رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده چگونه است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز ( پنجشنبه ۲۱ مهر) در بعضی ساعات در جنوب و جنوب غرب کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین نفوذ گرد و غبار به برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، گفت: امروز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در گیلان و برخی مناطق اردبیل، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و شمال غرب کشور نیز در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

وی افزود: فردا ( جمعه ۲۲ مهر) در اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد. روزهای شنبه و یکشنبه ( ۲۳ و ۲۴ مهر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار برقرار است و در غرب گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده انتظار می‌رود. روز دوشنبه (۲۵ مهر) نیز در برخی مناطق شامل غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: امروز ( پنجشنبه ۲۱ مهر) در بعضی ساعات در جنوب و جنوب غرب کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین نفوذ گرد و غبار به برخی از این مناطق دور از انتظار نیست. شنبه و یکشنبه ( ۲۳ و ۲۴ مهر) در غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. از سوی دیگر امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مهر) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۳ مهر) صاف همراه با غبار صبح‌گاهی در بعد از ظهر وزش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان بیان کرد: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) اهواز با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز و فردا(۲۱ و ۲۲ مهرماه) شهرکرد با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.