رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وحدت و یکرنگی ملت ایران منجر به عقب نشینی اردوغان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که گفتمان سازی و حضور یکپارچه ملت ایران، اردوغان را محکوم به عقب نشینی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، ضمن محکومیت اظهارات رییس جمهور ترکیه، از واکنش وحدت آمیز و یکپارچه ملت، تشکر کردند.

سید محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از یکپارچگی ملت ایران به ویژه خطه سرافراز آذربایجان تشکر کرده و تاکید می کنم که آذربایجان مردمی انقلابی و ایران دوست هستند. بنده این صحبت های تفرقه افکنانه را محکوم می کنم.

سید غنی نظری نیز خاطر نشان کرد: بنده اظهارات اردوغان را محکوم کرده و قطعا ایشان خودش هم نفهمیده که چه گفته است. بنده به ایشان توصیه می کنم یکبار دیگر تاریخ جمهوری اسلامی ایران را بخوانند.

جبار کوچکی نژاد نیز تاکید کرد: بنده از وحدت و هماهنگی ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان در برابر سخنان رییس جمهور ترکیه تشکر می کنم. این وحدت و هماهنگی باعث عقب نشینی اردوغان شد.

علی بابایی کارنامی نیز در واکنش به اظهارات رییس جمهور ترکیه، افزود: از حضور و گفتمان سازی مردم ایران در مقابل شعر خوانی رییس جمهور ترکیه تشکر می کنم. مردم ایران با یکرنگی و اتحاد بار دیگر نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

عبدالعلی رحیمی مظفری نیز خاطرنشان کرد: بنده نیز اظهارات سخیف رییس جمهور ترکیه را محکوم می کنم. به ایشان نیز می گویم اگر همه نمایندگان مجلس پاسخ اظهارات ایشان را ندادند به خاطر این است که فرزندان غیور آذربایجان با زبان ایشان، پاسخ صحبت های ایشان را دادند.

محمد رضا صباغیان نیز در جلسه علنی امروز مجلس تاکید کرد: بنده نیز سخنان اردوغان را محکوم می کنم چراکه باعث اخلال به اتحاد جهان اسلام و منطقه می شود. به ایشان توصیه می کنم یکبار دیگر تاریخ را بخوانند تا موضع گیری های دقیق تری داشته باشند.

مجتبی یوسفی نیز تاکید کرد: بنده نیز حرکت مذبوحانه اردوغان را محکوم می کنم و توجه ایشان را به آمار شهدای ترک زبان ایران جلب می کنم که برای جلوگیری از جدایی یک وجب از خاک ایران اسلامی به خوزستان آمده و شهید شدند. آذربایجان از ایران جدایی ناپذیر بوده و این آرزو را به گور می برند.

سید سلمان ذاکر نیز بیان کرد: بنده نیز اظهارات رییس جمهور ترکیه را در خصوص موقعیت مرزی ملت ایران محکوم می کنم. بنده به عنوان رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تاکید می کنم که روح و دل و قلب مردم آذربایجان با امت اسلام گره خورده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم چه میزان از مردم آذربایجان مدافع میهن اسلامی بوده اند. دخالت در موقعیت مرزی بی جا است.هرگز نمی توانند اتحاد و انسجام مردم آذربایجان با ملت ایران را برهم بزنند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با “رود ارس” خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.