ولایتمداری به معنای “مردِ میدان‌ بودن” است

رییس قوه قضاییه گفت: اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت نصب‌العین قرار دادیم یعنی ولایتمداریم، ولایتمداری یعنی مرد میدان و خطر بودن.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه به تعبیر رهبری، مکتب سلیمانی باید برای مردم تبیین شود، اظهار کرد: اولین شاخصه این مکتب، اخلاص شهید سلیمانی بود که برای خدا حرکت و برای خدا جهاد می‌کرد و همه وجودش در خدمت خدا بود.

وی افزود: دومین شاخصه این مکتب نیز بصیرت شهید سلیمانی بود. کسی که از بصیرت بهره‌مند است دوست را می‌شناسد و دشمن و ترفندهایش را هم مورد شناسایی قرار می‌دهد. کسی که بصیرت دارد، ذلیل و خوار نمی‌شود و دشمن نمی‌تواند بر او مسلط شود.

رییسی با بیان اینکه در تمام زندگی سیاسی شهید سلیمانی بصیرت موج می‌زند، تصریح کرد: سومین شاخصه مکتب سلیمانی ولایتمداری او بود. کسانی هستند که ولایت‌شعارند و کسانی هم ولایتمدارند. اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت نصب‌العین قرار دادیم یعنی ولایتمداریم. ولایتمداری یعنی مرد میدان و خطر بودن. وصیتنامه شهید سلیمانی یک ولایت‌نامه است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مردمی‌بودن از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی است، اظهار کرد: نگاه او به مردم از نوع نگاه تشریفاتی که برخی سیاسیون دارند، نیست. او واقعاً مردم را دوست داشت. او یک چهره انقلابی بود که انقلابی فکر می‌کرد و انقلابی عمل می‌کرد. در مسیر او هیچ مانعی بر سر راهش توقف ایجاد نمی‌کرد و منطقش، «ما می‌توانیم» بود تا در برابر همه ابرقدرت‌ها بایستیم و از میدان سربلند بیرون آییم.

وی یادآور شد: رمز موفقیت همه ائمه ما نیز ظرفیت صبر و شکیبایی داشتن در برابر سختی‌هاست. شهید سلیمانی ظرفیت بالایی داشت و در برابر گناه همه خناسان عالم و شیطنت‌های اسکتبار جهانی «نه» می‌گفت.

رییسی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست اسلام وارونه یعنی اسلام داعش را به دنیا معرفی کند، اما نتوانست، تاکید کرد: دشمن نتوانست اما خون شهید سلیمانی و همرزمانش بیداری در منطقه ایجاد کرد و این هرگز از بین نمی‌رود. بله، ممکن است دشمن یکسری دست‌نشانده را در برخی کشورها به سمت رژیم صهیونیستی بکشاند اما این بیداری پایدار است، هرچند دشمن بتواند حکومتی را هم عوض کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.