رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وزش باد شدید در استان‌های مرکزی

در برخی نواحی شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان و شرق تهران وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود که برخی اوقات همراه با خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعات بعد از ظهر امروز تا چهارشنبه در جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. به ویژه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه رگبارو رعد و برق شدید در این مناطق انتظار می‌رود. از روز سه شنبه در شرق کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تقویت می‌شود.

همچنین در این مدت به سبب افزایش متناوب وزش باد، توده‌های گرد وخاک روی کشور عراق شکل گرفته و به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور انتقال می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.

در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم گرمای هوا پیش بینی می‌شود. روز پنجشنبه فقط در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

در سواحل شمالی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود و به تدریج وزش باد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد.

در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.