رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وقتی گرسنه می‌مانیم چه اتفاقی در بدن می‌افتد

اولین راه حلی که برای لاغر شدن به ذهن هر خانمی می‌رسد این است که چیزی نخوریم تا لاغر شویم اما برای لاغر شدن به کاری فراتر از نخوردن نیاز داریم.

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، در حقیقت شما با نخوردن نه تنها به فرایند لاغری خود کمک نمی‌کنید بلکه از آن دور هم می‌شوید. در ادامه به اتفاقاتی که وقتی گرسنه هستید در بدن می‌افتد، خواهیم پرداخت.

کاهش قند خون

وقتی شما گرسنه می‌شوید دچار کاهش قند خون و به‌دنبال آن بی‌حالی،تعریق، لرزیدن، دلشوره و اضطراب، سردرد، اختلال بینایی، سرگیجه، ضعف، اختلال در فکر کردن یا غش کردن خواهید شد و این‌ها در عملکرد بدن یا حتی مغز شما اثر می‌گذارد.

ترشح هورمون‌ها

بعد از احساس گرسنگی و کاهش قند خون بدن ما برای استفاده از ذخایر کربوهیدرات و چربی و مقابله با این شرایط هورمون‌های اپی‌نفرین،کورتیزول و استیل کولین را ترشح می‌کند. در این موارد شما احساس استرس و اضطراب خواهید کرد و دچار پرخوری عصبی خواهید شد.

پایین آمدن سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز بدن هر فردی با توجه به سن جنسیت، خورد و خوراک و فعالیت بدنی با بقیه افراد متفاوت است.اگر متابولیسم بدن‌تان پایین باشد شما کالری کمتری نسبت به بقیه می‌سوزانید و در نتیجه چاق خواهید شد. بنابراین باید تا می‌توانید با توجه به نوع خورد و خوراک و فعالیت بدنی خود آن را بالا ببرید. مهم‌ترین نکته در جلوگیری از پایین آمدن متابولیسم بدن، گرسنه نماندن است. شما با گرسنگی علاوه بر این‌که سوخت و ساز بدن خود را پایین می‌آورید به بدن تان هشدار قحطی می‌دهید و با این‌کار هر چه بخورید جذب خواهد شد.

بر هم خوردن تعادل چرخه قاعدگی

گرسنگی منجر به مشکلات زیادی می شود. یکی از این مشکلات برهم خوردن چرخه قاعدگی است. بنابراین کسانی که دایم گرسنه هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر بدن‌شان کم وزن شود ممکن است به سادگی از تولید استروژن جلوگیری کند و باعث وقفه در قاعدگی شود.

پوکی استخوان

گرسنگی می‌تواند منجر به از دست دادن تراکم استخوان ها شود. وقتی شما از یک رژیم غذایی با مصرف کالری پایین پیروی می‌کنید، استخوان های شما بازسازی نمی‌شود و چگالی استخوان‌های شما کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به شکنندگی شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.