رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هنگام خرید شارژ، گرفتار فیشینگ نشوید

کلاهبرداری به بهانه فروش شارژ همچنان قربانی می‌گیرد و برای جلوگیری از این کار لازم است پروتکل‌های امنیتی مثل وارد کردن دستی و چک کردن آدرس دقیق در قسمت آدرس بار، استفاده از افزونه‌های ضدفیشینگ درگاه بانکی را رعایت کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حمله فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل محسوب می‌شود که در آن فیشر (کسی که حمله فیشینگ را انجام می‌دهد) با استفاده از برخی متدها، اقدام به شبیه‌سازی یک وب‌سایت، برنامه و یا حتی یک سرویس کرده و یا استفاده از آن، اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برد.

در یکی از روش‌ها برای حمله فیشینگ، کلاهبرداران اقدام به راه‌آندازی یک سایت جعلی می‌کنند. همانطور که پلیس فتا هشدار داده است، همچنان کلاهبرداری به بهانه فروش شارژ همچنان قربانی می‌گیرد، بدین ترتیب که فرد در یک سایت جعلی اقدام به خرید شارژ کرده و اطلاعات کارت بانکی‌اش از طریق صفحات فیشینگ درگاه بانکی به سرقت رفته است.

بنابراین لازم است برای انجام یک خرید اینترنتی موفق علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های امنیتی مثل وارد کردن دستی و چک کردن آدرس دقیق در قسمت آدرس بار، استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ درگاه بانکی، سعی کنید هنگام عملیات پرداخت اینترنتی، رمز دوم پویا خود را در ثانیه‌های پایانی باقیمانده از اعتبار آن وارد کنید تا با این کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمین سلب و گرفتار فیشینگ نشوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.