واردات یک خودرو چقدر زمان می‌ برد؟

یک منبع آگاه به مقوله تولید و واردات خودرو با تشریح وضعیت خودروسازان خارجی در سایت‌های گوناگون در کشورهای مختلف، محتمل‌ترین زمان برای ورود نخستین خودروهای را شش تا هشت ماه از ثبت سفارش اعلام کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پرشین خودرو، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به مشکلاتی که ناشی از حمله روسیه به اوکراین و بحران کمبود تراشه است، گفت: چنانچه همین امروز تمام بندهای آیین نامه واردات خودرو قطعی و ثبت سفارش انجام شود، فارغ از اینکه خودرو از کدام سایت جهانی تامین شود تا هشت ماه زمان لازم است تا خودرو در بازار ایران به دست مصرف کننده برسد.

وی با ذکر یک مثال افزود: همین امروز خرید یک خودروی هیوندای از سایت این خودروسازی در ترکیه با زمان تحویل چهار ماهه امکان پذیر است!

این منبع آگاه، البته بحث واردات خودرو از کشور چین را به دلیل آمار تولید بیشتر در این کشور متفاوت دانست و اظهار داشت: به هر حال بازار چین یک بازار متفاوت است که تیراژ تولید بالایی در صنعت خودرو دارد. پیش از این و در زمان اجرای برجام ۱۷ روز زمان برای واردات خودرو از چین لازم بود اما امروز و با تحریم این مدت زمان به دو ماه رسیده است که البته معطلی گمرک و مراحل ترخیص نیز باید به آن افزوده شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.