رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ٰگوشی هایی که احتمالا در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌ شوند

با جمع آوری گزارش‌ های تاکنون منتشرشده، برخی از منابع پیش بینی‌هایی درباره گوشی‌هایی که احتمالا در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شوند، کرده اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای سال جدید تاکنون چندین گوشی از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، وان پلاس و TCL به بازار عرضه شده و به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ تعداد زیادی گوشی همچنان در راه است. برای مثال، اپل ممکن است در آستانه عرضه نسخه جدیدی از iPhone SE که آیفون مقرون به صرفه‌ای است، باشد. در همین حال، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۲ اولترا جانشین گلکسی نوت باشد که از سال ۲۰۲۰ به روز رسانی نشده است.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش CNET و سایر شایعات و گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، در ادامه نگاهی به گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۲۲ بیش از همه منتظر آن‌ها هستیم، می‌اندازیم.

آیفون SE ۳

اپل در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در چهار سال گذشته آیفون ۴۰۰ دلاری خود را به روز کرد، اما به نظر می‌رسد که برای مدل نسل سوم آنقدر منتظر نخواهیم بود. طبق یادداشتی از تحلیلگر مینگ چی کو که MacRumors گزارش داد، آیفون SE ۳ ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

طبق گفته Nikkei Asian Review، انتظار می‌رود این محصول به لطف اضافه شدن تراشه A۱۵ Bionic اپل، همان پردازنده‌ای که آیفون ۱۳ را تامین می‌کند، از پشتیبانی ۵G و افزایش عملکرد برخوردار شود. در مقایسه، آیفون SE فعلی از پردازنده قدیمی‌تر A۱۳ Bionic که در آیفون ۱۱ به کار برده شده استفاده می‌کند.

مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود نوشت که نسل بعدی آیفون SE نیز ممکن است اولین مدل از این سری باشد که Face ID دریافت می‌کند. آیفون SE ۲۰۲۰ و نسخه ۲۰۱۶ هر دو دارای Touch ID هستند، زیرا هنوز دکمه فیزیکی هوم را دارند. اما گزارش‌ها در مورد اینکه آیا آیفون SE بعدی تغییر خواهد کرد یا ظاهر خود را با محصولات پیش حفظ خواهد کرد، متناقض است. به گفته MacRumors، Kuo احتمالاً طراحی مشابهی با مدل فعلی خواهد داشت، در حالی که سایت فناوری چینی MyDrivers ادعا می کند که بیشتر شبیه آیفون XR باشد.

نسل دوم آیفون SE به دلیل تعادل عملکرد عالی، مقرون به صرفه بودن و قابل حمل بودن متمایز است. بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با دادن برخی ویژگی‌های مدرن‌تر به iPhone SE آن را گسترش دهد و امیدواریم ویژگی‌هایی را که در وهله اول آن را بسیار جذاب کرده است، حفظ کند.

اپل آیفون ۱۴ مکس

تنها چند ماه از عرضه آیفون ۱۳ می‌گذرد، اما این بدان معنا نیست که هنوز زود است که درباره آیفون ۱۴ صحبت کنیم. بزرگترین ارتقا‌هایی که انتظار داریم از آیفون پرچمدار سال آینده ببینیم مربوط به گزینه‌های دوربین، طراحی و اندازه صفحه نمایش است. اما چیزی که درباره آیفون ۱۴ مکس گزارش شده و باعث هیجان زدگی طرفداران آن شده این است که گفته می‌شود نسخه‌ای فوق العاده از نسل بعدی آیفون استاندارد اپل است.

طبق گزارش Nikkei Asian Review، اپل آیفون مینی را کنار گذاشته و در عوض آیفون ۶.۷ اینچی دیگری را در سال آینده به این مجموعه اضافه خواهد کرد. این بدان معناست که سری آیفون ۱۴ ممکن است از دو مدل ۶.۱ اینچی (آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو) و دو نسخه ۶.۷ اینچی (آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس) تشکیل شود.

چند شایعه درباره آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ مکس اپل ظاهراً برای کسانی طراحی خواهد شد که خواهان صفحه نمایش بزرگتر هستند، اما لزوماً به سایر ارتقا‌هایی که با خط پرو اپل ارائه می‌شوند، مانند دوربین با لنز سه گانه و سنسور لیدار اهمیتی نمی‌دهد. این گوشی می‌تواند یک انتخاب عالی برای طرفداران آیفون باشد که منتظر یک صفحه نمایش غول پیکر بوده اند، اما نمی‌خواهند برای خرید آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلاری ولخرجی کنند.

برخی ارتقا‌های هیجان‌انگیز دیگر ظاهراً برای بقیه سری آیفون ۱۴ در نظر گرفته شده که می‌تواند حس جهش بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ ایجاد کند. Kuo در یادداشتی که توسط ۹to۵Mac منتشر شده، گزارش می‌دهد که نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۲۰۲۲ اپل ممکن است دارای دوربین عقب ۴۸ مگاپیکسلی عریض باشند. این یک جهش قابل توجه از سیستم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ پرو است.

از نظر طراحی، سال ۲۰۲۲ ممکن است سالی باشد که اپل با یکی از قطبی‌ترین ویژگی‌های فیزیکی آیفون مانند بریدگی خداحافظی می‌کند. کو همچنین خاطرنشان کرد که سری آیفون ۱۴ می‌تواند دارای حفره برای دوربین جلو باشد، اما فقط در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس. این با گزارش قبلی مارک گورمن از بلومبرگ که گفته بود اپل در حال کار روی طراحی بدون بریدگی برای آیفون‌های آینده است، مطابقت دارد.

سری آیفون ۱۴ احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد، همان تاریخی که معمولاً عرضه‌های اصلی گوشی‌های هوشمند اپل اتفاق می‌افتد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

گوشی Galaxy S۲۱ Ultra با صفحه نمایش نسبتا بزرگ و پشتیبانی از S-Pen، جایگزینی ارزشمند برای طرفداران گلکسی نوت است. اما در عین حال، تجربه S-Pen در مقایسه با عملکرد Note کمی نیمه کاره به نظر می‌رسید. برای مثال، S۲۱ Ultra با قلم S-Pen در جعبه عرضه نمی‌شود، هیچ شکافی برای نگهداری آن در تلفن تعبیه نشده و فاقد پشتیبانی از بلوتوث و زست های حرکتی برای S-Pen است.

اما سامسونگ می‌تواند حداقل یکی از این نگرانی‌ها را با گلکسی اس ۲۲ اولترا برطرف کند. اطلاعات فاش شده از Front Page Tech نشان می‌دهد که Galaxy S۲۲ Ultra ممکن است دارای یک اسلات اختصاصی برای S-Pen باشد. این منبع همچنین اشاره می‌کند که S-Pen ممکن است به جای فروش جداگانه، به عنوان لوازم جانبی اختیاری، در جعبه S۲۲ عرضه شود.

طبق اطلاعات فاش شده از Ice Universe، شایعات حاکی از آن است که Galaxy S۲۲ Ultra دارای یک سیستم دوربین با زوم اپتیکال مداوم خواهد بود و در هنگام جابجایی بین فواصل کانونی، زوم واضح‌تر می‌شود.

در مجموع، به‌ روز رسانی‌هایی که انتظار داریم ببینیم، می‌تواند گلکسی اس ۲۲ اولترا را برای طرفداران گلکسی نوت یا کسانی که به دنبال یک تلفن با دوربین فوق‌ قدرتمند هستند، انتخابی قانع‌کننده‌تر کند. سامسونگ معمولاً سری جدید گلکسی خود را در بازه زمانی ژانویه تا مارس معرفی می‌کند.

گوگل پیکسل فولد یا پیکسل نوت‌پد

گوگل تاکنون درباره هیچ برنامه‌ای برای عرضه یک گوشی تاشو پیکسل صحبت نکرده، اما اخیرا شایعات افزایش یافته است. جدیدترین اطلاعات فاش شده از ۹to۵Google است که گزارش می‌دهد اولین تلفن انعطاف پذیر گوگل را می‌توان Pixel Notepad نامید. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این گوشی به اصطلاح نوت پد پیکسل می‌تواند ارزان‌تر از Galaxy Z Fold ۳ سامسونگ با قیمت ۱۸۰۰ دلار باشد. این یک مشکل بزرگ برای سامسونگ است، زیرا قیمت‌های بالا یکی از بزرگترین شکست‌های گوشی‌های تاشوی امروزی بوده است.

از نظر طراحی، گوشی تاشوی گوگل احتمالا شبیه Find N Oppo به جای Galaxy Z Fold ۳ سامسونگ خواهد بود. این بر اساس انیمیشن‌هایی است که ۹to۵Google در Android ۱۲L، نرم افزار اندروید گوگل که برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر مانند تبلت‌ها طراحی شده، پیدا کرده است.

اما دوربین می‌تواند یک پله پایین‌تر از پیکسل ۶ باشد، زیرا ۹to۵Google گزارش می‌دهد که گوشی تاشوی گوگل ممکن است حسگر‌های دوربین مشابه پیکسل ۵ را داشته باشد. اگر دوربین تاشوی گوگل در نهایت کیفیت پایین تری نسبت به پیکسل ۶ داشته باشد، ممکن است گوگل برای دستیابی به قیمت رقابتی این کار را انجام داده باشد. بر اساس گزارش ۹to۵Google، سایر فایل‌های مرتبط با برنامه دوربین گوگل نیز شامل کد‌هایی هستند که به تاریخ راه‌ اندازی احتمالی ۲۰۲۲ اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد گوگل ممکن است در سال جاری اولین گوشی تاشوی خود را معرفی کند.

گوشی‌های تاشو هنوز گران هستند و محدودیت‌های زیادی دارند. اما رویکرد فعلی گوگل به گوشی‌های هوشمند، ما را امیدوار کرده که ایده مفید یا حداقل جالبی را به این فضا بیاورد. برای مثال Pixel ۶ و Pixel ۶ Pro را در نظر بگیرید که هر دو دارای ویژگی‌های انحصاری هستند که از Google Assistant استفاده می‌کنند. این‌ ویژگی‌ها عبارتند از Wait Times که زمان انتظار پیش‌ بینی‌ شده را قبل از تماس با شماره تلفن رایگان نشان می‌دهد و Direct My Call، ابزاری برای رونویسی خودکار اطلاعات ذخیره شده درباره شماره ها. هر دوی این موارد اضافه شده ثابت می‌کنند که گوگل به فکر راه‌هایی برای بهبود عملکرد اصلی گوشی‌های هوشمند است.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

گلکسی زد فولد ۳ تقریباً تمام ویژگی ‌های مورد نیاز یک کاربر را دارد. این گوشی صیقلی‌ ترین گوشی تاشو است. اما هنوز هم بسیار گران‌تر از گوشی‌های معمولی است. طراحی غیر متعارف Z Fold ۳ باعث می‌شود کاربران از آن به عنوان یک گوشی معمولی استفاده نکنند.

با توجه به پیشرفت‌هایی که سامسونگ در زمینه گوشی‌های تاشو تاکنون داشته، خوشحالیم که ببینم چگونه این کاستی‌ها را برطرف می‌کند. تاکنون اطلاعات بیشتری درمورد برنامه‌های آینده سامسونگ در مورد گوشی‌های تاشو وجود ندارد.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که از گوشی‌های تاشوی قبلی خود در طول سال ۲۰۲۰، چهار برابر بیشتر فروخته است. اگر سامسونگ امسال گلکسی زد فولد دیگری را عرضه کند، احتمالاً می‌توان انتظار داشت که به‌ روز رسانی‌های معمولی مانند پردازنده جدیدتر و طراحی کمی بهبود‌ یافته‌تر را ببینیم. پیش بینی می‌شود عمر باتری طولانی‌تر، قیمت پایین‌تر، ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتر را در این گوشی شاهد باشیم که باعث استفاده بهتر از صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر Z Fold می‌شود. همچنین طراحی به‌ روز شده‌ای که باعث می‌شود دستگاه هنگام تا شدن کمتر دست و پا گیر شود. همچنین بسیار عالی خواهد بود اگر سامسونگ به جای فروش جداگانه، قلم S-Pen را به نسخه‌های بعدی Fold اضافه کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.