رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تولید یک میلیون دوز واکسن آزمایش نشده کووید-۱۹ توسط دانشگاه “آکسفورد”

دانشمندان دانشگاه “آکسفورد” انگلیس در مطالعه اخیرشان در حال تولید یک میلیون دوز از واکسن کووید-۱۹ هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دانشمندان دانشگاه “آکسفورد” قبل از اثبات اثربخشی واکسنی که توسعه داده‌اند در حال تولید یک میلیون دوز از واکسن بیماری کووید-۱۹ هستد. به گزارش رویترز این واکسن‌ها تا ماه سپتامبر در دسترس خواهند بود.

این واکسن آزمایشی “ChAdOx۱ nCoV-۱۹” نام دارد و یک واکسن حامل ویروسی نوترکیب است و محققان “آکسفورد” در حال حاضر در حال جذب داوطلبانی برای انجام آزمایش‌های انسانی فاز ۱ هستند.

“آدریان هیل”(Adrian Hill) استاد و مدیر “موسسه جنر” در آکسفورد در گفتگوی اینترنتی خود به خبرنگاران گفت: ما ساخت این واکسن را نه تنها در مقیاس کوچک، بلکه با همکاری شبکه‌ای از تولیدکنندگان در تقریباً هفت مکان مختلف در جهان آغاز کرده‌ایم. هدف ما این است که در ماه سپتامبر حداقل یک میلیون دوز از آن تولید کنیم و از طرفی دیگر نیز امیدواریم آزمایش‌ها با موفقیت انجام شوند.

هیل و تیم او همچنین اظهار کردند که آنها برنامه‌هایی را برای انجام آزمایشات ایمنی مرحله میانی طی چند هفته اخیر دارند. این تیم برای این آزمایشات بزرگسالان بین ۱۸ تا ۵۵ سال را مورد بررسی قرار خواهند داد. ابتدا آزمایش واکسن روی ۵۰۰ نفر از داوطلبان تا اواسط ماه آینده میلادی(می) انجام خواهد شد. سپس افراد مسن‌تر نیز مورد آزمایش قرار خواهند گرفت و آزمایش مرحله نهایی با حدود پنج هزار داوطلب در اواخر تابستان(سپتامبر) انجام خواهد شد.

“سارا گیلبرت”(Sarah Gilbert) یکی از اعضای تیم و استاد واکسن شناسی دانشگاه آکسفورد، گفت: ما هرگز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این واکسن با موفقیت این بیماری را نابود خواهد کرد اما من فکر می‌کنم این واکسن شانس بالایی در درمان این بیماری دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.