف این سازمان تروریستی در بسیاری مناطق دنیا از جمله اروپا هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، روزنامه “دی ولت” آلمان، در حالی که به نظر می رسد تروریسم داعش در بسیاری از مناطق تحت نفوذ خود شکست خورده است اما “اینترپل”( پلیس اروپا) درباره موج دوم ترور از طرف تروریسم داعش هشدار داده و تصریح کرد که عاملان این سازمان تروریستی معمولا به دوره های بازداشت کوتاه مدت محکوم می شوند و به زودی دوباره آزاد می شوند.

“یورگن اشتوک”، دبیر کل اینترپل بر این عقیده است که بسیاری از کشورها در دنیا می توانند در معرض تهدید موج دوم تروریسم داعش قرار گیرند. ما می توانیم از این موج دوم به عنوان داعش ۲ نام ببریم.

وی که روز گذشته در پاریس صحبت می کرد در توضیح این اظهارت خود گفت که دلیل این مسئله این است که بسیاری از حامیان تروری که محکوم شده اند تنها یک دوره نسبتا کوتاهی در زندان به سر می برند چرا که به دلیل یک حمله تروریستی محکوم نشده اند و این نسل بازداشت شده داعش در عرض سال های کمی دوباره آزاد می شوند و بسیاری از آن ها دوباره به جامعه می پیوندند.

وی همچنین البته زندان ها را محلی برای افراطی شدن افراد دانست و همچنین گفت که وقتی که داعش از نظر جغرافیایی شکست خورده است، حامیان آن ها یا سعی خواهند کرد در مناطق دیگر مانند جنوب شرقی آسیا و یا آفریقا وارد شوند و همچنین این مسئله ممکن است که همچنین در اروپا باقی بمانند تا حملات تروریستی را انجام دهند.

بسیاری مقامات آلمانی و اروپایی درباره خطر حملات تروریستی داعش در اروپا به دلیل شکست های آن ها در مناطق بحرانی هشدار می دهند.

رئیس اداره فدرال جنایی آلمان هم اخیرا درباره خطرات افراط گرایان و حامیان داعش بازگشته از مناطق بحرانی هشدار داده و تاکید کرده است که شمار عناصر خطر ازسال ۲۰۱۳ بیش از پنج برابر شده و پرونده های جنایی مربوط به تروریسم اسلام گرای افراطی بیش از سه برابر شده است.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین تصریح کرد که در حال حاضر حدود ۷۶۰ عنصر خطر و ۴۷۵ فرد مرتبط با آن تحت کنترل این نهاد قرار دارد. تقریبا ۴۴۰ عنصر خطر در آلمان هستند که بیش از ۱۳۰ نفر آن ها در بازداشت به سر می برند.

وی همچنین گفت که تروریسم اسلام گرای افراطی حداقل در میان مدت ما را به خود مشغول خواهد کرد. مشخص نیست که این تهدید در دنیا و جامعه اروپا چگونه گسترش پیدا خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.