هیوندای و یک رقیب قدرتمند برای تویوتا لندکروزر + تصاویر

ظاهرا هیوندای قصد دارد یک SUV بزرگ و توانمند بسازد تا مستقیم با تویوتا لندکروزر رقابت کند. جایگاه این مدل حتی از SUV آینده ۸ نفره هیوندای با نام Palisade هم بالاتر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودرو بانک، این خودرو هنوز چند سال تا مرحله تولید فاصله دارد بنابراین هنوز جزئیات زیادی از آن در دسترس نیست. هیوندای قصد دارد مشتریان بازار کشورهایی مانند استرالیا، خاورمیانه و احتمالا ایالات متحده که SUVهای بزرگ در آنها فروش بالایی دارند را به سوی خود جذب کند. بر اساس گزارش وبسایت استرالیایی Car Sales، این SUV بزرگ بیش از ۵ متر طول خواهد داشت بنابراین از لندکروزر که ۴.۹۵ متر طول دارد درازتر است.

هنوز مشخص نیست که آیا پلتفرم این SUV برگرفته از نسخه بزرگتر پلتفرم هیوندای Palisade با ساختار یکپارچه شاسی و بدنه یا ساختار مجزای شاسی و بدنه خواهد بود یا نه. موتورهای این SUV نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارند. با توجه به سایز بزرگ این مدل، هیوندای برای جا به جایی آن به یک پیشرانه نسبتا قوی نیاز دارد. گزینه های ممکن موتور ۳.۳ لیتری توئین توربوی کیا استینگر با ۳۶۵ اسب بخار یا موتور ۵.۰ لیتری V8 جنسیس G90 هستند. طبق گزارش Car Sales، احتمال دارد این خودرو در بازار بعضی کشورها با موتور دیزل نیز به فروش برسد.

بسته به اینکه هیوندای چه بازاری را برای پیشرفت این SUV در نظر گرفته باشد، ممکن است خودروهای دیگری غیر از لندکروزر را به عنوان معیار انتخاب کند زیرا از ماه ژانویه تا جولای ۲۰۱۸ تقاضا برای خرید تویوتا لندکروزر در ایالات متحده بسیار پایین بوده است و تویوتا فقط ۱۷۱۲ دستگاه از این SUV در ایالات متحده به فروش رسانده است که نسبت به فروش ۱۷۲۵ دستگاه در همین دوره در سال گذشته کمتر است. در مقایسه با آن، تویوتا در همین دوره زمانی، ۱۳۵.۴۱۳ دستگاه از SUV هایلندر که سه ردیف صندلی دارد به فروش رسانده است.

هیوندای Palisade یک SUV کوچکتر نسبت به رقیب آینده لندکروزر است ولی همچنان خودروی بزرگی است و در سال ۲۰۲۰ وارد بازار امریکا می شود. این SUV ظاهر عضلانی و برجسته ای دارد که باعث می شود نمای خارجی آن قوی و مستحکم به نظر برسد. این SUV نسبت به مدل مفهومی Grandmaster بسیار عمودی تر به نظر می رسد. چراغ های جلوی مجزای این خودرو یک نوار باریک نزدیک کاپوت را تشکیل می دهند و یک لامپ بزرگتر زیر آنها قرار گرفته است. طبق گزارش، این خودرو از موتور ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت یا موتور ۳.۳ لیتری توئین توربوی V6 با ۳۶۵ اسب بخار قدرت نیرو می گیرد.

Grandmaster

Grandmaster

Grandmaster

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.