رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویوو به بزرگترین فروشنده موبایل در چین شد

شرکت تحقیقاتی آماری فناوری، Counterpoint، از تغییرات چشمگیر در بازار تلفن‌های هوشمند در چین خبر می‌دهد که بزرگترین منطقه فروش گوشی‌های موبایل در جهان به‌شمار می‌رود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ترنجی، بر اساس جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته توسط این مؤسسه، کمپانی ویوو با افزایش فاصله با رقبا، به بزرگترین فروشنده موبایل در چین تبدیل شده است. همچنین آنر نیز از کمپانی مادر خود، هواوی، سبقت گرفته که نشان دهنده وضعیت نابسامان برای بزرگترین فروشنده موبایل سال گذشته است.

غول مخابراتی هواوی، به‌دلیل تحریم‌های شدید ایالات متحده، سهم خود در بازار موبایل را به‌شدت واگذار کرده است. قسمت عجیب ماجرا اینجاست که در سه ماهه دوم سال گذشته، این شرکت بیش از ۳۰ درصد بازار تلفن‌های هوشمند در چین را در اختیار داشت که درنهایت و در سه ماهه دوم سال جاری، تنها به حدود ۸ درصد رسیده است.

سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اما، از اوضاع وخیم هواوی سود برده‌اند. نتیجه آنکه، اکنون Vivo به‌عنوان کمپانی پیشرو در بازار محلی شناخته می‌شود به‌طوری‌که سهم آنها در پایان سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱، به ۲۴ درصد می‌رسد. طی ماه‌های آوریل تا ژوئن سال جاری، ویوو حدود ۱۸.۳ میلیون گوشی هوشمند در چین فروخته است درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته، تنها موفق به فروش ۱۴.۱ میلیون دستگاه شده بود.

در رتبه دوم لیست، Oppo قرار دارد که با کسب تقریبا ۲۱ درصد از سهم بازار، پشت سر شرکت همزاد خود قرار گرفته است. در میان سه رتبه برتر، شیائومی قرار دارد که ۱۷ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند چینی را در اختیار دارد.

شرکت تحقیقاتی counterpoint با تکیه‌بر تحلیل‌های خود در بازار بیان می‌کند:

“همه‌گیری COVID-19 تمام جهان را درگیر کمبود تراشه کرده است به‌طوری‌که انتظار نمی‌رود به‌زودی نیز پایان یابد. تامین‌کنندگان اصلی تراشه برای تلفن‌های همراه یعنی Qualcomm ،MediaTek و UNISOC، شاهد افزایش زمان تحویل خود هستند. در نتیجه، آنها فقط بر روی حساب‌های کلیدی و همچنین افزایش قیمت‌های خود تمرکز کرده‌اند، به‌عنوان مثال UNISOC، قیمت‌های خود را به‌طور متوسط تا ۲۵ درصد ​​افزایش داده است. با این حال، با زنجیره تأمین قدرتمند گروه BBK، شرکت زیرمجموعه آن یعنی Vivo، می‌تواند یک منبع ثابت از تراشه‌ها را برای بخش‌های اصلی گوشی‌های خود یعنی سری Y و سری S تازه راه‌اندازی شده، حفظ کند. در سری Y، مدل‌های ۵G با قیمتی معادل ۱۲۹۸ یوان (۲۰۰ دلار) موجود است.”

“در ۱۲ آگوست ۲۰۲۱، HONOR از پرچمداران سری Magic 3 خود با هدف تسخیر سهم سری Mate و P هواوی، رونمایی کرد. با این حال، قیمت بالای آن باعث شد تا بسیاری از افراد، تحت تأثیر قرار نگیرند. از نظر کاربران چینی، تلفن‌های هوشمند بالاتر از ۴۰۰۰ یوان (حدود ۶۰۰ دلار)، تنها توسط عده‌ای محدود خریداری می‌شود، گوشی‌هایی مانند آیفون‌های اپل، سری S و Note سامسونگ و سری Mate و P هواوی. این امر به این دلیل است که این برندها، در طول سال‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغ مدل‌های شاخص خود به‌عنوان گوشی‌های رده بالا با تکنولوژی و نوآوری‌های به‌روز کرده‌اند. همانطور که می‌دانیم، Vivo دارای سری پرچمداری با نام NEX نیز است که از نوآوری بالایی برخوردار می‌باشد؛ درست مانند سری Mix شیائومی. شاید Vivo بتواند از این سری برای هدف قرار دادن بخش بالارده در آینده استفاده کند.”

“با توجه به پیشرفت آنر و تمرکز شیائومی بر روی افزایش سهام خود، بازار تلفن‌های هوشمند چینی در روزهای آینده شاهد رقابت شدید بین ویوو، اوپو، شیائومی، آنر، اپل و سامسونگ خواهد بود.”

حال باتوجه به سهم هر شرکت از فروش موبایل در بزرگترین بازار این صنعت در جهان، نظر شما راجع‌به تکیه ویوو بر تخت پادشاهی این بازار و عبور از شماری از بهترین‌های جهان از جمله شیائومی و همچنین سقوط آزاد هواوی پس از عبور از دوران طلایی خود در بازار فوق چیست؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.